Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Forum rules
This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FH51lxP_kKQ[/youtube]
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22193
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
He is really pushing it...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12087
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
(LEIP-ZICHT...)
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Volgens mij heeft hij de hele tijd al door dat de auto's niet hoog genoeg zijn om problemen met de rotor te krijgen. Als je je dat realiseert is het al een stuk minder spectaculair.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Volgens mij geld er hier in Nederland dat er minimaal 25x25 meter vrij van obstakels moet zijn. Lijkt me niet dat het in Duitsland ook zo is als ik dat zo zie. Bij ons in de wijk is ook eens een Lifeliner geland op een veldje waar ik ook mijn bedenkingen overhad als je die 25x25 meter aanhoud. Leuk dat die mannen en vrouwen het kunnen maar 1 zuchtje wind 1 ding over het hoofd zien en je heb problemen. Wie herinnerd de Politie heli met de lantarenpaal in Haarlem nog?
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Ik heb ooit eens een advertentie gelezen voor piloot op een lifeliner en als je dan kijkt wat een bak ervaring er gevraagd wordt kun je maar een conclusie trekken, de gasten achter de controls doen het niet voor het eerst en hebben hoogst waarschijnlijk al in slechtere omstandigheden veilige landingen weten uit te voeren. Ik heb voor deze landing slechts diep respect en mocht willen dat ik het half zo goed kon. Ik heb hier in nederland ook wel eens de lifeliner op een plek zien staan die niet in mijn gedachten op zou zijn gekomen als een geschikte landingsplaats. ( Het was tussen de A7 en de afrit Medemblik op het gras naast het talud. ) Nooit gedacht dat iemand in staat zou zijn daar een heli te landen, gelukkig zijn er mensen die het lachend doen en er weer opstijgen ook. Nogmaals diep respect en mooie video.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Volgens mij zijn de lifeliners daarvan vrijgesteld.Delta12 wrote:Volgens mij geld er hier in Nederland dat er minimaal 25x25 meter vrij van obstakels moet zijn
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Ik heb het even uitgezocht voor KLPD weet ik dat de minimale ruimte 1,5 de 'Lengte over alles' is dus van voorkant van de rotor tot het uiterste topje van de staart.aviodromefriend wrote:Volgens mij zijn de lifeliners daarvan vrijgesteld.Delta12 wrote:Volgens mij geld er hier in Nederland dat er minimaal 25x25 meter vrij van obstakels moet zijn
Dat maakt bij een EC135: 12,16mx1,5= 18,24m²
- Copter
- Moderator
- Posts: 2251
- Joined: 09 Nov 2002, 17:10
- Subscriber Scramble: yes !
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Mooi filmpje !
In Nederland is men naar mijn mening veel voorzichtiger als in Duitsland wat betreft het uitzoeken van een geschikte landingsplaats.
Misschien heeft dit ook te maken met het feit dat men in Duitsland veel meer ervaring heeft (wat betreft jaren, aantal inzetten etc.) met de inzet van traumahelikopters als in Nederland.
In Nederland is men naar mijn mening veel voorzichtiger als in Duitsland wat betreft het uitzoeken van een geschikte landingsplaats.
Misschien heeft dit ook te maken met het feit dat men in Duitsland veel meer ervaring heeft (wat betreft jaren, aantal inzetten etc.) met de inzet van traumahelikopters als in Nederland.
Re: Precision landing in Leipzig by ADAC EC135
Mooi filmpje. Lijkt hier wel een beetje op.
D-HSOS in Landgraaf
Bron: Bert Broers, HV forum.
D-HSOS in Landgraaf
Bron: Bert Broers, HV forum.