Overvieuw GLV 1 t/m GLV 8 and other Low flying area's in NL

ImageImageLogs and news for those airports and airfields in The Netherlands not covered in the subforums.

Forum rules
ImageImage
User avatar
Copter
Moderator
Moderator
Posts: 2251
Joined: 09 Nov 2002, 17:10
Subscriber Scramble: yes !
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Overvieuw GLV 1 t/m GLV 8 and other Low flying area's in NL

Post by Copter »

Het dragen van een geel of oranje hesje lijkt mij niet meer als netjes. Op die manier ben je goed zichtbaar voor piloten en bestuurders van militaire voertuigen (welke soms maar zeer beperkt zicht hebben vanuit hun voertuig).
phantom

Re: Overvieuw GLV 1 t/m GLV 8 and other Low flying area's in NL

Post by phantom »

http://www.defensie.nl/luchtmacht/actue ... rs_herzien" onclick="window.open(this.href);return false;

Definitieve opheffing nachtvlieggebieden (lokaties zie bijlage 2):
De 7 nachtvlieggebieden die al buiten gebruik waren zullen definitief worden opgeheven. NVG 4 ('t Harde) zal nu laagvlieggebied worden.
User avatar
Spacedust
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 622
Joined: 06 Jul 2003, 12:07
Type of spotter: F5M
Subscriber Scramble: Spacedust
Location: 's-Hertogenbosch
Contact:

Re: Overvieuw GLV 1 t/m GLV 8 and other Low flying area's in NL

Post by Spacedust »

Ik denk dat de nachtvlieggebieden niet interessant zijn voor spotters.

Maar ik geef Ralph wel gelijk: delen de informatie die je hebt, zover je het kunt.

De Nederlandse fotograferende spotter kennende is er maar een kleine minderheid die het ongewisse avontuur opzoekt, de rest houdt het bij conform verwachting het nummertje van de kist platen. Tijd is voor velen schaars en weinigen zullen voor hun plezier een dag op een stille heide zitten.

Misschien dat er de eerste paar keer tientallen spotters op af komen, maar zodra de meesten wat actieplaten binnen hebben zie je ze niet meer.

Kijk bijvoorbeeld naar Salisbury plain: waar veel gevlogen wordt, wat een overzichtelijk gebied is en waar over de oefeningen voldoende informatie op het internet te vinden is. Hoeveel mensen kom je daar tegen (buiten de RIAT weken): een paar.

Gegroet,

Robert
Post Reply

Return to “Spotting Netherlands”