Dank je voor de uitleg, met handige verwijzing. En toch...
Dit is een plek waar we elkaar helpen met nuttige info voor onze hobby. Niet iedereen heeft daarbij de vakkennis die sommigen als vanzelfsprekend beschouwen. Het kwam in mij gewoon niet op dat die 'C' een code is, die ik op kan zoeken, waarna ik kan concluderen "de Rus wordt nu verwacht om 12:15".
Ik ben ervan overtuigd, dat het intikken van dat korte zinnetje voor de gewaardeerde brenger van het nieuws niet echt veel meer moeit is dan een koppie-peest uit het systeem.
Ik ben er ook van overtuigd dat met dat zinnetje veel meer mensen geholpen zijn dan met de gecodeerde boodschap.
Het is een pleidooi net als in het fotoforum: je post hier iets omdat je het met anderen wilt delen. Maak het dan ook toegankelijk voor anderen. Uiteraard wil ik hiermee niet ons nieuwe lid YS11 onderuit schoffelen (al helemaal niet met zo'n username
), het gaat om het principe. Dit verzoek is ook niet nieuw. En er is ook begrip dat als je een lijst van verwachtingen post, je niet altijd tijd of zin hebt om alles te decoderen. Maar ook bij zo'n lijst kan een kleine aanwijzing vaak al voldoende zijn om te voorkomen dat velen niet-begrijpend naar een rij afko's zitten te kijken, zonder daar echt de info uit te kunnen halen die erin zit.
Erik