Eos 1D Mk IV
Forum rules
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Re: Eos 1D Mk IV
Iwan, hoe is het gegaan met de camera? Ik heb trouwens vandaag de G11 binnengekregen. Geinig ding!
Don't steal my pictures...
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Hi Leeuwarden,
Ik ben nog niet (helemaal) tevreden. Maar dat komt ook omdat ik op Gilze tegelijkertijd met een gyro heb getest. Net nog even de hondjes gefotografeerd op de hei. Daar zaten veel mooie shots tussen.
Wat me verbaast is dat het beeld door het oculair nogal groen / cyaan overkomt. Dat had ik helderder verwacht. Wat de knopjes betreft is het voor mij een kruising tussen de EOS-1D Mark II en de EOS-5D Mark II. Niet echt intuitief, wat ik wel had verwacht in de evolutie. Overigens is de vormgeving identiek aan de EOS-1D Mark III, maar dat apparaat heb ik zelf nooit gebruikt.
Hopelijk binnenkort weer eens verder testen, in de hoop op een positiever gevoel bij de feiten.
Cheers,
Iwan
Ik ben nog niet (helemaal) tevreden. Maar dat komt ook omdat ik op Gilze tegelijkertijd met een gyro heb getest. Net nog even de hondjes gefotografeerd op de hei. Daar zaten veel mooie shots tussen.
Wat me verbaast is dat het beeld door het oculair nogal groen / cyaan overkomt. Dat had ik helderder verwacht. Wat de knopjes betreft is het voor mij een kruising tussen de EOS-1D Mark II en de EOS-5D Mark II. Niet echt intuitief, wat ik wel had verwacht in de evolutie. Overigens is de vormgeving identiek aan de EOS-1D Mark III, maar dat apparaat heb ik zelf nooit gebruikt.
Hopelijk binnenkort weer eens verder testen, in de hoop op een positiever gevoel bij de feiten.
Cheers,
Iwan
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Uuhhh Gyro testen? Vertel eens?
Ik kom zelf van een mkIII dus de bediening is voor mij wel duidelijk (Nikon scoort hier trouwens veel hoger op het vlag van ergonomie)
Ben wel aan het experimenteren geweest. Heb nog nooit zoveel scherpe platen geschoten. Mijn overstap van mkIII naar IV werp zeer zeker zijn vruchten af.
De verschillende AF mogelijkheden werken prima. Heb ook getest met de 45 punts AF waarbij je met het middelste AF punt je target locked en vervolgens volgt je AF punt je doel automatisch op basis van contrast. Ook allemaal scherp. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Morgenmiddag even naar FWIT om verder te testen....
Jan
Ik kom zelf van een mkIII dus de bediening is voor mij wel duidelijk (Nikon scoort hier trouwens veel hoger op het vlag van ergonomie)
Ben wel aan het experimenteren geweest. Heb nog nooit zoveel scherpe platen geschoten. Mijn overstap van mkIII naar IV werp zeer zeker zijn vruchten af.
De verschillende AF mogelijkheden werken prima. Heb ook getest met de 45 punts AF waarbij je met het middelste AF punt je target locked en vervolgens volgt je AF punt je doel automatisch op basis van contrast. Ook allemaal scherp. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Morgenmiddag even naar FWIT om verder te testen....
Jan
- Leeuwarden
- Scramble Addict
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Even gegoogled maar ik kom niet verder als dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=_dPlkFPowCc" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik neem aan dat jullie zo'n "ei" onder je camera bedoelen?
Maar ik neem aan dat jullie zo'n "ei" onder je camera bedoelen?
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
Haha, misschien is een kip als gyroscoop wel veel goedkoper !
Frank Crebas kan je alles over de gyroscoop vertellen. Hij heeft al een geweldige photoshoot ermee gemaakt. Frank, talk to us....!
Frank Crebas kan je alles over de gyroscoop vertellen. Hij heeft al een geweldige photoshoot ermee gemaakt. Frank, talk to us....!
-
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: FrankCrebas
Tja, we hebben het over een gyro stabiliser. Een zwaar ding dat je onder je body schroeft met een gyroscoop van binnen. Met een Gyro kan je ultra lage sluitertijden gebruiken. Zelf het ik scherpe resultaten tot 1/50e op een 24-70 lens in turbulente lucht. Ik gebruik hem alleen voor luchtfotografie. Ik, en zeker niet iedereen inmijn omgeving houd van een goeie prop blur of zelfs een volle disc. De Gyro maakt het wel mogelijk.
Bijgaande foto's heb ik met de gyro gemaakt. Ook de Apache foto's op http://www.bluelifeaviation.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en een paar in ons nieuwe boek Airpower zijn gemaakt met behulp van de gyro.
Groet,
Frank
Bijgaande foto's heb ik met de gyro gemaakt. Ook de Apache foto's op http://www.bluelifeaviation.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en een paar in ons nieuwe boek Airpower zijn gemaakt met behulp van de gyro.
Groet,
Frank
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Ik sprak Crizz vanmiddag nog en hij vertelde ook al het een en ander. Ik ben diep onder de indruk van de resultaten!
Bij kamera-express nu 3879 euro. Volgens mij met camera.nl de goedkoopste op het moment.
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
Toch wel gaaf dat ik hem anderhalve maand geleden bij CameraNu.NL heb gekocht voor 3899, met daarbij een gratis Canon Powershot G11 die ik inmiddels voor 300 euro heb verpatst. Ben benieuwd wanneer de eerste EOS-1D Mark IV in Nederland voor onder de 3599 over de toonbank gaat.
Beetje de zaken in de gaten houden loont dus toch......
Cheers,
Iwan
Beetje de zaken in de gaten houden loont dus toch......
Cheers,
Iwan
- warthog64
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Nope
- Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
3 pics of Iwan with gyro at Gilze airshow...
it lives!
it lives!
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
___│ØoØ│___
Some things up!
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Het ziet er indrukwekkend uit maar het lijkt me een hele hijs met een 300/400/500 of meer....
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Tutorials!
http://www.usa.canon.com/dlc/controller ... 007EO03008" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usa.canon.com/dlc/controller ... 007EO03008" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
-
- Scramble Newbie
- Type of spotter: militair
- Subscriber Scramble: janwillem505
it was very special to hold the stuff, it seems like it floats! It was an experience itself.
Greetings Jan Willem Verdonk
Greetings Jan Willem Verdonk