Je haalt 2 dingen door elkaar.angel77 wrote:"After all was cleared the pilot requested to return to the pier because he was below critical fuel level."
Are they leaving EHAM towards SMJP so critical that only after aborted take off and engines idle already are under critical fuel level ?
What if fuel level is becoming low during cruising and no divertion airport is close by ?
De minimum hoeveelheid brandstof die je meeneemt (critical fuel level) is de brandstof voor de vlucht, plus voor het stuk van bestemming naar je alternate, plus een minuut of 20. Bij een rejected take-off en even stationair draaien kom je al snel onder dat minimum, Als het brandstof onder het kritische nivo (critical fuel level) komt, betekend dat dat jeniet meer aan bovenstaande voorwaarde voldoet. Het betekent niet dat je dan de plaats van bestemming niet meer zult bereiken, maar je hebt dan wellicht niet genoeg meer om door te vliegen naar je alternate. JE mag dan dus niet meer vertrekken. Hoop zo eea duidelijk te hebben gemaakt voor je.
Critical fuel level is niet voor het vliegen van A naar B, maar critical fuel level is voor het vliegen van A naar B, eventueel door naar C (alternate)en dan nog 20 min