TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Op zich wel mooi dat ze een extra vlucht doen hoor, maar dit is gewoon een betaalde vlucht! Hulporganisatie heeft Arkefly gewoon ingehuurd! Daar waar de KLM een aantal vluchten doneert... Denk niet dat Arkefly dit tegen de volle mep zal doen, maar ze worden er ook niet armer van!
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En defensie al met een tweede vlucht onderweg is.
Maar ik vind eigenlijk dat dit onderwerp niet iets is om elkaar vliegen af te vangen. Belangrijk is dat er daar komt waar daar behoefte aan is (en waar geen behoefte aan is weg blijft).
Maar ik vind eigenlijk dat dit onderwerp niet iets is om elkaar vliegen af te vangen. Belangrijk is dat er daar komt waar daar behoefte aan is (en waar geen behoefte aan is weg blijft).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik hoor net dat de 4 de 767 toch niet komt.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Das dan balen....... Weet je ook de reden waarom de 4e 767 niet komt dan? Dan gaan er ook een aantal leuke rotaties dus niet door!
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
waarom komt de 4de 767 niet?
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Arkefly gaat vanaf 1 april op 3 bestemmingen in Brazilië vliegen. Hoe gaan de rotaties er dan uit zien?
Vanaf 6 april gaat de Nederlandse chartermaatschappij ook vliegen op João Pessoa, vlakbij Recife. Deze nieuwe bestemming wordt 1x in de week, op dinsdag, aangevlogen in combinatie met Fortaleza.
Gaat Arkefly niet meer naar Natal dan???
Vanaf 6 april gaat de Nederlandse chartermaatschappij ook vliegen op João Pessoa, vlakbij Recife. Deze nieuwe bestemming wordt 1x in de week, op dinsdag, aangevlogen in combinatie met Fortaleza.
Gaat Arkefly niet meer naar Natal dan???
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Daar geef ik van de week even uitgebreid antwoord op, alsmede de te vliegen route, tijden en dagen.....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
de OO-TUC (767-300ER) van TUI Airlines Belgium vertrekt binnenkort voor een D-check, dit kan dus wel een paar maanden duren.
Nou hoorde ik gisteren van locals op Brussel dat de PH-AHX de OO-TUC dan gaat vervangen voor een bepaalde tijd. Maar ik kan in het Schiphol forum alleen iets vinden over een vlucht naar Varadero die Arkefly vandaag voor JAF vliegt
Nou hoorde ik gisteren van locals op Brussel dat de PH-AHX de OO-TUC dan gaat vervangen voor een bepaalde tijd. Maar ik kan in het Schiphol forum alleen iets vinden over een vlucht naar Varadero die Arkefly vandaag voor JAF vliegt
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De PH-AHX gaat inderdaad voor een tijdje naar JAF, net als met vorige checks..
Een D check aan een B767 duurt geen "paar maanden" maar slechts ruim een maand
Op dit moment voert de AHQ de vlucht uit, wordt geloof ik dinsdag gewisseld voor de AHX
Een D check aan een B767 duurt geen "paar maanden" maar slechts ruim een maand
Op dit moment voert de AHQ de vlucht uit, wordt geloof ik dinsdag gewisseld voor de AHX
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Het is nu al de PH-AHX lees ik net... vloog vandaag op de JAF701 vlucht.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Nope, de AHX doet vandaag de OR0361 naar AUA en CUR....Boudewijn van Oirschot wrote:Het is nu al de PH-AHX lees ik net... vloog vandaag op de JAF701 vlucht.
De AHY de OR345 naar POP en PUJ
De AHQ de JAF0701
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De reactie die ik hier nu post, gaat wel even terug in de tijd, maar ik hoop dat het Arke Fly beter vergaat dan de ellende die ik heb mogen meemaken met de gevolgen van de problemen met de AHQ op 6 januari jl. Als gevolg van een "technisch mankement" (geen onderdelen beschikbaar in NL) en het niet beschikbaar zijn van een gate, werden we naar de "buffer" gedirigeerd, in afwachting van een nadere beslissing door Arke Fly. Zo werd ons medegedeeld door de gezagvoerder.
Enfin, lange tijd doorgebracht op de "buffer", zonder enige voorziening (catering werd reeds snel van boord gehaald). Uiteindelijk werd bekendgesteld dat er een vervangend vliegtuig zou komen, en deze kwam er ook en werd naast de AHQ geparkeerd.
Vervolgens overstappen van de ene bird naar de andere, en dan wordt je nog van je stoelen in de Star class gewipt, omdat er een extra crew meemoet. Ik denk dat menigeen zich kan voorstellen, dat dit niet is wat men verwacht van een reis met Arke Fly.
Enfin, lange tijd doorgebracht op de "buffer", zonder enige voorziening (catering werd reeds snel van boord gehaald). Uiteindelijk werd bekendgesteld dat er een vervangend vliegtuig zou komen, en deze kwam er ook en werd naast de AHQ geparkeerd.
Vervolgens overstappen van de ene bird naar de andere, en dan wordt je nog van je stoelen in de Star class gewipt, omdat er een extra crew meemoet. Ik denk dat menigeen zich kan voorstellen, dat dit niet is wat men verwacht van een reis met Arke Fly.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En volgens mij is dit geen site voor vliegervaringen...... Ga daarvoor naar http://www.turbulentie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.vliegervaringen.com" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.airlinequality.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg vervelend dat er een onderdeel stuk gaat, en niet gerepareerd kan worden.
Dat er geen gate beschikbaar is ligt volgens mij niet aan ArkeFly.
Dat je na ruim 4 uur met een vervangend toestel vertrekt vind ik een nette oplossing.
Denk dat KLM Martinair en Transavia dit niet anders op zouden lossen in geval van technische, niet snel repareerbare,problemen.
Ik vind ellende dan ook een redelijk groot woord hierin.
Just my 2 cents....
Erg vervelend dat er een onderdeel stuk gaat, en niet gerepareerd kan worden.
Dat er geen gate beschikbaar is ligt volgens mij niet aan ArkeFly.
Dat je na ruim 4 uur met een vervangend toestel vertrekt vind ik een nette oplossing.
Denk dat KLM Martinair en Transavia dit niet anders op zouden lossen in geval van technische, niet snel repareerbare,problemen.
Ik vind ellende dan ook een redelijk groot woord hierin.
Just my 2 cents....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Men moet niet zoveel 'mauwen' over ArkeFly. Van de hele TUI groep zijn ze zeker niet de slechtste. Natuurlijk gaat er wel is wat kapot en hebben ze niet altijd een spare toestel staan, maar over het algemeen zijn deze kisten altijd in orde..Rockville wrote:De reactie die ik hier nu post, gaat wel even terug in de tijd, maar ik hoop dat het Arke Fly beter vergaat dan de ellende die ik heb mogen meemaken met de gevolgen van de problemen met de AHQ op 6 januari jl. Als gevolg van een "technisch mankement" (geen onderdelen beschikbaar in NL) en het niet beschikbaar zijn van een gate, werden we naar de "buffer" gedirigeerd, in afwachting van een nadere beslissing door Arke Fly. Zo werd ons medegedeeld door de gezagvoerder.
Enfin, lange tijd doorgebracht op de "buffer", zonder enige voorziening (catering werd reeds snel van boord gehaald). Uiteindelijk werd bekendgesteld dat er een vervangend vliegtuig zou komen, en deze kwam er ook en werd naast de AHQ geparkeerd.
Vervolgens overstappen van de ene bird naar de andere, en dan wordt je nog van je stoelen in de Star class gewipt, omdat er een extra crew meemoet. Ik denk dat menigeen zich kan voorstellen, dat dit niet is wat men verwacht van een reis met Arke Fly.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Niet relevant. Als passagier heb je een contract met de luchtvaartmaatschappij, niet met de luchthaven. De luchtvaartmaatshappij is dus eindverantwoordelijke, ook voor alle gecontracteerde diensten.B767-300ER wrote:Dat er geen gate beschikbaar is ligt volgens mij niet aan ArkeFly.
enB767-300ER wrote:Denk dat KLM Martinair en Transavia dit niet anders op zouden lossen in geval van technische, niet snel repareerbare,problemen.
Wat maakt het nu uit wat andere maatschappijen doen? Er zijn ook maatschappijen in Afrika die elke zoveel jaar een kist verliezen, moeten wij dan maar helemaal niet meer klagen omdat we altijd wel aankomen? Aan de andere kant van het spectrum, er zijn ook maatschappijen die dit veel beter oplossen in alle gevallen, dus daarmee vergeleken kunnen we juist over alles klagen.Boudewijn van Oirschot wrote:Men moet niet zoveel 'mauwen' over ArkeFly. Van de hele TUI groep zijn ze zeker niet de slechtste. Natuurlijk gaat er wel is wat kapot en hebben ze niet altijd een spare toestel staan, maar over het algemeen zijn deze kisten altijd in orde..
Ik mag hopen dat de customer service afdeling van Arkefly dit toch echt een stukje beter afhandelt dan de commentaren hier, want anders verliezen ze vrij snel klanten vrees ik....
Erwin