Parijs

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
USMC_FD_Dutch
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1153
Joined: 23 Apr 2008, 15:25
Subscriber Scramble: Yes
Location: Bergschenhoek
Contact:

Parijs

Post by USMC_FD_Dutch »

Kan iemand vertellen waar je rond de luchthavens van Parijs het best kan spotten?
Ik heb begrepen dat die Franse veldwachters nogal vervelend doen.
Heeft er ook nog iemand een goede tip voor een hotel?
Graag eentje van waaruit goed te spotten is.

Bedankt alvast voor de reacties.

Rgds,

Wouter
User avatar
Melchior Timmers
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1587
Joined: 13 May 2006, 18:06
Subscriber Scramble: Melchior Timmers
Location: Soest
Contact:

Re: Parijs

Post by Melchior Timmers »

Voor de beste (bekende) plekjes:

http://www.scramble.nl/airports/index.html

Zover ik weet moet je op Orly en CDG een permit hebben om foto's te maken. Hoe dat te regelen is staat ergens op het MB, maar dat kan je beter zelf even opzoeken.

Groeten,
Melchior Timmers
Editor Scramble Magazine
-----------------------------------------
PO Box 75545
1118 ZN Schiphol
The Netherlands
E-mail: melchior.timmers@scramble.nl
Internet: http://www.scramble.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Parijs

Post by ehusmann »

Deze dus: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=47313" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou het misschien een optie zijn om deze als sticky in het Spotting Europe forum te zetten? Deze vraag komt namelijk met de regelmaat van de klok terug (en terecht).

Erwin
User avatar
USMC_FD_Dutch
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1153
Joined: 23 Apr 2008, 15:25
Subscriber Scramble: Yes
Location: Bergschenhoek
Contact:

Re: Parijs

Post by USMC_FD_Dutch »

ehusmann wrote:Deze dus: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=47313" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou het misschien een optie zijn om deze als sticky in het Spotting Europe forum te zetten? Deze vraag komt namelijk met de regelmaat van de klok terug (en terecht).

Erwin

Melchior en Erwin,

Bedankt voor de info, zeer bruikbaar.

Groeten,

Wouter
User avatar
Niek
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 562
Joined: 24 Sep 2002, 16:38
Subscriber Scramble: Niek
Location: 52.2552327,6.8020082
Contact:

Re: Parijs

Post by Niek »

Ik zou de vraag eigenlijk nog iets verder willen stellen, maar dan mbt (ex) militair. Hoe is het in de buurt van Parijs gesteld met militair spotten? Ik weet van de luchtmacht toestellen op CDG, maar hoe staat het bijvoorbeeld met Villacoublay? Is daar nog enigzins te spotten en fotograferen of is dat te riskant? Hoe zit het verder bij de Franse hoofdstad met bv helikopters van de Gendarmerie en Securite Civile? Is er verder op velden als Toussus Le Noble nog wat te beleven aan warbirds etc? Ik weet het, een bult vragen, maar dat krijg je als je voor langere tijd die kant op gaat.
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: Parijs

Post by Hans »

Niek,

Villacoublay; http://www.scramble.nl/airports.php?icao=LFPV" onclick="window.open(this.href);return false;
Gendarmerie: http://www.scramble.nl/fr.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (click op Gendarmerie)
SecCiv: staan op Issy; http://www.scramble.nl/airports.php?icao=LFPI" onclick="window.open(this.href);return false;
Toussus heeft inderdaad nog wel een paar warbirds, en een CM175 aan de poort bij de marine kazerne net buiten het veld.
maar er zijn nog meer kleinere velden in de buurt waar warbirds staan, zoals bv Lognes-Emerainville, Melun etc. De EMOOS geeft daar een goed overzicht van.

Gr

Hans
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5075
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Parijs

Post by Thijs »

Villacoublay 1x geweest, een groot drama. Er valt vrij weinig te zien vanaf de publieke weg. Je kan op de parkeerplaats staan van de PSA fabriek, maar ja je wordt al vrij snel gezien door de Gendarmerie of de eigen beveiliging.

Nog een optie, de heliport van Parijs, Issy les Mouulinneux, is ook een aanrader als je midden in Parijs zit.
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11221
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Parijs

Post by Key »

ehusmann wrote:Zou het misschien een optie zijn om deze als sticky in het Spotting Europe forum te zetten?
Is wel overwogen, maar een zeer eenvoudige Search leidt al tot resultaat. En wij prefereren zelfwerkzaamheid boven Sticky's. :mrgreen:

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
USMC_FD_Dutch
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1153
Joined: 23 Apr 2008, 15:25
Subscriber Scramble: Yes
Location: Bergschenhoek
Contact:

Re: Parijs

Post by USMC_FD_Dutch »

Thijs wrote:Villacoublay 1x geweest, een groot drama. Er valt vrij weinig te zien vanaf de publieke weg. Je kan op de parkeerplaats staan van de PSA fabriek, maar ja je wordt al vrij snel gezien door de Gendarmerie of de eigen beveiliging.

Nog een optie, de heliport van Parijs, Issy les Mouulinneux, is ook een aanrader als je midden in Parijs zit.

Is er wel wat te beleven op de heliport?

Hoe vervelend is de Gendarmerie?
Met digitale fotografie kunnen ze niet meer je rolletje in beslag nemen.

Groet,
Wouter
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5075
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: Parijs

Post by Thijs »

Je ne sais pas of er iets te beleven is. Kwestie van geluk hebben volgens mij omdat veel choppers hun passagiers droppen en weer weg gaan, of slechts een dagdeel blijven. Misschien staan er wel logjes op dit forum? even zoeken.

Gendarmerie stuurt je meestal gewoon weg, en als ze jouw hebben zien fotograferen dan kunnen ze jouw dwingen om de foto's te verwijderen. Ze kunnen trouwens wel je geheugenkaart in beslag nemen....

Thijs
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
USMC_FD_Dutch
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1153
Joined: 23 Apr 2008, 15:25
Subscriber Scramble: Yes
Location: Bergschenhoek
Contact:

Re: Parijs

Post by USMC_FD_Dutch »

Thijs wrote:Je ne sais pas of er iets te beleven is. Kwestie van geluk hebben volgens mij omdat veel choppers hun passagiers droppen en weer weg gaan, of slechts een dagdeel blijven. Misschien staan er wel logjes op dit forum? even zoeken.

Gendarmerie stuurt je meestal gewoon weg, en als ze jouw hebben zien fotograferen dan kunnen ze jouw dwingen om de foto's te verwijderen. Ze kunnen trouwens wel je geheugenkaart in beslag nemen....

Thijs

Da's waar, wel een paar extra kaartjes meenemen dus.

Bedankt,
Wouter
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Parijs

Post by ehusmann »

Ik ben er één keer geweest en dat leverde een hele leuke Securite Civile Dauphin op. Volgens mij hebben die gasten daar ook een hangaar (maar geen Dauphin meer, die zijn er al uit).
Het veld ligt direct aan de Peripherique en aan de andere kant daarvan staat er ook nog een Mirage met een paal in zijn uitlaat: 48°50'4.89"N 2°16'40.90"E

Erwin

Edit: op GE is de SecCiv hangaar trouwens goed te zien met twee choppers ervoor, zo te zien een Alouette en een EC.145
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: Parijs

Post by Hans »

en als je het vriendelijk vraagt (en ze hebben verder niet veel te doen), mag je soms ook nog gewoon de hangaar bezoeken. is al paar keer gelukt.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”