Apache Solo Display Team in ere hersteld
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Apache Solo Display Team in ere hersteld
Rijen - Het nieuwe Apache Solo Display Team is woensdag officieel aangetreden op Vliegbasis GilzeRijen. Na enkele maanden voorbereiden vloog demovlieger Majoor Laporte en kapitein Blankenspoor woensdagmorgen 28 April hun acceptatievlucht. Dit houdt in dat Majoor Laporte en kapitein Blankenspoor de demo tijdens de Luchtmachtdagen 2010 op hun thuisbasis vliegen. Zij worden bijgestaan door coaches, kapitein Webbink en kapitein de Jong, en een technische crew van 301 Squadron.
Het team demonstreert de capaciteiten van het toestel en de vaardigheden van de vliegers. Een show van het demoteam bevat daarom manoeuvres die tijdens iedere operationele missie met een Apache kunnen voorkomen. Wat afwijkt, is dat de acties direct achter elkaar worden gevlogen. Ze lopen daarbij vloeiend in elkaar over
I.v.m. de operationele inzetten in het buitenland wordt bekeken of het Apache Solo Display Team ook in 2011 een vervolg krijgt. Al met al vloog het team in 2005 onder leiding van toenmalig majoor Brandsen voor de laatste keer.
Eigen nieuwsgaring:John
Het team demonstreert de capaciteiten van het toestel en de vaardigheden van de vliegers. Een show van het demoteam bevat daarom manoeuvres die tijdens iedere operationele missie met een Apache kunnen voorkomen. Wat afwijkt, is dat de acties direct achter elkaar worden gevlogen. Ze lopen daarbij vloeiend in elkaar over
I.v.m. de operationele inzetten in het buitenland wordt bekeken of het Apache Solo Display Team ook in 2011 een vervolg krijgt. Al met al vloog het team in 2005 onder leiding van toenmalig majoor Brandsen voor de laatste keer.
Eigen nieuwsgaring:John
Re: Apache Solo Display Team in ere hersteld
Enig idee of dit een gelegenheidsdemo is voor de Open Dagen, of dat het Team ook buiten de landsgrenzen te zien zal zijn?
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
In 2005 (Toen het Apache Solo Display Team voor het laatst actief was), ging men wel de landsgrenzen over.
Zo deed men (als voorbeeld) RIAT 2005 aan.
Ik weet niet hoe het dit jaar zit, in verband met de bezuinigingen etc.
Mvg, Jimmy
Zo deed men (als voorbeeld) RIAT 2005 aan.
Ik weet niet hoe het dit jaar zit, in verband met de bezuinigingen etc.
Mvg, Jimmy
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Yes
Hij is bevestigd voor Sanicole... maar voor nog meer buitenlandse shows nog niet volgens mij.
http://www.sanicole.com/index.php?optio ... &Itemid=41" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sanicole.com/index.php?optio ... &Itemid=41" onclick="window.open(this.href);return false;
Is majoor La porte ook niet de co-vlieger van het 1e demo team geweest?
Dan is dit inderdaad een ervaren DEMO team, dus verwacht ik veel van de demo!
Greetz
Dan is dit inderdaad een ervaren DEMO team, dus verwacht ik veel van de demo!
Greetz
- Venz
- Scramble Senior
- Type of spotter: Retired type of spotter, but mostly photos.
Klopt! Destijds samen met Wandert Brandsen.Is majoor Laporte ook niet de co-vlieger van het 1e demo team geweest?
Mag ook denk wel. Ik heb 'm gisteren in zijn geheel gezien, en persoonlijk vind ik het een mooiere demo dan 5 jaar terug. Veel compacter op elkaar.Dan is dit inderdaad een ervaren DEMO team, dus verwacht ik veel van de demo!
Van horen zeggen: Sanicole, Fairford, Open dagen KLu, Open dagen KL en vlieger info dagen. Er zit overigens nog e.e.a. in de pen.Enig idee of dit een gelegenheidsdemo is voor de Open Dagen, of dat het Team ook buiten de landsgrenzen te zien zal zijn?
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Er is er maar 1 die hier duidelijkheid over kan geven: JB5?Venz wrote: Van horen zeggen: Sanicole, Fairford, Open dagen KLu, Open dagen KL en vlieger info dagen. Er zit overigens nog e.e.a. in de pen.
Remco Donselaar
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
ze hebben in ieder geval al wel weer een officiele demo bus.
- medebruijn
- Scramble Senior
Programma klopt!
Vandaag erg genoten van apache demo's op woensdrecht.
Ik neem aan dat het nieuwe team aan het oefenen was.
Heb de show meerdere keren gezien, echt vet
Ik neem aan dat het nieuwe team aan het oefenen was.
Heb de show meerdere keren gezien, echt vet
- Venz
- Scramble Senior
Correct.Ik neem aan dat het nieuwe team aan het oefenen was.
Programma klopt!
- Venz
- Scramble Senior
Hier nog een fotootje van de rehearsal van gisteren...
- Nielis
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Photo's and Serials
- Subscriber Scramble: Nielis
nu de apache demo terug is dit jaar vroeg ik mij af er de komende jaren weer een PC-7 demo komt. Weet iemand waarom deze destijds stop is gezet?
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
PC-7 was stopgezet wegens geldgebrek, het was of geen PC-7 meer of geen F-16 meer (daarom heeft er een tijdje een sticker met "sponsored by PC-7 demoteam" op de bus van het F-16 demoteam gezeten).
Weet iemand trouwens of er ook een speciale site is/komt van dit team, net zoals de F-16 heeft?
Weet iemand trouwens of er ook een speciale site is/komt van dit team, net zoals de F-16 heeft?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Er gaan geruchten dat in 2011 het PC-7 Demoteam terugkeert, weliswaar in verkleinde vorm. Dat betekent geen vaste crew (behalve vlieger) en geen internationale shows.