Locals:
CH-47D 298Sq: Sabre 2 (D-101), Grizzly 51 (D-101).
SA316B 300Sq: Bluebird 10 (A-247), Bluebird 16 (A-301).
AS532U2 300Sq: Wolfhound 32 (S-441, slopes) Wildcat 73, Wolfhound 69 (S-441), Wildcat 03, Wolfhound 71 (S-441), Wildcat 33 (S-450), Wildcat 62 (S-445).
AH-64D 301Sq: Knife 1/2 (Q-25, Q-24), Redskin 07 (Q-19), Redskin 52 (Q-18), Redskin 51 (Q-19), BAT 71.
Lokaal verkeer gelogd door SBS-1/Mode S vandaag: A-247, A-301, D-101, S-441, S-438, S-450, S-445, Q-24, Q-25, Q-19, Q-18.
Blauwe callsigns zijn avondvliegers!
Visitor:
Diamond 07 (L-05) one low approach runway 10 daarna terug naar Woensdrecht
Met dank aan SBS-1/Mode S (nummertjes onder voorbehoud!) en atcbox
EHGR 06-09-2010
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12074
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
EHGR 06-09-2010
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 06-09-2010
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 06 september 2010:
BASED
CH-47D 298sqn: Sabre 1/2 (D-.../D-101), Grizzly 51# (D-101)
AS.532U-2 300sqn: Wolfhound 32 (S-441, slopes) Wildcat 73, Wolfhound 69 (S-441), Wildcat 03, Wolfhound 71 (S-441), Wildcat 33# (S-450), Wildcat 62# (S-445)
SA.316B 300sqn: Bluebird 10 (A-247), Bluebird 16 (A-301)
AH-64D 301sqn: Knife 1/2 (Q-25, Q-24), Redskin 07 (Q-19), Redskin 52# (Q-18), Redskin 51# (Q-19), BAT 71#.
# = nightflying
VISITORS
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 14" * 13:14u
L-05 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 07" * 15:07u
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
BASED
CH-47D 298sqn: Sabre 1/2 (D-.../D-101), Grizzly 51# (D-101)
AS.532U-2 300sqn: Wolfhound 32 (S-441, slopes) Wildcat 73, Wolfhound 69 (S-441), Wildcat 03, Wolfhound 71 (S-441), Wildcat 33# (S-450), Wildcat 62# (S-445)
SA.316B 300sqn: Bluebird 10 (A-247), Bluebird 16 (A-301)
AH-64D 301sqn: Knife 1/2 (Q-25, Q-24), Redskin 07 (Q-19), Redskin 52# (Q-18), Redskin 51# (Q-19), BAT 71#.
# = nightflying
VISITORS
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 14" * 13:14u
L-05 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 07" * 15:07u
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Posts: 5058
- Joined: 13 Jun 2005, 12:54
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
- Location: Eindhoven
Re: EHGR 06-09-2010
Small addition:
'Diamond 14' was L-05. This PC-7 visited Eindhoven for an approach at 1240LT, thereafter went to Volkel for the same. Quite feasable, considering the time it was seen at Gilze.
'Diamond 14' was L-05. This PC-7 visited Eindhoven for an approach at 1240LT, thereafter went to Volkel for the same. Quite feasable, considering the time it was seen at Gilze.
Re: EHGR 06-09-2010
Om geen nieuw topic te open even zo.
De atc box scanner voor ehgr staat bij mij thuis.
Nu hoor ik bij rapcon west op de militaire freq zowel controler als vliegtuig maar op de burger freq meestal alleen het vliegtuig.
Mis ik een freq bij het burger gedeelte of is de burger freq gewoon zwakker waardoor de controler op die freq niet door komt.
Groet patrick.
[ Post made via Mobile Device ]
De atc box scanner voor ehgr staat bij mij thuis.
Nu hoor ik bij rapcon west op de militaire freq zowel controler als vliegtuig maar op de burger freq meestal alleen het vliegtuig.
Mis ik een freq bij het burger gedeelte of is de burger freq gewoon zwakker waardoor de controler op die freq niet door komt.
Groet patrick.
[ Post made via Mobile Device ]
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12074
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 06-09-2010
Heb je Rapcon west VHF 123.575 er wel in staan? Wat voor antenne gebruik je? Bij mij was de VHF ontvangst ook altijd minder maar dat kwam wellicht omdat ik mijn discone 'gepiekt' had op UHF.viper28 wrote:Om geen nieuw topic te open even zo.
De atc box scanner voor ehgr staat bij mij thuis.
Nu hoor ik bij rapcon west op de militaire freq zowel controler als vliegtuig maar op de burger freq meestal alleen het vliegtuig.
Mis ik een freq bij het burger gedeelte of is de burger freq gewoon zwakker waardoor de controler op die freq niet door komt.
Groet patrick.
[ Post made via Mobile Device ]
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Re: EHGR 06-09-2010
Hoi.
De frequentie die je noemde staat er bij.
De antenne is een diamond buiten antenne D777
[ Post made via Mobile Device ]
De frequentie die je noemde staat er bij.
De antenne is een diamond buiten antenne D777
[ Post made via Mobile Device ]
Re: EHGR 06-09-2010
Misschien staat de vhf transmitter op een andere locatie dan de uhf transmitter en verder weg van jouw locatie.
Grtz
Grtz