Raad aanschaf 2e body

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
Post Reply

Wat raden julie aan?

Eerst 2e Sony body kopen en later de 50-500mm lens.
1
5%
Eerst de 50-500 lens kopen en later de 2e Sony body.
1
5%
Overstapen naar Canon.
19
90%
 
Total votes: 21

User avatar
MD900
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 70
Joined: 13 Jan 2010, 00:54
Type of spotter: Military & civil
Subscriber Scramble: MD900
Location: Tienen (Bel)

Raad aanschaf 2e body

Post by MD900 »

Ik had een vraagje aan de forum leden hier:

Ik overweeg namelijk een 2e body te kopen met Sigma 50-500mm lens. Ik heb uit ondervinding gemerkt dat een 2e body met betere lens voor mij heel nuttig kan zijn, vooral op airshows (1 body voor de statics dan en 1 voor het vliegend gedeelte). Heb me vorige zomer vaak beklaagd dat ik geen 2e toestel had, toestellen hierdoor gemist en op sommige airshows foto's vol dots door te snel wisselen van lens

Nu weet ik niet wat ik best zou doen. Momenteel heb ik een Sony A200 met 18-70mm en 75-300mm lens. Ik had enkele ideetjes:

1. Ik koop een 2e Sony, omdat ik al toestel heb van dit merk en de lenzen dus voor beide toestellen gebruikt kunnen worden, je weet nooit dat 1 van de 2 de geest geeft tijdens het spotten
a. eerst de lens kopen en deze tijdje gebruiken op huidige A200, en later 2e body
b. 2e body kopen en tijdje gebruiken met huidige 75-300mm lens en later Sigma 50-500mm lens kopen

2. Canon kopen en overstappen naar ander en in spottersmilieu bekend en veel gebruikt merk. Deze zou ik dan ook met een korte lens kopen en 50-500mm lens later (1 of 2 maand).

In eenderd welk geval zullen body en 50-500 lens afzonderlijk gekocht worden om budgetaire redenen

Nikon word niet echt overwogen omdat de huidige 50-500 enkel nog met beeldstabilisator geleverd worden wat de prijs pakke duurder maakt en boven mijn budget gaat. Er is enkel kleine waterkans dat ik nog een Sigma 50-500mm lens voor Nikon zonder beeldstabilisator van iemand kan kopen. Indien dat lukt zou de body Nikon D90 worden.

Wat zijn de toestellen die bij Sony en Canon concureren met de Nikon D90? Sony is bij spotters nog niet zo ingeburgerd, maar denk wel dat Sony kan concureren met Nikon en Canon.

Heb ook een poll toegevoegd om het iets simpelere te maken. Alle raad en ervaringen zijn welkom :wink:
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3735
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Re: Raad aanschaf 2e body

Post by SquAdmin »

De Bigma staat niet bekend om de geweldige fotokwaliteit die het levert (veel donkere foto's, traag, etc.). Mijn advies zou zijn om eerst nog eens kritisch naar het lensaanbod te kijken van verschillende fabrikanten en dan opnieuw een aantal opties te bepalen.
Greetz,

Patrick
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Re: Raad aanschaf 2e body

Post by Mad Viper »

Dat moet ik toch wat tegenspreken, hij maakt prima foto's vind ik. Werd zelfs erg verrast over de kwaliteit van de lens tijdens ILA dit jaar. Het weer was niet echt super ondanks het mooie begin, en had er niet zo'n hoge pet op dat het lekker foto's maken was die dag, maar de Bigma heeft me redelijk mooie foto's in die omstandigheden afgeleverd, zelfs panningshots. Heb zelf de non-OS versie, hoe die met de OS is weet ik niet.

Het is maar net wat je standaard is voor kwaliteit.
Cheers, Michel
vico
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 291
Joined: 23 Feb 2009, 16:27
Type of spotter: alles

Re: Raad aanschaf 2e body

Post by vico »

waarom ge je niet voor de 70-400 van sonny en koopt dan een goedkope body voor de kit lens
ik ben heel tevreden over de 50-500 enkel in mooi weer heb hem met nikon d300
User avatar
R.A.F 72
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2008, 14:55
Location: Rijnsburg

Re: Raad aanschaf 2e body

Post by R.A.F 72 »

Ik zou zelf eerst een 2ebody kopen en dan bv. de A500/A550 .Zelf sinds een half jaartje in het bezit van de A500 en weer 3 jaar de A200 ben super tevreden over de kwaliteit zelfs de liveview mode op de camera gbruik ik vaker dan verwacht.Wat ook nog een optie is als je budget het toelaat de nieuwe A33/A55 2 supersnelle body,s met ingbouwde waterpas zodat je foto,s recht kan fotograveren etc.Kamera-express heeft de komende weekende demodagen van sony misschien een optie om daar een kijkje te nemen. succes

Groeten Ronald
Post Reply

Return to “Photography”