H pier te klein?
Forum rules
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
H pier te klein?
Hoi,
Ik zie dat er een aantal Easyjet vluchten van de D pier vertrekken vanavond omdat de H pier redelijk vol staat. Weet iemand of en wanneer Schiphol de H pier gaat uitbreiden?
Grt, Erik
Ik zie dat er een aantal Easyjet vluchten van de D pier vertrekken vanavond omdat de H pier redelijk vol staat. Weet iemand of en wanneer Schiphol de H pier gaat uitbreiden?
Grt, Erik
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: H pier te klein?
Ik weet wel dat er plannen liggen.
Ik weet ook dat dit wekelijks gebeurd met sommige easyjet vluchten in de avond.
Ik weet ook dat dit wekelijks gebeurd met sommige easyjet vluchten in de avond.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: H pier te klein?
Zondagavond is voor ons (Menzies) de drukste avond in de week ja. Die zeven opstelplekken zijn dan te weinig en worden er 3 à 4 kisten naar delta gestuurd. Overige dagen van de week is dit bijna nooit nodig.
Of daarom de H-pier te klein is... ja, meer vluchten kunnen eigenlijk niet, zeker niet in de spitsuren. Helaas kom je dat op het probleem waar je dan dat nieuwe gedeelte moet bouwen.
Of daarom de H-pier te klein is... ja, meer vluchten kunnen eigenlijk niet, zeker niet in de spitsuren. Helaas kom je dat op het probleem waar je dan dat nieuwe gedeelte moet bouwen.
Re: H pier te klein?
Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon een bocht naar rechts na H7 en dan doortrekken langs de G-buffer.Diarto wrote:Helaas kom je dat op het probleem waar je dan dat nieuwe gedeelte moet bouwen.
Grtz,
Re: H pier te klein?
Waar gaat de schoonmaak/tankstation heen, waar ga je G-buffer verkeer parkeren als Juliet vol staat, wat doe je met de passagiers, de H-pier is al een rondeind lopen.
Het kán daar, maar je krijgt een hoop problemen lijkt mij
Het kán daar, maar je krijgt een hoop problemen lijkt mij
Re: H pier te klein?
Tankstation en de-icing gaan naar de overkant bij de J-buffer, schoonmaak schuift een stukje op. G-buffer verkeer gaat naar de J-buffer en de KLM kisten die er daar dan niet meer bijpassen als het vol is gaan naar Oost. Op Oost is nog alle ruimte om eventueel wat extra bufferposities te maken daarvoor.Diarto wrote:Waar gaat de schoonmaak/tankstation heen, waar ga je G-buffer verkeer parkeren als Juliet vol staat, wat doe je met de passagiers, de H-pier is al een rondeind lopen.
Het kán daar, maar je krijgt een hoop problemen lijkt mij
H-pier ver lopen? Stel je niet aan zeg. Van vertrek 3 naar bijvoorbeeld het einde van de D-pier is nog altijd aanzienlijk verder. En dan heb ik nog niet eens over wat Arkefly in het verleden vaak had in de vroege ochtend, inchecken bij balierij 32 en vertrekken van het toenmalige B18.
Wat nog mooier zou zijn is om voor H/M een gezamelijke nieuwe vertreklounge te maken boven het gedeelte waar nu die AKE-opslag is bij G2. Security en toegang naar airside ter hoogte van balie 30 en 31 (waar het nu voor M ook al is) en dan bij het begin van de pier een paspoortcontrole aan de H-zijde.
Grtz,
Re: H pier te klein?
En nog een plaatje uit m'n archief ter verduidelijking:
Alle eer naar Kristiaan-D voor het ontwerp.
Grtz,
Alle eer naar Kristiaan-D voor het ontwerp.
Grtz,
Re: H pier te klein?
Oke, begin maar, ik ben verkocht
Re: H pier te klein?
Waarom zouden ze de H pier uitbreiden. Schiphol wil toch van de LCCs af?
(wat ik betwijfel, maar dat moeten we dan maar afwachten)
Dan is het inderdaad handig om in een nieuw deel van de H pier te investeren.
(wat ik betwijfel, maar dat moeten we dan maar afwachten)
Dan is het inderdaad handig om in een nieuw deel van de H pier te investeren.
Re: H pier te klein?
Kunnen ze best willen, maar als easyjet klauwen met geld aan Schiphol wil betalen door dagelijks 2-3 keer meer te gaan vliegen... Voordat andere luchthavens daar klaar voor zijn staat die H-pier 2 al een tijdje.
Re: H pier te klein?
Mensen,
we moeten wel enkele dingen uit elkaar houden. Schiphol wil misschien van de LCC en vakantievluchten af, echter is ook gezegd dat de zakelijke vluchten van bijvoorbeeld Easyjet en Vueling wel gewoon welkom blijven. En waarom zou je op dit moment heel veel geld investeren in de uitbreiding van de H-pier, terwijl er maar 1 dag in de week is met ruimte te kort? Als je uitbreid volgens de foto van Dutchbird/Kristiaan-D (erg gaaf gedaan trouwens), gaat je dat heel veel geld kosten, voornamelijk omdat het tankstation moet worden verplaatst. En KLM kisten parkeren op Oost? Dat gaat veel (ver)sleep tijd kosten...
Groeten Martijn
we moeten wel enkele dingen uit elkaar houden. Schiphol wil misschien van de LCC en vakantievluchten af, echter is ook gezegd dat de zakelijke vluchten van bijvoorbeeld Easyjet en Vueling wel gewoon welkom blijven. En waarom zou je op dit moment heel veel geld investeren in de uitbreiding van de H-pier, terwijl er maar 1 dag in de week is met ruimte te kort? Als je uitbreid volgens de foto van Dutchbird/Kristiaan-D (erg gaaf gedaan trouwens), gaat je dat heel veel geld kosten, voornamelijk omdat het tankstation moet worden verplaatst. En KLM kisten parkeren op Oost? Dat gaat veel (ver)sleep tijd kosten...
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: H pier te klein?
1 dag in de week? Al jáááren is er ook 's morgens te weinig capaciteit want vrijwel iedere ochtend verdwijnt er wel een BE, LS of de WW's naar de D-pier.SPL wrote:En waarom zou je op dit moment heel veel geld investeren in de uitbreiding van de H-pier, terwijl er maar 1 dag in de week is met ruimte te kort?
Die 3 benzinepompen die daar staan verplaatsen kan nooit zo ingewikkeld zijn, en dus ook niet zo kostbaar. En anders laat je ze staan en bouw je er in een bocht omheen, heb je wel 1 a 2 posities aan de nieuwe pier minder dan in het voorbeeld van nu.SPL wrote:Als je uitbreid volgens de foto van Dutchbird/Kristiaan-D (erg gaaf gedaan trouwens), gaat je dat heel veel geld kosten, voornamelijk omdat het tankstation moet worden verplaatst.
Dat is een zorg voor KLM, moeten ze hun kisten maar korter op AMS parkeren als ze niet willen slepen.SPL wrote:En KLM kisten parkeren op Oost? Dat gaat veel (ver)sleep tijd kosten...
Grtz,
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 848
- Joined: 08 Mar 2005, 19:23
- Subscriber Scramble: DG AIR
- Location: Nieuw - Vennep
Re: H pier te klein?
Mooi plaatje die uitbreiding van de H-pier maar dat gaat hem niet worden. Voor zover de plannen er nu voor staan e.e.a. onder voorbehoud van definitieve goedkeuring komt er een satelliet op de G-buffer.
De de-icing en de schoonmaak verschuift naar de J-buffer.
Satelliet zou zijn voor de 100% vluchten.
gr.
Ger
De de-icing en de schoonmaak verschuift naar de J-buffer.
Satelliet zou zijn voor de 100% vluchten.
gr.
Ger
Re: H pier te klein?
Daar wordt nu al gede-iced Alleen Menzies/Servisair/Aviapartner? spuiten aan de gates, maar dat staat los van de G-buffer.DG AIR wrote:De de-icing ... verschuift naar de J-buffer.
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: H pier te klein?
KLM de-icing heeft zijn opslag op de G buffer.