Flightsim vraagje

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Theo03
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 812
Joined: 21 Jan 2003, 17:46
Location: Veenendaal

Flightsim vraagje

Post by Theo03 »

heb al een tijd dit niet meer gedaan en vraag dus ook jullie hulp

ik heb inmiddels de instal progamma gedownload van WOAI en ook wat maatschappijen gedownload, maar hoe krijg ik deze vluchten in het spel?
User avatar
Niek84
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 28 Apr 2007, 21:31
Location: Twello (near EHTE)

Re: Flightsim vraagje

Post by Niek84 »

Hoi Theo,

Allereerst: gaat dit over FS9 of FSX? Ik heb zelf FS9, dus wat ik hieronder uitleg, kan verschillen met FSX.

Ik heb geen ervaring met de WOAI installer, maar als het goed is worden er bestandjes gegenereerd met de extensie *.bgl.
Misschien zet de installer deze al op de goede plek, maar handmatig kun je de .bgl bestanden op de volgende locatie zetten:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Scenery\World\scenery\

Het schuingedrukte gedeelte kan iets anders zijn als je gekozen hebt de standaard locatie te wijzigen bij installatie van Flight Simulator.
Even Flight Simulator opnieuw opstarten en je zult de gedownloade maatschappijen zien vliegen!
Hopelijk lukt het zo!


Groeten,
Niek
User avatar
EHAM
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3391
Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Flightsim vraagje

Post by EHAM »

Ik heb geen ervaring met de WOAI installer, maar als het goed is worden er bestandjes gegenereerd met de extensie *.bgl.
Sorry Niek, maar het werkt toch een beetje anders. Als je een package van een maatschappij download zit daar in (op de één of andere manier versleuteld) de betreffende models, textures en flightplans (ja, de flightplans wel in *.bgl). Deze drie componenten worden met de installer op de goede plek in FS gezet, en dan heb je meteen de vliegtuigen in het spel. Geen verschil tussen FS9 en FSX, je moet alleen even de goede versie selecteren in de installer.

http://www.world-of-ai.com/installer.html

En unzip de packages van de maatschappijen vooral NIET!
Joost de Wit
Image
User avatar
Niek84
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 28 Apr 2007, 21:31
Location: Twello (near EHTE)

Re: Flightsim vraagje

Post by Niek84 »

EHAM wrote:
Ik heb geen ervaring met de WOAI installer, maar als het goed is worden er bestandjes gegenereerd met de extensie *.bgl.
Sorry Niek, maar het werkt toch een beetje anders. Als je een package van een maatschappij download zit daar in (op de één of andere manier versleuteld) de betreffende models, textures en flightplans (ja, de flightplans wel in *.bgl). Deze drie componenten worden met de installer op de goede plek in FS gezet, en dan heb je meteen de vliegtuigen in het spel. Geen verschil tussen FS9 en FSX, je moet alleen even de goede versie selecteren in de installer.

http://www.world-of-ai.com/installer.html

En unzip de packages van de maatschappijen vooral NIET!
Je hebt helemaal gelijk! Ik was het gedeelte van de models en textures helemaal vergeten. :oops:
Bedankt voor de correctie!

Groeten,
Niek
Theo03
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 812
Joined: 21 Jan 2003, 17:46
Location: Veenendaal

Re: Flightsim vraagje

Post by Theo03 »

Hallo

Inmiddels is het gelukt alleen heb ik nog wel een vraagje...

Ik kan mij nog herinneren van de vorige keer dat je zelf ook in de kisten kan vliegen van de maatschappijen.
Het is nu niet terug te vinden in mijn aircraft list.
Hoe moet ik dat doen?

toch nog een vraagje...
Hebben jullie een goeie tip kwa must have in je fs2004?
Viper810
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 874
Joined: 09 Sep 2009, 11:43
Location: 4,1 NM from ETUR/MILGI
Contact:

Re: Flightsim vraagje

Post by Viper810 »

Ik heb ook WOAI. Maar ik heb een probleem. Bij mij komen er soms fouten in voor tijdens de approach en landen van de AI.
Sommige komen van heel hoog naar beneden gedenderd en landen al een aantal mijl voor de baan en taxiën als waren over de grond weer verder todat ze de baan hebben bereikt en nemen dan snelheid af en gaat alles daarna wel zoals het hoort.

Soms heb ik ook dat vliegtuigen een x aantal feet te hoog zitten tijdens de landing en moeten een doorstart maken.

Ik gebruik FS9 met WOAI en MAIW en NL2000v3

Ik weet niet of dit voorval bekend is en of er wat aan gedaan kan worden.
Last edited by Viper810 on 08 Aug 2010, 22:07, edited 1 time in total.
Check http://www.youtube.com/user/Vipers810 for my spotting and airshow video`s.
User avatar
Niek84
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 28 Apr 2007, 21:31
Location: Twello (near EHTE)

Re: Flightsim vraagje

Post by Niek84 »

Theo03 wrote:Het is nu niet terug te vinden in mijn aircraft list.
AI (Artificial Intelligence) aircraft zijn normaal gesproken niet terug te vinden in je aircraft list. Reden hiervoor is meestal dat deze vliegtuigen geen panel, sound en vc cockpit hebben. Niet erg leuk vliegen dus...
Wil je vliegen met een bepaald vliegtuig dat niet in je lijst staat, dan kan je deze downloaden als add-on. Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.simviation.com voor gratis te downloaden vliegtuigen. Deze moet je wel handmatig installeren, maar dat ligt meestal redelijk voor de hand als je de structuur kent van de Flight Simulator map.
Aanraders vind ik toch wel de Fokkers van Avsim: http://fokker.avsim.net/. Project Open Sky heeft trouwens ook mooie vliegtuigen, meestal vind je die wel op sites als Avsim. Ik heb zelf voornamelijk militaire vliegtuigen in de lijst staan, dus mocht je nog een paar aanraders nodig hebben... :wink:

Viper810 wrote:Ik weet niet of dit voorval bekend is en of er wat aan gedaan kan worden.
Dit is inderdaad een bekend probleem in FS9. Ik heb zelf ook NL2000V3 geïnstalleerd en bij mij komen die fratsen ook voor. Wat ik ooit gelezen heb, is dat het een probleem is van de traffic control engine in FS9. Gek genoeg geld het niet voor alle vliegtuigen, ik zie bijvoorbeeld alleen ATR vliegtuigen zich op deze manier gedragen, dus misschien zit het ook deels in de modellen verborgen... Ben geen expert op dat gebied. Misschien weet iemand anders hier wat meer over?


Groeten,
Niek
Theo03
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 812
Joined: 21 Jan 2003, 17:46
Location: Veenendaal

Re: Flightsim vraagje

Post by Theo03 »

Ik sta voor alle tips open Niek en natuurlijk ook andere lezers.

Ik zoek dus tips van bv vliegvelden en vliegtuigen die je kan downloaden
Viper810
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 874
Joined: 09 Sep 2009, 11:43
Location: 4,1 NM from ETUR/MILGI
Contact:

Re: Flightsim vraagje

Post by Viper810 »

Niek84 wrote:Dit is inderdaad een bekend probleem in FS9. Ik heb zelf ook NL2000V3 geïnstalleerd en bij mij komen die fratsen ook voor. Wat ik ooit gelezen heb, is dat het een probleem is van de traffic control engine in FS9. Gek genoeg geld het niet voor alle vliegtuigen, ik zie bijvoorbeeld alleen ATR vliegtuigen zich op deze manier gedragen, dus misschien zit het ook deels in de modellen verborgen... Ben geen expert op dat gebied. Misschien weet iemand anders hier wat meer over?
Groeten,
Niek
Met de schiphol traffic van NL2000 had ik dat niet, maar de traffic standaard FS traffic en de traffic van schiphol heb ik verwijderd en heb daarvoor de traffic van WOAI in gebruik, ja anders is het te druk op het vliegveld. Het is bij mij ook niet bij alle vliegtuigen maar ook hier en daar komt er een willekeurig vliegtuig die dat doet.
Het militaire verkeer van MAIW en NL2000 die ik heb heeft dat niet.
Check http://www.youtube.com/user/Vipers810 for my spotting and airshow video`s.
User avatar
Niek84
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 28 Apr 2007, 21:31
Location: Twello (near EHTE)

Re: Flightsim vraagje

Post by Niek84 »

Hoi Theo,

Ik heb een aantal van mijn favorieten opgezocht:

D-18S: ftp://www.simviation.com/47props/D18SVC4.zip
B-25J: ftp://63.217.28.218/47vintage/rcsb25k4v2.zip
P-51D: ftp://www.simviation.com/47vintage/p51dver2.zip
Tu-114: ftp://www.simviation.com/47props/Tu114ins.zip
F/A-18F Blue Angels: ftp://63.217.28.218/47military/BlueAngelsPackfull.zip

Wat betreft vliegvelden, als je voornamelijk boven Nederland vliegt, dan is NL2000V3 een echte must-have: http://www.nl-2000.com/nuke/
Deze scenery bedekt heel Nederland met een foto-realistische ondergrond. Erg gaaf voor VFR vliegen! Zorg er wel voor dat je een vrij krachtige pc hebt als je dit installeert. Je moet ook bereid zijn 21GB te downloaden via een torrent.
Vliegvelden buiten Nederland:
RAF Waddington: ftp://www.simviation.com/47scenery/egxw_9_1.zip
Russia, Novosibirsk, UNNT: ftp://www.simviation.com/dynamic/1UNNT-2008.zip

Om er even wat te noemen. :D

Groeten,
Niek
Theo03
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 812
Joined: 21 Jan 2003, 17:46
Location: Veenendaal

Re: Flightsim vraagje

Post by Theo03 »

Heeft iemand een goeie versie van Zurich airport en Vnokovo Airport
User avatar
Arjan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2730
Joined: 20 Sep 2002, 22:51
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Arjan
Location: Den Haag

Re: Flightsim vraagje

Post by Arjan »

Als je ook interesse hebt in militaire kisten:

http://www.militaryaiworks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan is die site een must! Ook voor transportkisten en heli's!
Scramble member since 1990
Viper810
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 874
Joined: 09 Sep 2009, 11:43
Location: 4,1 NM from ETUR/MILGI
Contact:

Re: Flightsim vraagje

Post by Viper810 »

Niek84 wrote:Hoi Theo,
Wat betreft vliegvelden, als je voornamelijk boven Nederland vliegt, dan is NL2000V3 een echte must-have: http://www.nl-2000.com/nuke/
Deze scenery bedekt heel Nederland met een foto-realistische ondergrond. Erg gaaf voor VFR vliegen! Zorg er wel voor dat je een vrij krachtige pc hebt als je dit installeert. Je moet ook bereid zijn 21GB te downloaden via een torrent.
Vliegvelden buiten Nederland:
RAF Waddington: ftp://www.simviation.com/47scenery/egxw_9_1.zip
Russia, Novosibirsk, UNNT: ftp://www.simviation.com/dynamic/1UNNT-2008.zip

Om er even wat te noemen. :D

Groeten,
Niek
NL2000 is echt een vette scenery. Vliegvelden echt heel mooi tot in het detail nagemaakt. Nu is er ook pas versie 4 uitgekomen (helaas alleen voor FSX gebruikers) en dat zag er ook heel mooi uit. Daarbij zit ook nu Soesterberg en Twente traffic bij. En ja om dat te kunnen downloaden heb je veeeel schijfruimte nodig en een goede PC. Met mijn Core 2 Duo 2.2 GHz en alles op high loop NL2000 soms nog niet overal soepel.

Die Waddington package heb ik ook en is ook wel aan te raden.
Arjan wrote:Als je ook interesse hebt in militaire kisten:

http://www.militaryaiworks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan is die site een must! Ook voor transportkisten en heli's!
Ik heb alle packages geinstalleerd daarvan en het is echt prachtig. Voor iedereen die ook militaire verkeer wilt op zijn FS, dan is Military AI Works (MAIW) echt aan te raden. Zo hebben ze paar dagen geleden een package uitgebracht met alle franse C-130 en C-160`s inc de vliegvelden natuurlijk.
Check http://www.youtube.com/user/Vipers810 for my spotting and airshow video`s.
Theo03
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 812
Joined: 21 Jan 2003, 17:46
Location: Veenendaal

Re: Flightsim vraagje

Post by Theo03 »

Het lijkt of ik steeds weer alle flightplans moet installeren, wie weet een oplossing
Viper810
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 874
Joined: 09 Sep 2009, 11:43
Location: 4,1 NM from ETUR/MILGI
Contact:

Re: Flightsim vraagje

Post by Viper810 »

? steeds alle flightplans installeren? Daar heb ik nooit last van.

Ik neem aan dat je WOAI bedoeld. Als je met WOIAinstaller installeerd zet hij je alles wat nodig is automatisch in de mappen en hoeft het ook niet steeds opnieuw te installeren.
Check http://www.youtube.com/user/Vipers810 for my spotting and airshow video`s.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”