Spottersdag 17 juni 2010

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Spottersdag 17 juni 2010

Post by Thijs »

Hoi Gijs,

Kan je aangeven waar de spottersplek zich bevindt op het veld?

Alvast bedankt,

Groeten Thijs
Assume makes an ASS of U and ME.
GIPS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1632
Joined: 16 Feb 2006, 12:19
Type of spotter: Die Hard Military and GRAS REIZEN
Subscriber Scramble: GIPS

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by GIPS »

Thijs wrote:Hoi Gijs,

Kan je aangeven waar de spottersplek zich bevindt op het veld?

Alvast bedankt,

Groeten Thijs

Deze zal zijn aan de west kant van de 28...tussen redskin platvorm en de kruising met 02.
Oftewel met bosrand op de achtergrond.

Grz,

Gijs
"GIPS"
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by Thijs »

of te wel met tegenlicht in de ochtend / begin middag!
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
KIER
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 758
Joined: 22 Sep 2002, 10:32

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by KIER »

Aan de westkant Gijs ??? Zeker weten ???

Ik weet niet beter dat alle keren dat het tot nu toe is geregeld door de klu, we altijd op de tribune konden staan , die TIJDENS de open dagen door de "pers" wordt gebruikt, en deze staat/ stond altijd aan de kant van het "gewone" publiek.

Als het echt zo is als je zegt , heeft Thijs toch echt gelijk ; tegenlicht (als we van mooi weer uitgaan) :)

Kier
Antoine
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 12 Aug 2008, 07:57
Subscriber Scramble: Antoine

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by Antoine »

Nee, Gijs bedoeld de zuidkant.
Geen stress :oops: ....er is overal rekening mee gehouden door GRAS en de KLu, fotografen staan gewoon op een goede plek.
Last edited by Antoine on 20 Apr 2010, 23:05, edited 1 time in total.
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by Thijs »

Ondanks dat de kans heel klein is, wat als men vliegt vanaf de 10? ik neem aan dat de meeste kisten niet door taxien naar het eind, dus dan mis je ze als nog.

Is er misschien al een plattegrond beschikbaar waarop staat aangegeven waar de plek zich bevindt en waar de parkeerplaatsen zijn.

@ Mod misschien even een apart topic van maken, thanks!

Groeten Thijs
Assume makes an ASS of U and ME.
Antoine
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 12 Aug 2008, 07:57
Subscriber Scramble: Antoine

Re: GRAS Reizen 2010 ---------- kijk ook op www.gras-spotters.nl

Post by Antoine »

@ Thijs: Mijn God, neem voldoende valiumpjes mee, want volgens mij kun je de stress niet aan op die dag.....
wat als het oostenwind is? , waar staat mijn auto? , is er tegenlicht? etc....etc....

Relax en geniet van de mogelijkheid die geboden wordt, en als de wind verkeerd staat......dan heb je gewoon pech (of wil je ook nog een reserveplek voor oostenwind geregeld hebben?) Trouwens: een groot gedeelte van de bezoekende kisten zal dan gewoon doortaxiën tot het einde van de baan.
Last edited by Antoine on 20 Apr 2010, 17:14, edited 1 time in total.
User avatar
SWAT 11
Moderator
Moderator
Posts: 1722
Joined: 26 Aug 2002, 22:22
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: SWAT 11
Location: Galder
Contact:

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by SWAT 11 »

Hallo heren,

De aanmeldingen stromen werkelijk binnen dus dat gaat goed komen.
Zoals Antoine heeft verteld hierboven, we staan op één vaste plaats schuin tegenover de Redskin ramp.
Meer informatie zal t.z.t. beschikbaar worden via de GRAS site.

1 juni is de deadline, kort daarna zal bekend worden gemaakt middels privé berichten of je bent ingeloot of niet.
Het draaiboek tussen GRAS en de KLu ligt vast, dus verder discusiëren hierover is niet interesant.
Wij dienen ons te houden aan de gestelde protocollen vanuit de vliegbasis.

De ingelote deelnemers worden hiervan tijdig op de hoogte gesteld.

met vriendelijke groet,
Arno Cornelissen

==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
User avatar
KIER
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 758
Joined: 22 Sep 2002, 10:32

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by KIER »

Beste Antoine.

Je kan nu wel zeggen , dat Thijs zich niet zo druk moet maken, maar ik vind het ook wel interresant om te weten hoe of wat , en dan ben ik echt niet de enige, geloof me.

Als er fotografen zijn die kritischer zijn dan anderen, en graag willen weten hoe de vork in de steel zit, kan dat wel uitmaken of men zich wel of niet opgeeft, er wordt tenslotte geloot. Het zou veel lulliger zijn als iedereen zich maar klakkeloos opgeeft voor die spottersdag, en op het laatste moment lucht krijgt van de goeie of slechte plek (iedereen kijkt er anders tegenaan) en daardoor op het laatste moment niet komt opdagen. Terwijl er wel mensen zijn die niet ingeloot zijn en daar graag willen staan.

Kan me nog een aardig gesprek herinneren van SGV organisatoren die "not amused" waren dat er mensen niet kwamen opdagen.

Beter te veel informatie vooraf dan gezeik achteraf......toch :0


Kier
Edwin
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 275
Joined: 02 Mar 2004, 21:27
Location: Gilze-Rijen

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Edwin »

Hoi,

Zoals al is aangegeven wordt echt wel rekening gehouden met de fotografen. Het spottersvak bevindt zich aan de zuidkant van baan 28, ongeveer halverwege tussen het begin van de baan en de dwarsbaan (gehele dag zon in de rug mits die er is uiteraard :wink: ). Zo ongeveer waar tijdens eerdere Open Dagen de perstribune gestaan heeft en nu weer zal staan. Aan beide kanten is ook genoeg plek gereserveerd voor mensen die langs het hek willen staan. In het uitzonderlijke geval dat men 10 zou vliegen hebben we inderdaad pech zoals Antoine al aangaf, maar de mensen op de toren weten dat we er zijn en zullen indien mogelijk zoveel mogelijk toestellen doorsturen.

Verdere informatie over aanmelden, parkeren, etc volgt in de bevestiging die je begin juni krijgt toegestuurd. Probeer je niet al te druk te maken over alle details, dat hebben wij de afgelopen maanden tenslotte al gedaan! Heb er vertrouwen in dat wij een goede spottersdag organiseren.

Groeten,
Edwin
(namens GRAS Open Dagen team)
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Thijs »

Eerst maar eens een valium genomen anders wordt deze posting zo stressvol......

Ik geniet ook van de mogelijkheid die geboden wordt, maar ik mag me toch wel hardop afvragen of dit de beste mogelijkheid is? Misschien is buiten het veld staan wel een betere mogelijkheid, indien mogelijk.

Zoals Kier al aangeeft, ik weet liever van tevoren dat ik met tegenlicht sta dan dat ik er op de dag achterkom. Voor de organisatie is het ook beter, al dat achteraf gezeik heb je toch niks aan.

De uitspraak er is overal rekening mee gehouden lijkt mij ook wat voorbarig, want dat kan namelijk nooit. Er is geprobeerd om het zo goed mogelijk voor elkaar te hebben binnen de gestelde eisen van de KLU.

Groeten Thijs
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
Arjan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2730
Joined: 20 Sep 2002, 22:51
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Arjan
Location: Den Haag

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Arjan »

Waarom wordt er door de luchtmacht eigenlijk maar een beperkt aantal mensen toegelaten? Is dat altijd het geval geweest?
Scramble member since 1990
User avatar
Maurice
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 13 Apr 2004, 23:07
Subscriber Scramble: yes
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Maurice »

Om wat onrust uit de lucht te nemen zal ik (als organisator van KLu-zijde) ook even wat toelichten.

De locatie is weergegeven in het rode vierkant, dit kan qua grootte en exacte plek (meters, geen tientallen meters) afwijken van de werkelijke plek op de 17e:

Image

Kaartje verwijderd

Ik hoop dat dit iedereen gerust stelt qua fotografeermogelijkheden. Mocht de 10 gebruikt worden, wat niet ondenkbaar is, komen er wellicht nieuwe mogelijkheden. Momenteel wordt de track tussen 300 en 301 sqn aangelegd (de groene lijn dus). Deze is ruim op tijd klaar. Bij baan 10 is de kans groot dat de kisten doortaxien tot 301 om daar vervolgens via de nieuwe track naar hun parkeerplaats te gaan, of dat nou op de static is of op de active flightline.

De spottersdag zoals deze dit jaar wordt georganiseerd, is een blauwdruk van Volkel 2009 en 2007. Met exact dezelfde aantallen mensen en exact dezelfde aanvangs-/eindtijden. Er zijn wederom 400 man welkom. Voor diegenen die denken dat dit niet genoeg is: aanmeldingen in 2007: 307, in 2009 395. Opkomst lag beide keren een stuk lager.

Je kunt niet 'overal' rekening mee houden maar geloof me dat alles de revu gepasseerd is en dat dit het beste compromis is. Hopelijk neemt dit wat zorgen weg en inderdaad, ligt het draaiboek vast. Er is geen ruimte voor grote veranderingen, simpelweg omdat wij niet de enigen zullen zijn die aanwezig zijn op het vliegveld die dag. Het open dagen terrein is dan in opbouw en men ervaart onze aanwezigheid dan toch al een beetje als 'in de weg staand'.
Last edited by Maurice on 26 Apr 2010, 11:39, edited 2 times in total.
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5083
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by Thijs »

Helder Maurice! Dank voor de toelichting.
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
T-O
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 30 Mar 2009, 19:22

Re: Spottersdag 17 juni 2010

Post by T-O »

Ik vind dit geweldig nieuws, Maurice!
Evenals voorafgaande jaren doen de K.Lu. én de organiserende spottersvereniging hun best om het voor de spotters zo optimaal mogelijk te maken, dit alles met géén budget en minimale mankracht.
Wij, daarmee bedoel ik alle spotters, mogen hier verschrikkelijk blij mee zijn, juist omdat het absoluut géén must is om dit te organiseren.
Als ik voor mezelf spreek, ben ik iedere keer weer ontzettend blij met de geboden gelegenheid.

Respect voor en dank aan de organisatie !
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”