H pier te klein?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: H pier te klein?

Post by James »

Voor zover ik weet is er een beetje een pat stelling
NVLS w8 op plannen van EZY voor ze uitbreiden
EZY zegt eerst uitbreiden en dan komen we met meer vluchten
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Re: H pier te klein?

Post by DG AIR »

James vw Easy betreft klopt dat wel maar de satelliet is in eerste instantie alleen voor de 100% vluchten. Maar daar is het wachten op een ja-woord van een andere(n) luchtvaartmaatschappij(en).

gr.

ger
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: H pier te klein?

Post by nuckleuz »

DG AIR wrote:James vw Easy betreft klopt dat wel maar de satelliet is in eerste instantie alleen voor de 100% vluchten. Maar daar is het wachten op een ja-woord van een andere(n) luchtvaartmaatschappij(en).

gr.

ger
Mag ik vragen wat een 100% vlucht is? (Misschien een hele stomme vraag :-) )

Grt, Erik
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 495
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: H pier te klein?

Post by Starbucks »

100% controle, douane, KMar, de hele mikmak
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: H pier te klein?

Post by Dutchbird »

100% vluchten... dan hebben we het toch niet over een satelliet speciaal voor LY, IZ, 2U e.d. mag ik hopen? Want dat lost natuurlijk het capaciteitsprobleem van de H-pier niet op.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: H pier te klein?

Post by nuckleuz »

Starbucks wrote:100% controle, douane, KMar, de hele mikmak
Dutchbird wrote:100% vluchten... dan hebben we het toch niet over een satelliet speciaal voor LY, IZ, 2U e.d. mag ik hopen? Want dat lost natuurlijk het capaciteitsprobleem van de H-pier niet op.
Grtz,
Top! Dit maakt het helemaal duidelijk. Thanks!
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: H pier te klein?

Post by SPL »

Er is onderscheid tussen de Israelische carriers (LY, IZ, ISR en 2U) en de 100% controles.

De Israelische carriers krijgen extra bewaking.

100% controles worden uitgevoerd op kisten uit Curacao, Bonaire, Aruba, Paramaribo en nog wat Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Daar worden alle passagiers (=100%) gecontroleerd, zowel bij de gate als bij de bagage band. Bij een normale douane controle is de kans dat niet alle passagiers worden gecontroleerd, vandaar dat dit zo gedaan wordt.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
toppiero
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 660
Joined: 07 Jul 2008, 17:44
Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
Location: NL

Re: H pier te klein?

Post by toppiero »

Is het vergroten van de H-pier niet interessant voor Transavia? Die wilden met de geplande bezuinigen bij de maatschappij passagiers in laten stappen via een goedkoop trapje in plaats van de dure en vaak gebruikte slurf. Die uitbreiding zou ze naar mijn mening daarom harstikke goed uitkomen.

[ Post made via Mobile Device ]

[ Post made via Mobile Device ]
Greetz,

Toppiero
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: H pier te klein?

Post by mipo72 »

Hoe zit het eigenlijk met de D-pier en dan bedoel ik de nummers 23 t/m 31 en 44 t/m 56??....
Immers de KLM is bijna door al de 733 en 734 heen en een 737 en 738 laat staan de 739 kunnen hier niet parkeren.....

Ik denk dat de luchthaven deze pieren moet gaan aanpassen.
De enige die ik er wel eens zie staan zijn de Cityjet's Willie's en de Estonians.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: H pier te klein?

Post by Diarto »

Michel, je weet hoe veel van die Cityjets hier dagelijks heenvliegen? + Turkse maatschappijen die nog vrolijk rondvliegen met 737 classics :)
User avatar
FlyTheWorld
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 30 Aug 2006, 20:30
Location: Rijnsburg

Re: H pier te klein?

Post by FlyTheWorld »

Maar voor 8 Cityjets per dag en een handvol classics heb je geen 12 gates nodig lijkt mij.

Kunnen Embraers hier ook staan?
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Re: H pier te klein?

Post by DG AIR »

D-pier a bit off topic maar vooruit:

Binnenzijde D-pier wordt voorlopig een tijdelijke oplossing die na goedkeuring (is nog niet zover) aangepast wordt. Beide zijde 3 posities voor een B737ng. Posities die overblijven worden dan voor de Bae146 e.d. en kleiner. Dit dan om en om.

Later wordt er naar een definitieve oplossing gekeken.

gr.

Ger
Post Reply

Return to “'t Praethuys”