EHAM 15-06-2010, BA B777 G-YMMP

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
plane66
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 146
Joined: 18 Jul 2009, 20:38
Subscriber Scramble: plane66

Re: EHAM 15-06-2010

Post by plane66 »

Rob van R wrote:The British Airways Tripple 7 arrived at gate D43 with an "exploded" engine number 2

This happened appr. 5-6 hours before landing at SPL

Greetings Rob van Ringelesteijn

En wat betekend dit in het Nederlands (sorry mijn engels is niet zo heel goed :cry: )
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: EHAM 15-06-2010

Post by streep »

Rob van R wrote:The British Airways Tripple 7 arrived at gate D43 with an "exploded" engine number 2

This happened appr. 5-6 hours before landing at SPL

Greetings Rob van Ringelesteijn
Sounds highly unlikely, that they would continue for another 5 or 6 hours after one of their engines has exploded.

Streep
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 15-06-2010

Post by James »

Rob van R wrote:The British Airways Tripple 7 arrived at gate D43 with an "exploded" engine number 2

This happened appr. 5-6 hours before landing at SPL

Greetings Rob van Ringelesteijn
en dan pas op Schiphol naar beneden??? lijkt me toch dat er meer velden enroute zijn om naar beneden te gaan
James

Of een eigenwijze captain die denkt nah dat red ik wel op 1 motor??
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Rob van R
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 317
Joined: 24 Dec 2008, 19:23
Subscriber Scramble: Rob van R
Location: Hoofddorp

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Rob van R »

Ik sprak met de co piloot. Men heeft tijdens de vlucht de hoeveelheid schade aan de motor niet kunnen constateren en zijn op 1 motor verder gevlogen. LHR kon niet meer gehaald worden, Amsterdam wel.

5-6 uur voor Amsterdam vliegt men denk ik in the middle of f@#$$%^ing nowhere en heeft men besloten om door te vliegen. Op de grond is men echter geschrokken van de schade aan de achterkant van de motor !!! Die schade is enorm

Groet Rob
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn

Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 15-06-2010

Post by James »

=censored=, dat ziet er niet best uit....
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Rob van R
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 317
Joined: 24 Dec 2008, 19:23
Subscriber Scramble: Rob van R
Location: Hoofddorp

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Rob van R »

By the way,

ook schade aan de onderkant van de vleugel en het stabilo schijnt ook beschadigd te zijn, al heb ik dat zelf nog niet gezien.................

tripple 7 kan naast de Air Maroc 737 geparkeerd te worden
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn

Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Derice »

Volgens Casper is het de G-YMMP, komende vanuit Sydney via Singapore.
Omstreeks 07:10 geland op EHAM (RWY27).
Apart dat ze dan zover doorvliegen (al kan het natuurlijk prima met een 777), wel netjes voor de PAX, ze zijn toch al vrij dichtbij London.
Komt er nog wat groots om die PAX op te halen?
Last edited by Derice on 15 Jun 2010, 10:52, edited 1 time in total.
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: EHAM 15-06-2010

Post by skycruiser »

Derice wrote:Komt er nog wat groots om die PAX op te halen?
De BA767-300 van vanochtend zal ermee te maken hebben, die zal de meeste pax hebben meegenomen zo lijkt me...

Geen beste schade overigens! Ben benieuwd naar de oorzaak hiervan.
Derice wrote:Apart dat ze dan zover doorvliegen (al kan het natuurlijk prima met een 777),
1 engine out op een T7 is een emergency dus uitwijken. Ik begrijp de crew wel dat ze niet ergens boven Rusland of Oekraine naar beneden willen. Daar wordt je ook niet vrolijk van. Maar dat ze tot AMS doorgevlogen hebben vind ik persoonlijk een groot en onnodig risico. Want, wat als nummer 2 ook uitgevallen was? Dan heb je niks meer...
Last edited by skycruiser on 15 Jun 2010, 10:57, edited 1 time in total.
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Derice »

Daar heb je een punt.
Afhankelijk van de route die ze hebben gevlogen, zouden ze niet langs een andere BA bestemming zijn gekomen?
Mag hopen trouwens dat niemand iets op z'n hoofd heeft gekregen en of ze de onderdelen uberhaupt nog terug vinden...
User avatar
Rob van R
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 317
Joined: 24 Dec 2008, 19:23
Subscriber Scramble: Rob van R
Location: Hoofddorp

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Rob van R »

Laatste nieuws van de BA Tripple 7

De Tripple heeft de gehele vlucht gewoon op 2 motoren gevlogen !!!!! Alleen door een hoger brandstof verbruik heeft men besloten om op SPL te landen. Vanuit het vliegtuig is het niet mogelijk om de achterkant van de vliegtuigmotor te zien. Pas op Schiphol heet men de enorme schade pas aan de achterkant van de motor gezien, echter de motor heeft vrij normaal gefunctioneerd !!!

Op Schiphol gaat echter nu dus wel een motorwisseling plaatsvinden

Groet Rob
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn

Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
User avatar
Delta12
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 901
Joined: 04 Oct 2004, 17:42
Type of spotter: F5
Location: N52E005

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Delta12 »

Net even wezen kijken die bypass van de motor zit vol met los hangende honingraad structuur plaatwerk..etc Ziet er ernstig uit gat in dr flap etc

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 15-06-2010

Post by James »

Rob van R wrote:Laatste nieuws van de BA Tripple 7

De Tripple heeft de gehele vlucht gewoon op 2 motoren gevlogen !!!!! Alleen door een hoger brandstof verbruik heeft men besloten om op SPL te landen. Vanuit het vliegtuig is het niet mogelijk om de achterkant van de vliegtuigmotor te zien. Pas op Schiphol heet men de enorme schade pas aan de achterkant van de motor gezien, echter de motor heeft vrij normaal gefunctioneerd !!!

Op Schiphol gaat echter nu dus wel een motorwisseling plaatsvinden

Groet Rob
Met deze motor werken binnen gekomen zonder er iets van te merken?? mmmmmm vreemd
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Derice »

Voel/hoor je niet wat als er zoiets afbreekt?
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: EHAM 15-06-2010

Post by polderbaan »

Rob van R wrote:Laatste nieuws van de BA Tripple 7

De Tripple heeft de gehele vlucht gewoon op 2 motoren gevlogen !!!!! Alleen door een hoger brandstof verbruik heeft men besloten om op SPL te landen. Vanuit het vliegtuig is het niet mogelijk om de achterkant van de vliegtuigmotor te zien. Pas op Schiphol heet men de enorme schade pas aan de achterkant van de motor gezien, echter de motor heeft vrij normaal gefunctioneerd !!!

Op Schiphol gaat echter nu dus wel een motorwisseling plaatsvinden

Groet Rob

Goedemiddag,

Als ik zo op een side view van één van mijn 777 foto's kijk, zit de achterkant van de motor nog vóór de leading edge en kun je vanuit de raampjes ter hoogte van die leading edge het grootste deel van de motor zien. En volgens mij kun je vanuit de laatste raampjes aan de achterkant van de romp zeker de helft van de achterkant van de motor zien. Dus waarom niet aan één van de bemanningsleden gevraagd om ff uit een raampje te kijken? Behalve de piloten zijn er toch ook "wandelende ogen" aan boord?
Alleen als de schade uitsluitend aan de kant zit die van de romp is afgekeerd, wordt het moeilijk. Maar dat kan ik op de foto niet zien.

Groeten van Ab Gobets.
User avatar
Andreotti
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 99
Joined: 01 Mar 2009, 18:08

Re: EHAM 15-06-2010

Post by Andreotti »

wat ik vernomen heb betreffende de schade op de BA is onderweg een fuel lek en daarom doorgevlogen naar AMS, pas op de baan is de motor ''gesprongen'' aangezien die ook bezaaid lag met onderdelen.....
why is there lock on a door of a shop which is 24/7 open?
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”