EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Ik denk niet dat mijn baas blij was geweest als ik jou redenen zou hebben opgevolgd. Maar inderdaad back to topic. Etops alternates worden vooraf gepland. Alleen als het niet anders kan word het een andere luchthaven. Ik ben het met je eens dat als je moet landen dat je dan zo snel mogelijk naar beneden gaat maar als je tijd hebt dan kies je een haven die het meest gunstig is.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
klopt, en die ligt boven land niet 180 minuten verderopmac wrote:. Ik ben het met je eens dat als je moet landen dat je dan zo snel mogelijk naar beneden gaat maar als je tijd hebt dan kies je een haven die het meest gunstig is.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Meestal niet maar er zijn etops vluchten die boven land liggen. En als je van te voren een etops vlucht boven land aan het plannen bent is er niets mis om die ook volgens die regels uit te voeren. Soms is het zelfs wenselijk. Maar je gaat natuurlijk niet van een non-etops vlucht een etops vlucht maken omdat het ff niet uitkomt.
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
zijn er al foto's van de schade ergens te zien?
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=64183Bulder wrote:zijn er al foto's van de schade ergens te zien?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
De 777 stond vanavond rond 21.30 nog steeds op de buffer, dus nog geen haast om er wat aan te repareren.
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Gisteren, 17 Juni was men druk doende met werkzaamheden aan motor #2.
Op de website van het Haarlemsdagblad.nl is een foto te zien.
Op de website van het Haarlemsdagblad.nl is een foto te zien.
- Mzunguwamap
- Scramble Addict
- Posts: 1002
- Joined: 03 Apr 2005, 13:40
- Type of spotter: Rookie
- Location: EHAA
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Klopt. Is vanochtend (18/6) rond 07:45 uur versleept vanaf de buffer naar Oost.Mzunguwamap wrote:Staat nu op SPL Oost
Grt,
Eric
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Voor wat betreft enroute alternates (niet perse ETOPS alternates) is daar een enorm verschil tussen de verschillende maatschappijen.
20/06:
Alitalia (NRT-FCO): UIBB (Bratsk), EFHK (Helsinki)
Austrian (NRT-VIE): UHHH (Khabarovsk), UIBB (Bratsk), USNN (Nizhnevartovsk), ULAA (Arkhangelsk)
JAL (NRT-CDG): UHHH (Khabarovsk), UNKL (Krasnoyarsk), ESSA (Stockholm), EHAM (Amsterdam)
Dat deze enroute alternates zijn gefiled, wil niet zeggen dat ze niet willen/mogen landen op een andere veld, ongeacht of de pax visums hebben voor Rusland, of dat er uberhaupt een geschikte trap is voor die type kist. Er zijn fotos op Airliners.net van een Air France in Churchill, Canada waar ze een van de slides moesten gebruiken om uit de kist te komen omdat er geen trap was die de deur kon bereiken.
Is vrij simpel, veiligheid gaat boven alles (inclusief afhandelingsmogelijkheden). Dus als je een veld in Rusland heb met 3000m baan maar waar er geen grencontrole mogelijk is, of geen trap voor jou type kist, dan zal je niet een extra uur vliegen om eentje te vinden waar het wel mogelijk is.
Yorden
20/06:
Alitalia (NRT-FCO): UIBB (Bratsk), EFHK (Helsinki)
Austrian (NRT-VIE): UHHH (Khabarovsk), UIBB (Bratsk), USNN (Nizhnevartovsk), ULAA (Arkhangelsk)
JAL (NRT-CDG): UHHH (Khabarovsk), UNKL (Krasnoyarsk), ESSA (Stockholm), EHAM (Amsterdam)
Dat deze enroute alternates zijn gefiled, wil niet zeggen dat ze niet willen/mogen landen op een andere veld, ongeacht of de pax visums hebben voor Rusland, of dat er uberhaupt een geschikte trap is voor die type kist. Er zijn fotos op Airliners.net van een Air France in Churchill, Canada waar ze een van de slides moesten gebruiken om uit de kist te komen omdat er geen trap was die de deur kon bereiken.
Is vrij simpel, veiligheid gaat boven alles (inclusief afhandelingsmogelijkheden). Dus als je een veld in Rusland heb met 3000m baan maar waar er geen grencontrole mogelijk is, of geen trap voor jou type kist, dan zal je niet een extra uur vliegen om eentje te vinden waar het wel mogelijk is.
Yorden
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Om de angel wat uit deze, overigens zeer boeiende, discussie te halen het volgende.
Het meest waarschijnlijke is eigenlijk dat de motor pas tijdens reverse echt grote schade heeft opgelopen. Dat zou betekenen dat er in-flight 'slechts' een scheur of iets dergelijks geweest is, die het brandstoflek veroorzaakte. De crew zal geen aanwijzing gehad hebben dat er schade was, alleen een zodanig hoog brandstofverbruik dat men op een bepaald moment een lek vermoedde. Daarop is dan kennelijk besloten uit te wijken naar Amsterdam, waar na touch-down de motor aan gort ging.
Erik
Het meest waarschijnlijke is eigenlijk dat de motor pas tijdens reverse echt grote schade heeft opgelopen. Dat zou betekenen dat er in-flight 'slechts' een scheur of iets dergelijks geweest is, die het brandstoflek veroorzaakte. De crew zal geen aanwijzing gehad hebben dat er schade was, alleen een zodanig hoog brandstofverbruik dat men op een bepaald moment een lek vermoedde. Daarop is dan kennelijk besloten uit te wijken naar Amsterdam, waar na touch-down de motor aan gort ging.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
Er lag inderdaad wat op de baan. Maar volgens mij was het grootste deel al ergens in de vlucht verloren.
(Uit betrouwbaare bron)
(Uit betrouwbaare bron)
Re: EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP
En dit is dus wat een aantal leden probeerde duidelijk te maken op de voorgaande pagina's, als het MOET gaat een kist zo snel mogelijk landen, waar dat ook is.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35603" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeing 777 American landt op mini-eiland in Beringzee
14-07-2010
DRIEBERGEN - Een Boeing 777-200 van American Airlines is afgelopen weekend geland op een klein eilandje in de Beringzee tussen Rusland en Noord-Ameria. Volgens Amerikaanse media zette de bemanning het vliegtuig aan de grond op Shemya, in het uiterste westen van Alaska. Op dit eiland zonder bomen - in omvang ongeveer een kwart van Ameland - is een Amerikaanse luchtmachtbasis gevestigd.
Vlucht AA174 was op weg van Dallas/Fort Worth naar Tokio en week uit vanwege een brandmelding in het vrachtruim. Na de landing op de drie kilometer lange baan van Shemya bleek het om loos alarm te gaan.
De 197 passagiers werden opgevangen op de luchtmachtbasis en de vracht werd van boord gehaald. Het incident gebeurde zondag. Een dag later vloog American Airlines de passagiers over naar Anchorage, dat 1.900 kilometer ten oosten van Shemya ligt. Pas dinsdag (13 juli) kon de reis naar Tokio worden hervat. Die liep opnieuw via Shemya, maar nu op grote hoogte.
Groeten Martijn
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35603" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeing 777 American landt op mini-eiland in Beringzee
14-07-2010
DRIEBERGEN - Een Boeing 777-200 van American Airlines is afgelopen weekend geland op een klein eilandje in de Beringzee tussen Rusland en Noord-Ameria. Volgens Amerikaanse media zette de bemanning het vliegtuig aan de grond op Shemya, in het uiterste westen van Alaska. Op dit eiland zonder bomen - in omvang ongeveer een kwart van Ameland - is een Amerikaanse luchtmachtbasis gevestigd.
Vlucht AA174 was op weg van Dallas/Fort Worth naar Tokio en week uit vanwege een brandmelding in het vrachtruim. Na de landing op de drie kilometer lange baan van Shemya bleek het om loos alarm te gaan.
De 197 passagiers werden opgevangen op de luchtmachtbasis en de vracht werd van boord gehaald. Het incident gebeurde zondag. Een dag later vloog American Airlines de passagiers over naar Anchorage, dat 1.900 kilometer ten oosten van Shemya ligt. Pas dinsdag (13 juli) kon de reis naar Tokio worden hervat. Die liep opnieuw via Shemya, maar nu op grote hoogte.
Groeten Martijn
*just doing my thing*