Nozem wrote:SPL wrote:jfaltena wrote:Is er een speciale reden voor de -300 ipv de -200 ? Grtz, John
Ik las wel dat er veel 777-200ER kisten zijn weggegaan. In de serie 9V-SVx, die altijd op Schiphol kwamen/komen, zijn de 9V-SVA, SVB, SVC, SVD, SVF en SVG al vertrokken. Onder andere naar Euro Atlantic, Transaero en Royal Brunei.
Groeten Martijn
Op airliners word ook gemeld dat er 1tje weer uit de woestijn gehaald is, de 9V-SQA misschien met dezelfde reden.
waren de SVx serie geleasd of iets dergelijks dat ze nu ineens allemaal vertrekken?
groet Ton
De SVx-series zijn de frames met de minste vlieguren, vandaar dat die interessant zijn voor andere maatschappijen.
((De genoemde SVA/B/C/D/F/G gaan allen naar Royal Brunei; 9V-SRA vliegt nu bij Biman/Euro Atlantic (moeten nog 2 frames bijkomen); 9V-SRB/C/D/E vliegen momenteel bij Transaero))
De SQx-series zijn de frames die de meeste uren en meer stoelen in hun configuratie hebben. Als ik de info via airliners niet verkeerd heb begrepen is de SQA bedoeld om te kijken of er -BCF mogelijkheden zijn voor de B777 (Boeing Converted Freighter,red) om zo de vrachtmarkt een nieuwe impuls te geven en een alternatief te bieden voor de 747F.