Bericht van politie Kennemerland BBS
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Posts: 3
- Joined: 02 Mar 2010, 15:39
- Type of spotter: overheid
- Subscriber Scramble: nee
Bericht van politie Kennemerland BBS
Geachte Spotters,
In 2008 heb ik via spottersites namens de politie Kennemerland bekend gemaakt dat er een bureau Buitenbewaking Schiphol was opgericht om voornamelijk het buitengebied van de luchthaven Schiphol te beveiligen. Ik vraag uw aandacht voor het volgende. Gelet op de toestand in de wereld geldt voor de luchthaven Schiphol volgens het alerteringssysteem terrorismebestrijding een lichte dreiging.
Dit houdt onder andere in dat de politie Kennemerland in nauwe samenwerking met de Koninklijke marechaussee in het gebied op en rond de luchthaven mensen en voertuigen controleert. De afgelopen anderhalf jaar is er een aardig netwerk opgebouwd met spotters, bewoners en anderen die in het gebied actief zijn.
Het gebied rond de luchthaven, ruwweg begrenst door de Drie Merenweg, N201, Ringvaart vanaf de Aalsmeerderbrug tot de N232,de N232 tot de Drie Merenweg is bij wet aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Hier kunnen wij (politie en marechaussee) als daar aanleiding voor is extra bevoegdheden toepassen. Hierbij moet u denken aan preventief fouilleren, auto doorzoeken, verpakkingen openen.
Met de gemeente, provincie Noord Holland, EBB, politie Kennemerland, Koninklijke Marechaussee en de AAS is recent een schouw gedaan in het buitengebied. In het bijzonder om eens goed te kijken naar de 3 meter grens bij de hekken en om duidelijke bebording en belijning aan te brengen zodat niet alleen mensen kunnen zien dat ze ergens niet mogen staan maar dat er ook opgetreden kan worden. U hebt kunnen zien dat er op sommige locaties zogenaamde “varkensruggen”zijn aangebracht om het fysiek onmogelijk te maken dat er een voertuig geplaatst kan worden. Overige parkeer, inrij en stopverboden zijn en worden aangebracht om veel mensen te stimuleren gebruik te maken van de aangewezen spotterplekken. Het is geen kwestie van spottertje pesten maar er voor zorgen dat de veiligheid op en rond de luchthaven maximaal gehandhaafd blijft.
Veel spotters zitten elke dag in het gebied en daar zijn ook goede contacten mee. Deze mensen komen wij natuurlijk ook op plekken tegen die niet officieel aangewezen zijn.
Het criteria is hier dan ook, zorg dat uw auto ergens op een legale plek geparkeerd staat.
Als daar aanleiding voor is zullen wij u aanspreken en uw identiteit controleren.
Daarnaast wil ik op deze wijze ook meer bekendheid geven aan hoe u een verdachte situatie kunt melden en bij wie.
Het SCC (security control centre) 020- 6013000
Marechaussee op de luchthaven via 0900-8844 vraag naar marechaussee Schiphol.
Bijvoorbeeld als er iemand probeert over het hek te klimmen of u ziet een vreemde situatie op het luchthaven terrein.
Politie Kennemerland via 0900-8844 voor vreemde c.q verdachte situaties in het buitengebied. Bij verdachte situaties informeren de meldkamers elkaar altijd dus melden bij 1 meldkamer is voldoende.
Als iedere seconde telt is natuurlijk 112 aan de orde. Bijvoorbeeld als er iemand onwel wordt op een spotterplek, u ziet een luchtvaartongeval of er dringen mensen het luchthaventerrein binnen. Hebt u een melding of een foto van een situatie en deze heeft geen spoed kunt u die mailen naar postbusbbs@kennemerland.politie.nl
Ik sta een helder en rechtvaardig beleid voor en zal er ook veel aan doen om deze vorm te geven en te handhaven. Ik realiseer mij ook dat ik aan de ene kant uw medewerking vraag en aan de andere kant zal handhaven daar waar nodig. Dit zal zeker hier en daar maatwerk vragen en frictie geven. Daarnaast ben ik bereid in overleg in persoon uitleg te geven over onze afdeling BBS.
W.J.P.M. Warmerdam
Chef BBS politie Kennemerland postbusbbs@kennemerland.politie.nl
In 2008 heb ik via spottersites namens de politie Kennemerland bekend gemaakt dat er een bureau Buitenbewaking Schiphol was opgericht om voornamelijk het buitengebied van de luchthaven Schiphol te beveiligen. Ik vraag uw aandacht voor het volgende. Gelet op de toestand in de wereld geldt voor de luchthaven Schiphol volgens het alerteringssysteem terrorismebestrijding een lichte dreiging.
Dit houdt onder andere in dat de politie Kennemerland in nauwe samenwerking met de Koninklijke marechaussee in het gebied op en rond de luchthaven mensen en voertuigen controleert. De afgelopen anderhalf jaar is er een aardig netwerk opgebouwd met spotters, bewoners en anderen die in het gebied actief zijn.
Het gebied rond de luchthaven, ruwweg begrenst door de Drie Merenweg, N201, Ringvaart vanaf de Aalsmeerderbrug tot de N232,de N232 tot de Drie Merenweg is bij wet aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Hier kunnen wij (politie en marechaussee) als daar aanleiding voor is extra bevoegdheden toepassen. Hierbij moet u denken aan preventief fouilleren, auto doorzoeken, verpakkingen openen.
Met de gemeente, provincie Noord Holland, EBB, politie Kennemerland, Koninklijke Marechaussee en de AAS is recent een schouw gedaan in het buitengebied. In het bijzonder om eens goed te kijken naar de 3 meter grens bij de hekken en om duidelijke bebording en belijning aan te brengen zodat niet alleen mensen kunnen zien dat ze ergens niet mogen staan maar dat er ook opgetreden kan worden. U hebt kunnen zien dat er op sommige locaties zogenaamde “varkensruggen”zijn aangebracht om het fysiek onmogelijk te maken dat er een voertuig geplaatst kan worden. Overige parkeer, inrij en stopverboden zijn en worden aangebracht om veel mensen te stimuleren gebruik te maken van de aangewezen spotterplekken. Het is geen kwestie van spottertje pesten maar er voor zorgen dat de veiligheid op en rond de luchthaven maximaal gehandhaafd blijft.
Veel spotters zitten elke dag in het gebied en daar zijn ook goede contacten mee. Deze mensen komen wij natuurlijk ook op plekken tegen die niet officieel aangewezen zijn.
Het criteria is hier dan ook, zorg dat uw auto ergens op een legale plek geparkeerd staat.
Als daar aanleiding voor is zullen wij u aanspreken en uw identiteit controleren.
Daarnaast wil ik op deze wijze ook meer bekendheid geven aan hoe u een verdachte situatie kunt melden en bij wie.
Het SCC (security control centre) 020- 6013000
Marechaussee op de luchthaven via 0900-8844 vraag naar marechaussee Schiphol.
Bijvoorbeeld als er iemand probeert over het hek te klimmen of u ziet een vreemde situatie op het luchthaven terrein.
Politie Kennemerland via 0900-8844 voor vreemde c.q verdachte situaties in het buitengebied. Bij verdachte situaties informeren de meldkamers elkaar altijd dus melden bij 1 meldkamer is voldoende.
Als iedere seconde telt is natuurlijk 112 aan de orde. Bijvoorbeeld als er iemand onwel wordt op een spotterplek, u ziet een luchtvaartongeval of er dringen mensen het luchthaventerrein binnen. Hebt u een melding of een foto van een situatie en deze heeft geen spoed kunt u die mailen naar postbusbbs@kennemerland.politie.nl
Ik sta een helder en rechtvaardig beleid voor en zal er ook veel aan doen om deze vorm te geven en te handhaven. Ik realiseer mij ook dat ik aan de ene kant uw medewerking vraag en aan de andere kant zal handhaven daar waar nodig. Dit zal zeker hier en daar maatwerk vragen en frictie geven. Daarnaast ben ik bereid in overleg in persoon uitleg te geven over onze afdeling BBS.
W.J.P.M. Warmerdam
Chef BBS politie Kennemerland postbusbbs@kennemerland.politie.nl
Last edited by Wimspotters on 15 Mar 2010, 08:16, edited 1 time in total.
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Dank voor deze open en heldere berichtgeving en communicatie !
Of iedereen hier blij mee is, laat ik even in het midden, maar we weten wel waar we allemaal aan toe zijn.
Groeten Martijn
Of iedereen hier blij mee is, laat ik even in het midden, maar we weten wel waar we allemaal aan toe zijn.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Misschien ook nog een Engelse versie van maken voor onze buitenlandse medespotters die hier naar toe komen en zo niet voor grote verassingen komen te staan?
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Mag ik een ervaring van afgelopen zondag 7 maart 2010 met allen delen. Vanwege het mooie rustige winterweer naar Schiphol geweest voor het maken van luchtvaartfotos bij landingsbaan 06. Mijn auto geparkeerd op de Aalsmeerderweg (Rozenburg) en te voet mijn weg vervolgd via de Beechavenue naar de plek om mijn foto's te maken. Deze plek, waar deze avenue naar het zuiden afbuigt is een stukje groen en vanaf deze plek kan je prachtige foto's in de landing maken. Op deze plek stonden meerdere spotters en fotografen en na enige tijd werden we aangesproken door een medewerker van de Firma Trigion in een dienstauto, die ons mededeelde dat we ons moesten verwijderen van deze plek, omdat dit niet is toegestaan en dat de politie er aan kwam om ons te verwijderen. Ik vraag me af of medewerkers van Trigion taken en bevoegdheden hebben om ons op de openbare weg aan te spreken. Volgens mij is dat een taak van de Politie of Marechaussee en deze zijn regelmatig gepasseerd, maar die hebben ons niet aangesproken.
In mijn ogen doen we niets verkeerd, maar ik snap dan de houding van medewerkers van Trigion niet. Volgens mij gaan ze hun boekje te buiten.
Wellicht mag ik de mening van de politie hierover horen.
met vriendelijke groet,
Ger Buskermolen
In mijn ogen doen we niets verkeerd, maar ik snap dan de houding van medewerkers van Trigion niet. Volgens mij gaan ze hun boekje te buiten.
Wellicht mag ik de mening van de politie hierover horen.
met vriendelijke groet,
Ger Buskermolen
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Waar de Marechaussee voor het BBS tijdperk een prima contact met de spotters had opgebouwd, en daarbij heel goed doorhad dat er ook eens een oogje dichtgeknepen moest worden, is dit in korte tijd door de BBS teniet gedaan.
Daarnaast heb ik recent kunnen ervaren dat je van de ene dienst ergens wel mocht staan, en van de andere weer weg moest.
Verder wordt er zo ongeveer panisch gedaan over poorten en hekken voor als er wat gebeurt. Echter, als er al wat gebeurt, dan zullen hulpdiensten aan (moeten) rijden via de UGS-A, UGS-B of UGS-C route's, en gecontroleerd het vliegveld oprijden.
Dit alles valt te zien op de overzichtskaart RBPS/AR. Er zullen nooit zomaar allerlei hekken opengaan zodat Jan en alleman het veld op kunnen en daar een tijdje verblijven en wat later voor nog meer ellende gaan zorgen.
Vreemd is dat ondanks de dreiging de doorlaatpost bij de tankdienst al weer een aantal weken open is. Soms mogen er daar weer wel mensen naar de landende kisten kijken, soms weer niet. Dan onder het mom van de grote tanks die er staan, als of iemand daar een aanslag op zou willen plegen?! Even om de hoek op dezelfde afstand van de baan mag het weer wel, maar sta je tussen veel vrachtwagens. Helaas kan ik mij niet aan de conclusie ontrekken dat het voor spotters steeds moeilijker en onvriendelijker wordt.
Sterkte allemaal !
Daarnaast heb ik recent kunnen ervaren dat je van de ene dienst ergens wel mocht staan, en van de andere weer weg moest.
Verder wordt er zo ongeveer panisch gedaan over poorten en hekken voor als er wat gebeurt. Echter, als er al wat gebeurt, dan zullen hulpdiensten aan (moeten) rijden via de UGS-A, UGS-B of UGS-C route's, en gecontroleerd het vliegveld oprijden.
Dit alles valt te zien op de overzichtskaart RBPS/AR. Er zullen nooit zomaar allerlei hekken opengaan zodat Jan en alleman het veld op kunnen en daar een tijdje verblijven en wat later voor nog meer ellende gaan zorgen.
Vreemd is dat ondanks de dreiging de doorlaatpost bij de tankdienst al weer een aantal weken open is. Soms mogen er daar weer wel mensen naar de landende kisten kijken, soms weer niet. Dan onder het mom van de grote tanks die er staan, als of iemand daar een aanslag op zou willen plegen?! Even om de hoek op dezelfde afstand van de baan mag het weer wel, maar sta je tussen veel vrachtwagens. Helaas kan ik mij niet aan de conclusie ontrekken dat het voor spotters steeds moeilijker en onvriendelijker wordt.
Sterkte allemaal !
Grtz, Jan
- K-9
- Scramble Addict
- Posts: 1577
- Joined: 04 Oct 2004, 16:49
- Type of spotter: military
- Location: Leiderdorp
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Ger wrote:Mag ik een ervaring van afgelopen zondag 7 maart 2010 met allen delen. Vanwege het mooie rustige winterweer naar Schiphol geweest voor het maken van luchtvaartfotos bij landingsbaan 06. Mijn auto geparkeerd op de Aalsmeerderweg (Rozenburg) en te voet mijn weg vervolgd via de Beechavenue naar de plek om mijn foto's te maken. Deze plek, waar deze avenue naar het zuiden afbuigt is een stukje groen en vanaf deze plek kan je prachtige foto's in de landing maken. Op deze plek stonden meerdere spotters en fotografen en na enige tijd werden we aangesproken door een medewerker van de Firma Trigion in een dienstauto, die ons mededeelde dat we ons moesten verwijderen van deze plek, omdat dit niet is toegestaan en dat de politie er aan kwam om ons te verwijderen. Ik vraag me af of medewerkers van Trigion taken en bevoegdheden hebben om ons op de openbare weg aan te spreken. Volgens mij is dat een taak van de Politie of Marechaussee en deze zijn regelmatig gepasseerd, maar die hebben ons niet aangesproken.
In mijn ogen doen we niets verkeerd, maar ik snap dan de houding van medewerkers van Trigion niet. Volgens mij gaan ze hun boekje te buiten.
Wellicht mag ik de mening van de politie hierover horen.
met vriendelijke groet,
Ger Buskermolen
Als eerste de vraag of dit stukje groen openbaar terrein was ? Niet ieder stukje groen is openbaar. Niet openbaar terrein behoeft namelijk niet afgezet te worden. Zonder afzetting en vermelding art.461, blabla.. Is strafrechtelijke vervolging alleen wat lastiger. Of kan lastiger zijn...
Daarbij is het aan iedereen dus ook jij en ik, toegestaan een ander aan te spreken op zijn of haar fouten ( onrechtmatig gedrag, etc. ) Sterker nog, als dit op basis van respect, wat vaker gebeurde, zou de maatschappij wellicht wat beter functioneren. Maar dat terzijde
Of je nu wel of niet op openbaar terrein bent. Een beveiligingsmedewerker mag dit dus ook. Deze kan alleen ( tenzij deze boa is ) niet repressief optreden in de vorm van een bonnetje, klem of afslepen.
Uit jouw verhaal kan ik ( als oud-beveiliger én boa ) dus geen onrechtmatige dingen opmaken.
Hopelijk zullen de verschillende diensten, aan de hand van geplaatst persbericht, niet al te fanatiek gaan handhaven. Thans niet zonder in contact met spotters te blijven treden.
Groet, Rene
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Wat ik mij afvroeg of deze maatregelen in dienst zijn gestelt sinds aan het licht is gekomen dat onze kruidenkoning (stegeman) weer bezig is geweest. Is het dan niet veel handiger i.p.v het risicogebied te vergroten, er juist strenger en intensiever op de huidige grenzen en afsluitingen moet worden gelet... hoe meer ogen er op dezelfde plek gericht staan i.p.v dat er meer ogen juist de andere kanten op kijken, des te hoger is de kans dat er juist meer opgemerkt zal gaan worden.
Grtz,
TG1984
Grtz,
TG1984
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Het moet wel gezegt worden dat veel beveiligers (zeker die gastjes die net van school komen en even snel willenK-9 wrote:[Als eerste de vraag of dit stukje groen openbaar terrein was ? Niet ieder stukje groen is openbaar. Niet openbaar terrein behoeft namelijk niet afgezet te worden. Zonder afzetting en vermelding art.461, blabla.. Is strafrechtelijke vervolging alleen wat lastiger. Of kan lastiger zijn...
Daarbij is het aan iedereen dus ook jij en ik, toegestaan een ander aan te spreken op zijn of haar fouten ( onrechtmatig gedrag, etc. ) Sterker nog, als dit op basis van respect, wat vaker gebeurde, zou de maatschappij wellicht wat beter functioneren. Maar dat terzijde
Of je nu wel of niet op openbaar terrein bent. Een beveiligingsmedewerker mag dit dus ook. Deze kan alleen ( tenzij deze boa is ) niet repressief optreden in de vorm van een bonnetje, klem of afslepen.
Uit jouw verhaal kan ik ( als oud-beveiliger én boa ) dus geen onrechtmatige dingen opmaken.
Hopelijk zullen de verschillende diensten, aan de hand van geplaatst persbericht, niet al te fanatiek gaan handhaven. Thans niet zonder in contact met spotters te blijven treden.
Groet, Rene
verdienen) denken dat zij heer en meester zijn op en rond de luchthaven. Hier heb ik kwa werk zijnde al diverse
aanvaringen mee gehad en hebben zij elke keer nul op rekest gekregen (mag ik ook even herineren aan de actie
vorig jaar bij oost). Tuurlijk elkaar aanspreken mag altijd en daar hou je elkaar ook eerlijk mee, echter moet een
beveiliger niet zomaar gaan dreigen dat ze jou laten weghalen. Voor diegene die door de beveiliging worden gehinderd
(zonder dat zij hiervoor aanleiding toe hebben) of bedreigd verwijs ik weer naar de post over de acties van de
beveiliging vorig jaar op oost.
Om nogmaals mijn collega van kennemerland citeren (teminste ik neem aan dat de topic starter hier werkt). Parkeer
je auto op plekken waar het mag en zorg dat het verkeer er geen last van heeft, en als je er toch staat en je ziet
iets wat niet hoort schroom niet om dit te melden.
Always a different day with aviation
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Beste Rene,K-9 wrote:Als eerste de vraag of dit stukje groen openbaar terrein was ? Niet ieder stukje groen is openbaar. Niet openbaar terrein behoeft namelijk niet afgezet te worden. Zonder afzetting en vermelding art.461, blabla.. Is strafrechtelijke vervolging alleen wat lastiger. Of kan lastiger zijn...
Daarbij is het aan iedereen dus ook jij en ik, toegestaan een ander aan te spreken op zijn of haar fouten ( onrechtmatig gedrag, etc. ) Sterker nog, als dit op basis van respect, wat vaker gebeurde, zou de maatschappij wellicht wat beter functioneren. Maar dat terzijde
Of je nu wel of niet op openbaar terrein bent. Een beveiligingsmedewerker mag dit dus ook. Deze kan alleen ( tenzij deze boa is ) niet repressief optreden in de vorm van een bonnetje, klem of afslepen.
Uit jouw verhaal kan ik ( als oud-beveiliger én boa ) dus geen onrechtmatige dingen opmaken.
Hopelijk zullen de verschillende diensten, aan de hand van geplaatst persbericht, niet al te fanatiek gaan handhaven. Thans niet zonder in contact met spotters te blijven treden.
Groet, Rene
Ik trek al je woorden die je hierboven schrijft in twijfel. Zolang ik niet op terrein van de luchthaven sta, is het voor mij een openbare weg. En er staan daar geen borden dat je daar niet mag komen.
Ook denk ik dat we aan het doorslaan zijn als we iedereen maar op alles moeten aanspreken. Volgens mij zijn daar de bevoegde instanties voor.
Ik ben van mening dat een beveiligingsmedewerker op de openbare weg geen taken en bevoegdheden heeft, dus ons niet kan mededelen wat we wel en niet mogen. (En het is een openbare weg, want deze weg staat zelfs op Google maps Streetview). En als we daar niet mochten staan, dan kan de politie en of marechaussee er ons op aanspreken.
Met vriendelijke groet,
Ger Buskermolen
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Beechavenue is een openbare weg, het groene land ervoor behoort bij een boer. Zolang je op de weg staat, niks aan de hand, als je je op het groen begeeft, bevindt je je op prive terrein van de betreffende boer..
Al ben ik met Ger eens (kijk maar eens naar dat gevalletje op oost vorig jaar of het feit dat er mensen langs het hek van de 27 worden weggestuurd die op de fiets zijn) dat eea wel doorslaat.
Belangrijkste is dat je je auto op een rechtmatige parkeerplaats parkeert en vanaf daaruit je akties onderneemt. Naar mijn idee kan dan alleen de Politie etc je wegsturen, en hebben beveiligers niks meer te melden. En als je toch aan het fotograferen bent, neemeen foto van de betreffende persoon met je telelens, en het kenteken van de auto, en spreek het beveiligingsbedrijf en AAS aan op dit gedrag.
Gr, 763
Al ben ik met Ger eens (kijk maar eens naar dat gevalletje op oost vorig jaar of het feit dat er mensen langs het hek van de 27 worden weggestuurd die op de fiets zijn) dat eea wel doorslaat.
Belangrijkste is dat je je auto op een rechtmatige parkeerplaats parkeert en vanaf daaruit je akties onderneemt. Naar mijn idee kan dan alleen de Politie etc je wegsturen, en hebben beveiligers niks meer te melden. En als je toch aan het fotograferen bent, neemeen foto van de betreffende persoon met je telelens, en het kenteken van de auto, en spreek het beveiligingsbedrijf en AAS aan op dit gedrag.
Gr, 763
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 3
- Joined: 02 Mar 2010, 15:39
- Type of spotter: overheid
- Subscriber Scramble: nee
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Het plekje bij de kop van de kaagbaan waar in de reacties over gesproken wordt is nog wel bereikbaar.
Waar wij (politie) wel moeite mee hebben is dat er mensen zijn, ( meestal bezoekers die toevallig een keertje een vliegtuig willen zien landen of opstijgen), die hun auto dan in de bocht of notabene in de groenstrook parkeren. Hier zullen wij dan ook tegen optreden en mensen actief verwijzen naar de reguliere spotterplekken. Dat er spotters zijn die daar hun hobby uitoefenen is zolang de eigenaar van de grond het allemaal prima vindt geen probleem. Auto op een toegestane plek dat wel. Ik hoop tevens dat u verdachte situaties zult melden op de aangegeven nummers. De beschreven situatie is besproken met de beveiliging.
W. Warmerdam
BBS. politie Kennemerland
Waar wij (politie) wel moeite mee hebben is dat er mensen zijn, ( meestal bezoekers die toevallig een keertje een vliegtuig willen zien landen of opstijgen), die hun auto dan in de bocht of notabene in de groenstrook parkeren. Hier zullen wij dan ook tegen optreden en mensen actief verwijzen naar de reguliere spotterplekken. Dat er spotters zijn die daar hun hobby uitoefenen is zolang de eigenaar van de grond het allemaal prima vindt geen probleem. Auto op een toegestane plek dat wel. Ik hoop tevens dat u verdachte situaties zult melden op de aangegeven nummers. De beschreven situatie is besproken met de beveiliging.
W. Warmerdam
BBS. politie Kennemerland
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Dan heb ik ook een vraag betreffende spotplekken op de locaties 14 en 16 ( zijnde IJweg / zijde Boesinhgerliede en tegenover de verkeerstoren van de Polderbaan.) Er zijn geruchten dat deze rotondes nu verboden gebied zijn voor auto's door het plaatsen van de reeds in andere topics gemomereerde verbodsborden. Kan ik hier nu wel of niet komen met de auto of is de spottersplek de enige locatie aan die kant ?
Tweede, het dijkje bij de tankdienst is dat wel toegangkelijk voor spotters als we de auto de stelconplaten naast de loods onderaan neerzetten ? Er staan regelmatig trailers van bedrijven om de hoek opgesteld ? Tevens is er meer duidelijkheid over het parkeerterrein aan de overzijde van genoemde spot wat eigen terrein zou zijn maar waar we wel worden getolereerd ?
Grtz
Erik
Tweede, het dijkje bij de tankdienst is dat wel toegangkelijk voor spotters als we de auto de stelconplaten naast de loods onderaan neerzetten ? Er staan regelmatig trailers van bedrijven om de hoek opgesteld ? Tevens is er meer duidelijkheid over het parkeerterrein aan de overzijde van genoemde spot wat eigen terrein zou zijn maar waar we wel worden getolereerd ?
Grtz
Erik
- FlyingTiger
- Scramble Senior
- Posts: 400
- Joined: 07 Oct 2003, 10:03
- Subscriber Scramble: FlyingTiger
- Location: Alkmaar
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Ik heb afgelopen zaterdag(06-03-10) de hele dag op spotplek 14 (IJweg) gestaan bij het oprijden van de IJweg ben ik aan beide zijde geen enkel bord tegen gekomen dat het niet toegestaan is om je auto op die weg te parkeren. Ik heb er specifiek opgelet op die borden, want had ook al een keer me auto geparkeerd onder de lampen van de polderbaan heb daar toen een boete gekregen smorgens vroeg om 7uur(november'09), had toen niet gezien dat je daar niet meer mocht staan, de laatste keer dat ik daar had gestaan was een jaar geleden en toen mocht het nog wel namelijk! En afgelopen zaterdag is er 2x politie langs geweest bij spot 14 en het was blijkbaar toegestaan dat je daar nog mag staan met de auto want de politie heeft alleen maar een controle rondje gedaan en meer niet, maarja wat ik dus al zei ik ben geen enkel parkeerverbod bord tegengekomen op de IJweg!ErikFB wrote:Dan heb ik ook een vraag betreffende spotplekken op de locaties 14 en 16 ( zijnde IJweg / zijde Boesinhgerliede en tegenover de verkeerstoren van de Polderbaan.) Er zijn geruchten dat deze rotondes nu verboden gebied zijn voor auto's door het plaatsen van de reeds in andere topics gemomereerde verbodsborden. Kan ik hier nu wel of niet komen met de auto of is de spottersplek de enige locatie aan die kant ?
Grtz
Erik
Groeten,
Sander.
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Ten eerste, weer even complimenten naar de politie en andere instanties om de spotters hierin te benaderen ipv. iedereen domweg wegsturen!
Toen ik voor het eerst bij het Beechavenue kwam, auto gewoon om de hoek geparkeerd en vervolgens een stukje (langs de bushalte) lopen naar het gras.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat de eigenaar van deze grond zich er druk om kan maken gezien de grond zo hard als beton is (ook in juni en juli) en er maar enkele grassprietjes op groeien.
Blijft natuurlijk staan dat dit geldt zolang het geen puinhoop wordt met gaten/afval e.d.. Ik heb hier nooit problemen gehad met politie.
Mijn verzoek naar politie om het altijd gewoon vriendelijk te houden en niet direct over te stappen op boetes of dreigen met dingen. 'Kunt u uw auto even op de parkeerplaats verderop zetten aub', iets in die trend. Enkele jaren geleden ben ik en een vriend door de KMAR benaderd met geladen machine geweren, dan denk ik tjaaa... Dat gaat wel echt te ver! (We waren toen 17 en 14 en met de fiets in dat weiland langs de Kaagbaan dat nu weg is.)
Mvg!
Jan
Toen ik voor het eerst bij het Beechavenue kwam, auto gewoon om de hoek geparkeerd en vervolgens een stukje (langs de bushalte) lopen naar het gras.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat de eigenaar van deze grond zich er druk om kan maken gezien de grond zo hard als beton is (ook in juni en juli) en er maar enkele grassprietjes op groeien.
Blijft natuurlijk staan dat dit geldt zolang het geen puinhoop wordt met gaten/afval e.d.. Ik heb hier nooit problemen gehad met politie.
Mijn verzoek naar politie om het altijd gewoon vriendelijk te houden en niet direct over te stappen op boetes of dreigen met dingen. 'Kunt u uw auto even op de parkeerplaats verderop zetten aub', iets in die trend. Enkele jaren geleden ben ik en een vriend door de KMAR benaderd met geladen machine geweren, dan denk ik tjaaa... Dat gaat wel echt te ver! (We waren toen 17 en 14 en met de fiets in dat weiland langs de Kaagbaan dat nu weg is.)
Mvg!
Jan
-
- Scramble Junior
- Posts: 197
- Joined: 10 Feb 2008, 22:16
- Type of spotter: F2 civil
- Location: Amersfoort, Netherlands
Re: Bericht van politie Kennemerland BBS
Hier word ik dus WEL vrolijk van .....
Normale communicatie met de wetshandhavers, waaruit duidelijk blijkt dat men er NIET op uit is om spotters te verjagen.
Goed om te weten dat de meeste plekken nog wel toegangkelijk blijven (IJweg ,Beechavenue etc), zolang je je auto maar normaal wegzet.
Persoonlijk moet ik ook toegeven dat ik uitsluitend goede ervaringen met de Politie Kennemerland heb( de Touareg- boys).Kwestie van wederzijds respect, noem ik dat.
gr,
Freek
Normale communicatie met de wetshandhavers, waaruit duidelijk blijkt dat men er NIET op uit is om spotters te verjagen.
Goed om te weten dat de meeste plekken nog wel toegangkelijk blijven (IJweg ,Beechavenue etc), zolang je je auto maar normaal wegzet.
Persoonlijk moet ik ook toegeven dat ik uitsluitend goede ervaringen met de Politie Kennemerland heb( de Touareg- boys).Kwestie van wederzijds respect, noem ik dat.
gr,
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744