Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Enig idee wie wel met dit frame gaat werken ? De MPS dus
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
wordt weggezet in een dry lease. Maatschappij onbekend.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ok, jammer wat ik denk gezien de huidige marktontwikkelingen dat men binnen ons land er nog wel raad mee zou weten
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat vindt heel Martinair jammer, evenals de Martinair vliegers ( en sommige KLM-vliegers ) MPS gaat weg, net als die andere 2 BCF's, in een DRY lease....
Helaas is Parijs wil's wet. met andere woorden, we geven het werk liever uit handen aan de concurrent en laten die geld verdienen op gebieden waarin wij sterk staan, maar dan houden we de Franse bonden te vriend.
Te zot voor worden als je het mij vraagt....
Helaas is Parijs wil's wet. met andere woorden, we geven het werk liever uit handen aan de concurrent en laten die geld verdienen op gebieden waarin wij sterk staan, maar dan houden we de Franse bonden te vriend.
Te zot voor worden als je het mij vraagt....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3417
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Tja, het zijn Fransen he, dan kan je alles verwachtenB767-300ER wrote:Dat vindt heel Martinair jammer, evenals de Martinair vliegers ( en sommige KLM-vliegers ) MPS gaat weg, net als die andere 2 BCF's, in een DRY lease....
Helaas is Parijs wil's wet. met andere woorden, we geven het werk liever uit handen aan de concurrent en laten die geld verdienen op gebieden waarin wij sterk staan, maar dan houden we de Franse bonden te vriend.
Te zot voor worden als je het mij vraagt....
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MPS blijft nog een maandje langer in China, uitloop D-check.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik ben benieuwd in welke kleuren het toestel zal worden voorzien tijdens de D-check...
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hadden ze dan niet beter kunnen wachten met die D-Check?Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
Duur geintje!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Idd een duur geintje als AF op het laatste moment besluit dat wij geen gebruik mogen maken van deze kist.B767-300ER wrote:Hadden ze dan niet beter kunnen wachten met die D-Check?Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
Duur geintje!
Onze concurrenten gaan wel uitbreiden op de routes waar wij de MPS hadden willen inzetten vanaf SPL.
15 maart staat nu als einde D-check, in de hoop dat hij eventueel voor 6mnd verhuurd kan worden om alsnog wat geld op te leveren. Echter er zijn geen gegadigden op dit moment dus kans is groot dat hij in MP kleuren terug gaat de woestijn in.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik zie nergens iets staan over andere kleuren schema's of wat dan ook, in wat ik heb geschreven.nemaco wrote:Ik ben benieuwd in welke kleuren het toestel zal worden voorzien tijdens de D-check...
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
Ik begrijp dan ook niet jouw quote.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Misschien omdat tijdens een D-check de kist ook van nieuwe verf wordt voorzien en maatschappijen er wel eens niet zo blij mee zijn als toestellen in al te duidelijk hun kleuren op de woestijngrond staan te staan (omdat dat niet altijd als al te goede reclame wordt gezien)?Gonzo wrote:Ik zie nergens iets staan over andere kleuren schema's of wat dan ook, in wat ik heb geschreven.nemaco wrote:Ik ben benieuwd in welke kleuren het toestel zal worden voorzien tijdens de D-check...
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF.
Ik begrijp dan ook niet jouw quote.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hij staat alweer ruim een jaar in de woestijn in MP kleuren en nu gaan we hem omschilderen omdat het slechte reclame zou zijn. Wat ik heb begrepen vandaag is dat hij in full MP c/s terug gaat en over een half jaar wordt er gekeken door onze AF vrienden of we hem mogen gaan gebruiken. Ondertussen kunnen we gaan genieten van een toenemend aantal concurrenten van MP cargo die wel mogen uitbreiden en SPL gaan gebruiken op routes die MP cargo graag had willen vliegen maar dat niet mag van AF.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nee, dat er sowieso een nieuwe laag verf op moet is onderdeel van een D-check (of misschien beter gezegd, als je de oude er niet afhaalt, kan je geen D-check uitvoeren). Dan kan ik mij voorstellen dat je dan wel iets aan het schema doet en (verdere) slechte reclame ontloopt, terwijl eerder nieuwe verf niet nodig was en je het dan voor lief neemt om niet te hoeven investeren in nieuwe verf.Gonzo wrote:Hij staat alweer ruim een jaar in de woestijn in MP kleuren en nu gaan we hem omschilderen omdat het slechte reclame zou zijn.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009