Hi all,
Last saturday, the 25th of september, we went to Soesterberg. This is what we have seen:
PH-140 and PH-1348 were both inside a shelter in the shelter area that was open to the public.
"250" Br1150 was seen near the former KLu hangars.
A Hunter was seen, east of the ZULU Alert hangars. I presume it is the N-258, former gate guard of Soesterberg. This area still belongs to the Government so we had no closer look.
Active gliders were:
PH-628, 774, 891, 954, 1250, 1280, 1300, 1311 and 1428.
PH-BON was glider tug and PH-TGC crossed the field.
One request:
P-248 F-84F was not seen. Has anyone an idea of its currect whereabouts?
Greetz,
Patrick Dirksen
Frank Mink
Tristar Aviation
Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 708
- Joined: 01 Jun 2003, 01:17
- Subscriber Scramble: Frank Mink
- KeesvA
- Scramble Addict
- Posts: 1137
- Joined: 21 Feb 2006, 21:46
- Subscriber Scramble: KeesvA
- Location: Hilversum
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Het kan zijn dat de P-248 nog steeds in shelter 617 staat.
Daar heb ik 'm het laatst gezien op 8-4-2006!
Mvg
Kees v A
Daar heb ik 'm het laatst gezien op 8-4-2006!
Mvg
Kees v A
-
- Scramble Master
- Posts: 3291
- Joined: 11 Sep 2002, 00:12
- Type of spotter: Mil & ex-mil, zowel nummers als platen!
- Subscriber Scramble: patrick dirksen
- Location: Eindhoven (en een beetje Epe)
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Nee, eerder dit jaar stond ie in de voormalige engine test bunker, gebouw A91 volgens mij. Foto's daarvan waren op dit forum te bewonderen. Bevestiging dat ie daar nog steeds staat zou fijn zijn....
Cheers,
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
- ssb-spotting
- Scramble Die-Hard
- Posts: 933
- Joined: 15 Sep 2005, 15:15
- Type of spotter: Everything that's able to fly
- Subscriber Scramble: ssb-spotting
- Location: Kalmthout, Antwerpen, België
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Ik kan bevestigen dat de hunter de voormalige poortwachter is van SSB. Deze staat te wachten op transport richting de oud ijzer boer. Terecht ook, want (helaas!!) kun je er gewoon niks meer mee... daar hebben we (namens het MLM) zeker wel naar gekeken! Daarnaast zijn er meerdere van dit type in de collectie. Voor de F-84 zijn enkele opties mogelijk; of hij staat nog in de motorproefbank, of hij staat in de buurt van de hunter geparkeerd. Ik heb deze F-84 zelf nog onder handen genomen voor twee maanden terug. Instrumenten en bruikbare constructiedelen zijn verwijdert en zullen naar het ROC in Hoofddorp gaan om daar de kisten compleet te maken, of als spare parts. Ik zal aankomende week even persoonlijk checken wat de status is van deze kisten
Reden dat de Hunter buiten staat is dat de shelter waar deze in stond, gesloopt gaat worden. De staartsecties van de F-104's die hier opgeslagen lagen zijn naar hangaar 3 verplaatst. Dit geldt ook voor de vleugels van de Catalina, diverse onderdelen en nog een origineel stukje spoorlijn waar ooit het treintje over heeft gereden over de vliegbasis (voor personeel). Het treintje staat trouwens ook in hangaar 3.
Ik zal het weekend even wat foto's plaatsen. Ik ben namelijk zelf met deze klus bezig geweest.
Dit is momenteel even de enige foto die ik zo bij de hand heb. Foto genomen op 10 juni 2010. Tijdens mijn laatste bezoek aan deze hangaar eind juli stond dit toestel er nog steeds.
Reden dat de Hunter buiten staat is dat de shelter waar deze in stond, gesloopt gaat worden. De staartsecties van de F-104's die hier opgeslagen lagen zijn naar hangaar 3 verplaatst. Dit geldt ook voor de vleugels van de Catalina, diverse onderdelen en nog een origineel stukje spoorlijn waar ooit het treintje over heeft gereden over de vliegbasis (voor personeel). Het treintje staat trouwens ook in hangaar 3.
Ik zal het weekend even wat foto's plaatsen. Ik ben namelijk zelf met deze klus bezig geweest.
Dit is momenteel even de enige foto die ik zo bij de hand heb. Foto genomen op 10 juni 2010. Tijdens mijn laatste bezoek aan deze hangaar eind juli stond dit toestel er nog steeds.
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
NH90 B1.3 Technician
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 06 Apr 2005, 00:50
- Subscriber Scramble: Koen L
- Location: Superbase Eindhoven
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Is die Hunter waar het over gaat de N-258?
- ssb-spotting
- Scramble Die-Hard
- Posts: 933
- Joined: 15 Sep 2005, 15:15
- Type of spotter: Everything that's able to fly
- Subscriber Scramble: ssb-spotting
- Location: Kalmthout, Antwerpen, België
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Ik kan bevestigen dat het de voormalige poortwachter is. Dit weet ik van de beheerder van het terrein.Koen L wrote:Is die Hunter waar het over gaat de N-258?
Ik heb de kist zelf naar buiten getrokken en op zijn huidige plaats neergezet, maar moet eerlijk toegeven
dat ik niet 100% zeker weet of het de N-258 betreft. Maar dat het de poortwachter is weet ik zeker.
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
NH90 B1.3 Technician
- ssb-spotting
- Scramble Die-Hard
- Posts: 933
- Joined: 15 Sep 2005, 15:15
- Type of spotter: Everything that's able to fly
- Subscriber Scramble: ssb-spotting
- Location: Kalmthout, Antwerpen, België
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
En hier nog een foto van de midsection van de Catalina wing, die tevens bij de hunter lag opgeslagen. Deze zit momenteel min of meer bevestigd op de Catalina die in hangaar 7 staat opgeslagen
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
NH90 B1.3 Technician
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
Klopt, inderdaad de N-258. Gister even gechecked en n plaatje gemaakt.Koen L wrote:Is die Hunter waar het over gaat de N-258?
Staat van de kist is inderdaad slecht.
Groet,
Ron
- ssb-spotting
- Scramble Die-Hard
- Posts: 933
- Joined: 15 Sep 2005, 15:15
- Type of spotter: Everything that's able to fly
- Subscriber Scramble: ssb-spotting
- Location: Kalmthout, Antwerpen, België
Re: Soesterberg (EHSB/UTC) - 2010
De Hunter is er erg slecht aan toe. We hebben gekeken of we nog onderdelen of plaatwerk konden gebruiken om eventueel andere vliegtuigen mee op te knappen, maar we hebben hem maar zo naar buiten gezet, omdat het niet de moeite waard was. Dat heb je nu dus met eigen ogen kunnen zien. Het airframe is compleet verrot, en het plaatwerk (dus het gene wat in het zicht zit) is er nog wel slechter aan toe. En hoewel het museum twee goede exemplaren heeft (één in het museum en één in het depot) is besloten om deze maar "weg te doen". Dit geldt ook voor de F-84, waarvan trouwens de tail section bij de domeinen ligt opgeslagen.
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
NH90 B1.3 Technician