Spottersdag 17 juni 2010

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
Eric van Lisdonk
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 19 Mar 2004, 23:33
Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by Eric van Lisdonk »

Antoine wrote:Nee, Gijs bedoeld de zuidkant.
Geen stress :oops: ....er is overal rekening mee gehouden door GRAS en de KLu, fotografen staan gewoon op een goede plek.
En als het oosten wind is (wat het waarschijnlijk ook gaat worden). Staan we dan ook goed?? Misschien hebben ze dan ook een plan B (tribune opbouwen aan de oostkant). En anders hebben we gewoon pech. We moeten immers al blij zijn dat we erop mogen donderdag, toch.

Groeten,
Eric
User avatar
KIER
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 758
Joined: 22 Sep 2002, 10:32

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by KIER »

Eric , leg jij eens uit waarom we pech zouden hebben als de landing van baan 10 gebruikt gaat worden .

De tribune bevindt zich toch gewoon langs de baan ?


Kier
User avatar
Maurice
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 13 Apr 2004, 23:07
Subscriber Scramble: yes
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by Maurice »

Eric van Lisdonk wrote:Misschien hebben ze dan ook een plan B (tribune opbouwen aan de oostkant).
Welja joh, we zijn met 400 man, zo geregeld :D . Nee, de plek is waar hij is, daar komt geen verandering in. Toch zullen we ons uiterste best doen om het iedereen naar de zin te maken, ook als het oostenwind is.

Groeten, Maurice.
User avatar
Eric van Lisdonk
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 19 Mar 2004, 23:33
Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Eric van Lisdonk »

KIER wrote:Eric , leg jij eens uit waarom we pech zouden hebben als de landing van baan 10 gebruikt gaat worden .

De tribune bevindt zich toch gewoon langs de baan ?


Kier
Ja klopt, alleen bij de baankop 28. Dus als het oostenwind is, is de kans groot dat ze voortijdig afdraaien. Ik en ik denk de meeste spotters hebben de kisten liever laag boven de baan hangend. Maar goed je kan niet alles willen. En Maurice ik heb er alle vertrouwen in dat ze ons blij gaan maken die donderdag :worship:

Gtnx,
Eric
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12016
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by ebauer »

Eric van Lisdonk wrote:En Maurice ik heb er alle vertrouwen in dat ze ons blij gaan maken die donderdag :worship:

Gtnx,
Eric
De weersverwachting ziet er goed uit voor donderdag De meeste deelnemers zullen die dag dag arriveren en mits het inpasbaar is zal Gilze ATC echt wel proberen het de spotters naar de zin te maken! Het beloofd dus spottertechnisch gezien een hele mooie dag te worden die wellicht leuker is dan de open dag zelf, immers alles 'onder stoom'!

Tot ziens op 17 juni! :bday:
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
patric
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 916
Joined: 28 Nov 2004, 11:21
Type of spotter: civiel
Subscriber Scramble: patric
Location: EHEH,EHAM

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by patric »

er wordt noord oosten wind verwacht
Image
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Redskin »

Laten we eerst eens wachten met voorspellingen. Niets is zo veranderlijk als het weer en als meerdere meteo bureau's al niet hetzelfde voor langere termijn kunnen voorspellen waarom wij wel.
Verder, hoe de wind ook staat, het meerendeel van de bezoekers zijn lokaal niet goed bekend, vaak maken die dan ook eerst een low approach voordat ze de daadwerkelijke landing inzetten.
John
Image
User avatar
T-O
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 30 Mar 2009, 19:22

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by T-O »

Ik voorspel een matige wind uit het zuid-westen. Het wordt een zonnige dag met af en toe een wolkje. Temperatuur 21 graden. Kortom: petje en zonnebrand mee!
Hornet69
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 621
Joined: 18 Mar 2003, 17:01
Location: Rijen

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Hornet69 »

Hoi,

volgens het belgische kmi (http://www.kmi.be" onclick="window.open(this.href);return false;) wordt voor donderdag wisselvallig weer voorspelt met buien (Kempen). Idem voor vrijdag en zaterdag. Wind uit N tot NO. Met een beetje geluk is de wind N en dat betekend dat baan 28 in gebruik zal zijn. Het weerbericht voor de kempen komt beter overeen voor Gilze dan de voorspellingen vanuit het KNMI. Dat is mijn ervaring met de diverse weersites.

Kortom we krijgen een mix van alles (wolken, zon en buien).

Groetjes en tot donderdag.

Edward
User avatar
John Rambo
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 06 Oct 2006, 18:34
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: John Rambo

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by John Rambo »

Hornet69 wrote:Hoi,

volgens het belgische kmi (http://www.kmi.be" onclick="window.open(this.href);return false;) wordt voor donderdag wisselvallig weer voorspelt met buien (Kempen). Idem voor vrijdag en zaterdag. Wind uit N tot NO. Met een beetje geluk is de wind N en dat betekend dat baan 28 in gebruik zal zijn. Het weerbericht voor de kempen komt beter overeen voor Gilze dan de voorspellingen vanuit het KNMI. Dat is mijn ervaring met de diverse weersites.

Kortom we krijgen een mix van alles (wolken, zon en buien).

Groetjes en tot donderdag.

Edward
Als ik KNMI moet geloven krijgen we:

"Donderdag overdag wordt opnieuw een dag met veel zon, al komt er in het zuiden meer sluierbewolking. De middagtemperatuur ligt met landinwaarts gemiddeld 23 graden een fractie hoger dan vandaag. In het noordelijk kustgebied blijft de temperatuur met 18 graden wederom enkele graden achter. De noordoostelijke wind is matig tot vrij krachtig, rond kracht 4 en langs de westkust af en toe krachtig, 6."

http://www.knmi.nl
USAFE
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 530
Joined: 20 Oct 2006, 14:01
Contact:

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by USAFE »

Hi,

can someone tell me what´s expected tomorrow?
Shame on me, but I do not understand this thread...

Thanks ;)
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Derice »

Weather report in English:
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwac ... le_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Medium windws from the north
~24C
Sunshine.
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”