Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Wow... m'n collega's daar in Hoofddorp draaien echt door... Een inRIJverbod voor VOETgangers is overigens lastig, maar voor fietsers (helaas) wel degelijk mogelijk.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Zeker dan alleen nog met ontheffing ofzo toegankelijk? (Anders mag ATC er namelijk ook niet meer in).
Vraag me echt serieus af waar de dame in kwestie last van heeft. Had je dat niet eens kunnen vragen?
Die vliegtuigen maken toch echt meer herrie...
Auto's verbieden, oke.
Voetgangers/fietsers... gewoon jammer als dat verbod er écht zou komen.
Vraag me echt serieus af waar de dame in kwestie last van heeft. Had je dat niet eens kunnen vragen?
Die vliegtuigen maken toch echt meer herrie...
Auto's verbieden, oke.
Voetgangers/fietsers... gewoon jammer als dat verbod er écht zou komen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
dat verbod kan en gaat er niet komen. Waarschijnijk de dames grote wens, maar voetganger als bestemmings verkeer is niet controleerbaar
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Dat heb ik helemaal niet hoeven vragen, ze begon meteen met haar hele verhaal. Effe een opsomming van haar problemen met "spotters" in het bijzonder en de mensheid in algemeen:Derice wrote:Vraag me echt serieus af waar de dame in kwestie last van heeft. Had je dat niet eens kunnen vragen?
Die vliegtuigen maken toch echt meer herrie...
- Op de IJweg word nogal onbeschoft gereden. Daar kan ik inkomen, want er zijn maar weinig mensen die inderdaad de aangegeven 60km/u rijden. Eerlijk is eerlijk, ik reed ook meestel 90+ toen je nog kon parkeren bij de rotonde. Dit is echter niet alleen een spotters probleem. Het voorbeeld dat ze gaf was een stel Polen die een nieuwe auto aan het testen waren...
- Er word afval achter gelaten. Niet alleen bij de spottersplaats, maar ook bij haar (en de buren) in de tuin. Eén keer zelfs een strontluier in de brievenbus. Daar zou ik ook pissig van worden;
- Er word overal geparkeerd, ook op haar erf;
- De niet parkeren bordjes die zij op haar eigen erf heeft hangen hebben een gemiddelde levensduur van een halve dag;
- De mensen lopen over haar veld, wat niet goed is voor de oogst. Persoonlijk heb ik de indruk dat dit niet veel meer gebeurd sinds het "geen voetgangers" bordje is geplaatst achteraan het grasveldje waar we altijd staan. Maar goed, ik kom er niet dagelijks;
- Zij had het er over dat er al een vliegtuig in haar achtertuin had gelegen (de Turk die 2 KM verderop tussen de snelwegen is gecrasht), en dat door al die geparkeerde spotters de crashtenders er niet bij konden. Ik moet me sterk vegissen als de tenders niet via de poort bij de landingslichten zijn gegaan, maar goed ze heeft wel een punt daar. Het heeft er inderdaad wel eens helemaal dicht gestaan en hulpdiensten kunnen er dan inderdaad niet door;
- Omdat er zoveel autos stonden kon hun tractor er niet langs. Ook hier kan ik inkomen, als ex-Achterhoeker heb ik een goed idee hoe lomp die dingen zijn en dat hun draaicirkel errug ruim is;
- Maar het allergrootste argument van haar was nog wel dat ze gewoon privacy wilt. Ze wilt niet dat er verderop een paar 100 mensen staan die iedere keer naar haar kijken. Ik heb haar proberen wijs te maken dat we echt totaal geen interesse in haar hebben, maar ja, probeer haar daar maar eens van te overtuiden. Ze vind dat we maar met z'n allen de officiele spottersplaats moeten gebruiken waar voor 200,000 euro belastinggeld in is gestoken (waar blijkbaar 6 woningen speciaal voor ons voor ontruimd zijn, geen idee welke huizen ze bedoeld).
Hoe lang woont ze daar eigenlijk al? Als ik de woning zie dan zou ik zeggen dat die gebouwd is ruim nadat de plannen van de Polderbaan (op z'n minst) al bekend waren. Overigens, tijdens/na de bouw van de Polderbaan heeft Schiphol haar een ruim gedaan om te verhuizen. Dit heeft ze niet gedaan omdat haar land (bedrijf) natuurlijk bij Schiphol ligt.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Met die Turk zijn de crashtenders aan de noordkant van de Polderbaan van de luchthaven gegaan, niet omdat ze bij een onofficiële spottersplaats er niet uit konden, maar omdat er niet bekend was waar het toestel precies lag. Ze zijn met een ploeg vanaf de zuidkant gaan zoeken, terwijl een andere ploeg bleef wachten op het resultaat van die actie. Pas nadat de eerste ploeg aan de noordkant van de baan was aangekomen werd door eigen waarneming bekend dat het toestel nog noordelijker lag. Daarna is ook de tweede ploeg over de baan naar de eerste ploeg gegaan en is daar het luchthaventerrein verlaten. (bron: Ir K. Beumkes, onderzoeker bij de raad P.)ten thije wrote:Zij had het er over dat er al een vliegtuig in haar achtertuin had gelegen (de Turk die 2 KM verderop tussen de snelwegen is gecrasht), en dat door al die geparkeerde spotters de crashtenders er niet bij konden. Ik moet me sterk vegissen als de tenders niet via de poort bij de landingslichten zijn gegaan, maar goed ze heeft wel een punt daar. Het heeft er inderdaad wel eens helemaal dicht gestaan en hulpdiensten kunnen er dan inderdaad niet door;
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Ik stond vanochtend in de welbekende bocht bij de Kaagbaan toen de KMAR langs kwam rijden. Ik dacht dat ze gewoon even een praatje kwamen maken, maar tot mijn verbazing sommeerden ze via de megafoon-installatie om weg te gaan. Aangezien daar in mijn ogen totaal geen reden voor was even naar de KMAR-auto gelopen om om opheldering te vragen. Het is immers gewoon openbaar terrein en ik zie nergens borden dat je er niet mag komen. Verder had ik ook geen voertuig bij me (ik was met de bus, halte is 50 meter verderop), ik maakte geen rotzooi, ik stond niet op de weg en viel niemand lastig. Erg benieuwd wat ik in de ogen van de KMAR dan fout deed.
"Ja, er is hier geen voetpad of fietspad, dus je mag hier niet komen, ik wil verder geen discussie", was de reactie van de KMAR. Daarna reden ze weg en heb ik ze de rest van de ochtend niet meer gezien.
Heeft de KMAR eigenlijk hier überhaupt iets over te zeggen? En kan de KMAR eigenlijk ook boetes uitdelen? Dat lijkt me meer iets voor de politie eigenlijk. En hebben de autoriteiten (KMAR/politie/beveiliging) eigenlijk überhaupt een poot om op te staan in de situatie bij de bocht bij de Beechavenue?
"Ja, er is hier geen voetpad of fietspad, dus je mag hier niet komen, ik wil verder geen discussie", was de reactie van de KMAR. Daarna reden ze weg en heb ik ze de rest van de ochtend niet meer gezien.
Heeft de KMAR eigenlijk hier überhaupt iets over te zeggen? En kan de KMAR eigenlijk ook boetes uitdelen? Dat lijkt me meer iets voor de politie eigenlijk. En hebben de autoriteiten (KMAR/politie/beveiliging) eigenlijk überhaupt een poot om op te staan in de situatie bij de bocht bij de Beechavenue?
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Is mij vorige week zaterdag/zondag ook gebeurd. auto stond verderop netjes geparkeerd....EHAM wrote: Heeft de KMAR eigenlijk hier überhaupt iets over te zeggen? En kan de KMAR eigenlijk ook boetes uitdelen? Dat lijkt me meer iets voor de politie eigenlijk. En hebben de autoriteiten (KMAR/politie/beveiliging) eigenlijk überhaupt een poot om op te staan in de situatie bij de bocht bij de Beechavenue?
Kmar is BOA ( byzonder opsorings ambtenaar ) maar wel met algemene opsoringsbevoegdheid; en ja als je hun aanwijzingen ( dwingend of niet ) niet opvolgt kan je idd een procesverbaal / schikking van hun krijgen.
Ik heb zelf een idee dat m'n om één of andere reden zaakjes aan het aantrekken is.
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
...triest, het web sluit zich verder...
Helemaal nu daar die betonnen anti-parkeergevallen liggen, wat is in vredesnaam het probleem om daar te staan? En geen voetpad? Is dat er überhaupt wel vanaf de bushalte?
Helemaal nu daar die betonnen anti-parkeergevallen liggen, wat is in vredesnaam het probleem om daar te staan? En geen voetpad? Is dat er überhaupt wel vanaf de bushalte?
I have never drunk milk, and I never will . . . .
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Als de KMAR zegt dat ik in de sloot moet springen, en ik doe dat niet, kan ik dan ook een proces-verbaal krijgen?dvdzee wrote:Kmar is BOA ( byzonder opsorings ambtenaar ) maar wel met algemene opsoringsbevoegdheid; en ja als je hun aanwijzingen ( dwingend of niet ) niet opvolgt kan je idd een procesverbaal / schikking van hun krijgen.
Ik zie namelijk niet op welke manier ik in strijd met de wet handelde en ik de KMAR dus aanleiding gaf om mij weg te sturen.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Je bevind je in het veiligheidsrisicogebied Schiphol Sorry , ik heb geen tijd om dat nader uit te leggen, niet dat ik 't er mee eens ben......EHAM wrote:Ik zie namelijk niet op welke manier ik in strijd met de wet handelde en ik de KMAR dus aanleiding gaf om mij weg te sturen.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3957
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Geldt dat nog dan?
Zie hier een besluit van de burgemeester van Haarlemmermeer in 2008:
De bedoelde ambtenaren alsmede andere daartoe door Onze Minister aangewezen personen zijn bevoegd een persoon die zich bevindt op een bij regeling van Onze Minister aangewezen luchthaven, te allen tijde aan zijn kleding en de verpakking van goederen, met inbegrip van reisbagage, alsmede diens vervoermiddel, te onderzoeken.
Zowel het veiligheidsrisicogebied Schiphol alswel bovenstaande geldt alleen voor IN het gebied.
De weg naar het vliegveld ligt niet binnen dit gebied.
Zie hier een besluit van de burgemeester van Haarlemmermeer in 2008:
§ 11a. OpsporingArtikel 524.Besluit
Op grond van het voorgaande heb ik besloten om:
- de aanwijzing van het veiligheidsrisicogebied Schiphol niet te verlengen vanwege de
inwerkingtreding van artikel 52 lid 4 WWM waarmee de bevoegdheid van preventief
fouilleren volledig overlappend met de bevoegdheid van preventief fouilleren van de
Gemeentewet;
- deze nota ter informatie te zenden aan de raad.
De bedoelde ambtenaren alsmede andere daartoe door Onze Minister aangewezen personen zijn bevoegd een persoon die zich bevindt op een bij regeling van Onze Minister aangewezen luchthaven, te allen tijde aan zijn kleding en de verpakking van goederen, met inbegrip van reisbagage, alsmede diens vervoermiddel, te onderzoeken.
Zowel het veiligheidsrisicogebied Schiphol alswel bovenstaande geldt alleen voor IN het gebied.
De weg naar het vliegveld ligt niet binnen dit gebied.
Last edited by Piet Luijken on 17 Feb 2011, 16:01, edited 1 time in total.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Dank voor je toelichting Piet; echter is de "weerbarstige praktijk" anders.......vorige week woensdagavond, op de parkeerplek, netjes in een vak, langs de afrit naar de Rhenus Logistics rond half 9 's avonds stond de Kmar plotseling naast me ; wie ik was - wat ik daar deed - auto doorzocht en rijbewijs gecontroleerd.Piet Luijken wrote: De weg naar het vliegveld ligt niet binnen dit gebied.
Ze doen hun werk maar BUITEN de luchthaven is het toch flauwekul of zit ik er naast ?
Waarom dat niet langs de Buitenveldertbaan of de Polderbaan ?
is dat uit te leggen of is het simpel : we moeten blij zijn dat we onze hobby nog beperkt kunnen uitoefenen want straks is het misschien wel over ?
Overigens zijn er nog genoeg plekken waar je kan komen; al moet je wel een flink stuk lopen of een vouwfiets hebben.
Douwe
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Niet om iemand aan te vallen ofzo, maar misschien is het wel logisch dat de Marechaussee vragen gaat stellen, als je bijvoorbeeld: heel lang op dezelfde plek staat of als je een lange tijd in een stilstaande auto zit. Waarom buiten het luchthaven terrein? Omdat dat ook nog relatief dichtbij Schiphol licht en waar eventueel iets uit te halen valt.
No offense, just my 2 cents.
Groeten Martijn
No offense, just my 2 cents.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22202
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Artuba, the highlights enz. ofwel het Strato topic
De Marechaussee pakte wel uit vandaag zeg, zie http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=12&t=71316
November 2024 update at FokkerNews.nl....