EHGR 06-04-2010

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
Maurice
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 750
Joined: 13 Apr 2004, 23:07
Subscriber Scramble: yes
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: EHGR 06-04-2010

Post by Maurice »

Hornet69 wrote:vorig jaar, 2009, zijn ook diverse choppers naar Frosinone in Italie geweest voor de oefening "High Blaze". Toen gingen ze oefenen in de bergen ter voorbereiding op Afghanistan. Toen duurde de oefening twee weken.

Mocht dit een zelfde soort oefening (duur twee weken) zijn dan kun je "onze" Redskins op vrijdag 16 April terug verwachten vanuit Italie.
Uitstekende analyse! Bij deze bevestigd! :wink:
Edwin
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 275
Joined: 02 Mar 2004, 21:27
Location: Gilze-Rijen

Re: EHGR 06-04-2010

Post by Edwin »

Ik heb ook 16e staan als terugkeerdatum. Oefening is overigens 'Redskin High' (High Blaze is voor de transportheli's).

Groeten,
Edwin
Joost Michiels
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 159
Joined: 30 Dec 2008, 13:50
Type of spotter: MIL
Subscriber Scramble: Joost Michiels

Re: EHGR 06-04-2010

Post by Joost Michiels »

Maurice wrote:
Je was vroeg op maar net niet vroeg genoeg. :wink: Vijf minuten eerder zijn er nog twee vertrokken:

07:36u: Q-14, Q-19
07:40u: Q-22, Q-24

Bestemming: Frosinone
Nou Mo, ik was al eerder op...
Om 06.42 sleepten ze net de 2e naar buiten (4 boxen open), maar ook ik heb werk te doen dus geen kans om er iets van gaan te maken.

Bestemming en duur van de oefening waren me inmiddels ook ter oren gekomen, zouden er in totaal eigenlijk 6 moeten gaan blijkbaar.

Cougars en Chinooks staan ook nog gepland voor dit voorjaar, exacte data wist de beste man nog niet.

Ook gaat men in september nog richting Lechfeld (EAG Personel Recovery course 2010 ), waarschijnlijk met Apache 's, maar ook hier was nog niet exact zicht op (zal wel bekend zijn, alleen niet bij wie ik sprak)

Gr Joost
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”