H pier te klein?
Forum rules
Re: H pier te klein?
Voor zover ik weet is er een beetje een pat stelling
NVLS w8 op plannen van EZY voor ze uitbreiden
EZY zegt eerst uitbreiden en dan komen we met meer vluchten
NVLS w8 op plannen van EZY voor ze uitbreiden
EZY zegt eerst uitbreiden en dan komen we met meer vluchten
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 848
- Joined: 08 Mar 2005, 19:23
- Subscriber Scramble: DG AIR
- Location: Nieuw - Vennep
Re: H pier te klein?
James vw Easy betreft klopt dat wel maar de satelliet is in eerste instantie alleen voor de 100% vluchten. Maar daar is het wachten op een ja-woord van een andere(n) luchtvaartmaatschappij(en).
gr.
ger
gr.
ger
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: H pier te klein?
Mag ik vragen wat een 100% vlucht is? (Misschien een hele stomme vraag )DG AIR wrote:James vw Easy betreft klopt dat wel maar de satelliet is in eerste instantie alleen voor de 100% vluchten. Maar daar is het wachten op een ja-woord van een andere(n) luchtvaartmaatschappij(en).
gr.
ger
Grt, Erik
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: H pier te klein?
100% controle, douane, KMar, de hele mikmak
Re: H pier te klein?
100% vluchten... dan hebben we het toch niet over een satelliet speciaal voor LY, IZ, 2U e.d. mag ik hopen? Want dat lost natuurlijk het capaciteitsprobleem van de H-pier niet op.
Grtz,
Grtz,
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: H pier te klein?
Starbucks wrote:100% controle, douane, KMar, de hele mikmak
Top! Dit maakt het helemaal duidelijk. Thanks!Dutchbird wrote:100% vluchten... dan hebben we het toch niet over een satelliet speciaal voor LY, IZ, 2U e.d. mag ik hopen? Want dat lost natuurlijk het capaciteitsprobleem van de H-pier niet op.
Grtz,
Re: H pier te klein?
Er is onderscheid tussen de Israelische carriers (LY, IZ, ISR en 2U) en de 100% controles.
De Israelische carriers krijgen extra bewaking.
100% controles worden uitgevoerd op kisten uit Curacao, Bonaire, Aruba, Paramaribo en nog wat Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Daar worden alle passagiers (=100%) gecontroleerd, zowel bij de gate als bij de bagage band. Bij een normale douane controle is de kans dat niet alle passagiers worden gecontroleerd, vandaar dat dit zo gedaan wordt.
Groeten Martijn
De Israelische carriers krijgen extra bewaking.
100% controles worden uitgevoerd op kisten uit Curacao, Bonaire, Aruba, Paramaribo en nog wat Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Daar worden alle passagiers (=100%) gecontroleerd, zowel bij de gate als bij de bagage band. Bij een normale douane controle is de kans dat niet alle passagiers worden gecontroleerd, vandaar dat dit zo gedaan wordt.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- toppiero
- Scramble Die-Hard
- Posts: 660
- Joined: 07 Jul 2008, 17:44
- Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
- Location: NL
Re: H pier te klein?
Is het vergroten van de H-pier niet interessant voor Transavia? Die wilden met de geplande bezuinigen bij de maatschappij passagiers in laten stappen via een goedkoop trapje in plaats van de dure en vaak gebruikte slurf. Die uitbreiding zou ze naar mijn mening daarom harstikke goed uitkomen.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetz,
Toppiero
Toppiero
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: H pier te klein?
Hoe zit het eigenlijk met de D-pier en dan bedoel ik de nummers 23 t/m 31 en 44 t/m 56??....
Immers de KLM is bijna door al de 733 en 734 heen en een 737 en 738 laat staan de 739 kunnen hier niet parkeren.....
Ik denk dat de luchthaven deze pieren moet gaan aanpassen.
De enige die ik er wel eens zie staan zijn de Cityjet's Willie's en de Estonians.
Grt,
Michel
Immers de KLM is bijna door al de 733 en 734 heen en een 737 en 738 laat staan de 739 kunnen hier niet parkeren.....
Ik denk dat de luchthaven deze pieren moet gaan aanpassen.
De enige die ik er wel eens zie staan zijn de Cityjet's Willie's en de Estonians.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Re: H pier te klein?
Michel, je weet hoe veel van die Cityjets hier dagelijks heenvliegen? + Turkse maatschappijen die nog vrolijk rondvliegen met 737 classics
- FlyTheWorld
- Scramble Senior
- Posts: 276
- Joined: 30 Aug 2006, 20:30
- Location: Rijnsburg
Re: H pier te klein?
Maar voor 8 Cityjets per dag en een handvol classics heb je geen 12 gates nodig lijkt mij.
Kunnen Embraers hier ook staan?
Kunnen Embraers hier ook staan?
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 848
- Joined: 08 Mar 2005, 19:23
- Subscriber Scramble: DG AIR
- Location: Nieuw - Vennep
Re: H pier te klein?
D-pier a bit off topic maar vooruit:
Binnenzijde D-pier wordt voorlopig een tijdelijke oplossing die na goedkeuring (is nog niet zover) aangepast wordt. Beide zijde 3 posities voor een B737ng. Posities die overblijven worden dan voor de Bae146 e.d. en kleiner. Dit dan om en om.
Later wordt er naar een definitieve oplossing gekeken.
gr.
Ger
Binnenzijde D-pier wordt voorlopig een tijdelijke oplossing die na goedkeuring (is nog niet zover) aangepast wordt. Beide zijde 3 posities voor een B737ng. Posities die overblijven worden dan voor de Bae146 e.d. en kleiner. Dit dan om en om.
Later wordt er naar een definitieve oplossing gekeken.
gr.
Ger