KLM Cityhopper rumour
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: DG AIR
KLM Cityhopper rumour
In the thread "Martinair and Transavia under KLM's axe" on Airliners.net there was to my opinion a strange rumour. Somebody (LifelinerOne) had heard that KLM Cityhopper was maybe to undergo a change.
The change to my opinion was very drastic. KLM Cityhopper could go to Cityjet because there costs are lower.
Somebody with more about this rumour, seems strange to me but in this economic difficult times everthing seems to be possible.
gr.
Ger
The change to my opinion was very drastic. KLM Cityhopper could go to Cityjet because there costs are lower.
Somebody with more about this rumour, seems strange to me but in this economic difficult times everthing seems to be possible.
gr.
Ger
- GoldenEagle
- Scramble Die-Hard
Re: KLM Cityhopper rumour
I've seen that topic to.
It shut be very rare cause KLM Cityhopper just get new E190's.
Jos
It shut be very rare cause KLM Cityhopper just get new E190's.
Jos
Photo site:
http://www.flickr.com/photos/90450092@N05/
http://www.flickr.com/photos/90450092@N05/
I really can't see how new (or old) planes would in anyway matter in this case. In fact, it might actually be a good thing. In the end Cityjet might even standardize on the Embraer line....GoldenEagle wrote:It shut be very rare cause KLM Cityhopper just get new E190's.
But, given only the one single line at A.net, I would suggest to keep this in the 'all options are open' department until further notice.
Erwin
heren heren , Nederlands graag,
"this this a Dutch zone"
Er wordt binnen AF-KLM het nodige aan plannen ontwikkelt en als die worden geïmplementeerd............: spannende nieuwe dingen,
en inderdaad heeft dat aan de basis niets te maken met het vliegen met oud of nieuw materieel.
"this this a Dutch zone"
Er wordt binnen AF-KLM het nodige aan plannen ontwikkelt en als die worden geïmplementeerd............: spannende nieuwe dingen,
en inderdaad heeft dat aan de basis niets te maken met het vliegen met oud of nieuw materieel.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Ik vraag mij af of dat gaat gebeuren. Cityhopper is een dochteronderneming van KLM en CityJet van Air France. Met deze move zal dus het aandeel KLM in de AF-KLM groep afnemen en het AF aandeel groeien. Zitten ze niet om te springen in Amstelveen en het lijkt mij dat hierover afspraken zijn gemaakt bij de fusie. Daarnaast zijn er productie afspraken binnen AF-KLM waarbij groei/krimpbij evenredig moet zijn.
Maar is dit topic nu ontstaan omdat er gespeculeer over de Martinair en Transavia binnenkort ten einde loopt?
Maar is dit topic nu ontstaan omdat er gespeculeer over de Martinair en Transavia binnenkort ten einde loopt?
lijkt me erg onwaarschijnlijk;
cityhopper is nauwelijks een apart bedrijf te noemen.
Op het cabine personeel na werkt iedereen bij KLC op een KLM contract.
cityhopper is nauwelijks een apart bedrijf te noemen.
Op het cabine personeel na werkt iedereen bij KLC op een KLM contract.
Ook ik weet er het fijne niet van, maar sluit me wel helemaal aan bij Lars.
Dit gerucht wordt denk ik eerder verward met het overnemen van bepaalde lijnen door CityJet, dat lijkt me veel waarschijnlijker.
Zo voert CityJet de lijn AMS-LCY uit, en hebben ze als ik me niet vergis ( de lijnen van ) VLM overgenomen .
Will see ..
Dit gerucht wordt denk ik eerder verward met het overnemen van bepaalde lijnen door CityJet, dat lijkt me veel waarschijnlijker.
Zo voert CityJet de lijn AMS-LCY uit, en hebben ze als ik me niet vergis ( de lijnen van ) VLM overgenomen .
Will see ..
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Echt niet alleen de lijnen, ook de toestellen vliegen nu in een CityJet jasje. Het gaat daar echt om de hele tent.Silvester wrote:Zo voert CityJet de lijn AMS-LCY uit, en hebben ze als ik me niet vergis ( de lijnen van ) VLM overgenomen .
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Zullen ze dan ook niet naar brand identity gaan kijken, als ze over gaan tot een merger. Want KLM heeft toch een betere bekendheid dan Cityjet, of niet?aviodromefriend wrote:Echt niet alleen de lijnen, ook de toestellen vliegen nu in een CityJet jasje. Het gaat daar echt om de hele tent.Silvester wrote:Zo voert CityJet de lijn AMS-LCY uit, en hebben ze als ik me niet vergis ( de lijnen van ) VLM overgenomen .
Volgens mij maakt dat weinig uit. Hoe vaak heb je een ticket geboekt met KLM Cityhopper? Ik boek altijd met KLM en kom dan af en toe in een KLM Cityhopper toestel uit. Als dat over een tijdje opeens Cityjet toestellen zijn zal dat weinig passagiers kosten (tenzij de service belabberd is natuurlijk).Boudewijn van Oirschot wrote:Zullen ze dan ook niet naar brand identity gaan kijken, als ze over gaan tot een merger. Want KLM heeft toch een betere bekendheid dan Cityjet, of niet?
Erwin
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Zou echt doodzonde zijn om Cityhopper over te hevelen naar CityJet. Goed, beide merken vliegen onder AF/KL vluchtnummers, maar stél dat de E190's straks in dat zielloze wit rondvliegen (om over de nietszeggende naam CityJet nog maar te zwijgen), dan lijkt de B-pier straks wel een Air France-basis... zal menig Nederlander pijn doen...
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Klopt ja.. Heb ik ook al een aantal keer gehad. Maar zou het niet raar zijn als je KLM boekt en in een CityJet toestel stapt. Bij Lufthansa is het natuurlijk ook zo, dan geeft de site al aan operated by Dolomiti, Regional of iets anders.ehusmann wrote:Volgens mij maakt dat weinig uit. Hoe vaak heb je een ticket geboekt met KLM Cityhopper? Ik boek altijd met KLM en kom dan af en toe in een KLM Cityhopper toestel uit. Als dat over een tijdje opeens Cityjet toestellen zijn zal dat weinig passagiers kosten (tenzij de service belabberd is natuurlijk).Boudewijn van Oirschot wrote:Zullen ze dan ook niet naar brand identity gaan kijken, als ze over gaan tot een merger. Want KLM heeft toch een betere bekendheid dan Cityjet, of niet?
Erwin
Maar wat PHKZA zegt: de nietszeggende naam en zielloos wit.. zo kijk ik er ook wel tegenaan.
Ach, laten we wachten tot er meer informatie komt. Ik kan al een hoop gaan piekeren maar als het gebeurd, dan gebeurd het toch.
- Bjorn van der Flier
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: Bjorn van der Flier
@ Erwin, je kunt ook geen tickets boeken bij de KLC, het zijn allemaal KLM vluchten uitgevoerd door Cityhopper..
en voor de rest van de geruchten heb ikzelf nog niks gehoord..
en voor de rest van de geruchten heb ikzelf nog niks gehoord..
Dat is precies wat ik zeg, je kan geen tickets boeken bij KLC, dus de branding maakt niet zoveel uit.Bjorn van der Flier wrote:@ Erwin, je kunt ook geen tickets boeken bij de KLC, het zijn allemaal KLM vluchten uitgevoerd door Cityhopper..
Erwin
- MAS017
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: yes
Pure onzin, die samenvoeging van Cityhopper en Cityjet...
Als er dan toch zo nodig 'gemerged' moet worden, lijkt Regional me een betere 'optie'...
Als er dan toch zo nodig 'gemerged' moet worden, lijkt Regional me een betere 'optie'...