Onderstaand plaatje is van 14:55 uur boven EHGR, vliegend richting het westen.witje wrote:Hoe laat was dit? .....Boudewijn van Oirschot wrote:En het was toch een KC-135.. met een F-16!
Wie wat waar vliegt daar ? - 2010 MIL
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: eMBee
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2010 MIL
Den Oever - Soesterberg zou nog wel eens kunnen kloppen. Dan komen ze in ieder geval vrijwel hier overheen. Gebeurt het vaker dat er 6 toestellen tegelijk naar de range gaan (of terug)?joost wrote:Maar dat is dan Milgi-Navpi vv wat niet te zien is vanuit Enkhuizenfrank kramer wrote:kiwi wrote:Behoorlijk wat kabaal boven Enkhuizen op dit moment. Zojuist 3 'golven' van 2 jets per keer over zien komen op hoge hoogte maar de snelheid, het geluid en de kleine contrails zijn duidelijk van jets. Iemand idee wat dit is/wie dit zijn? Afgelopen zomer heb ik het ook een paar keer gezien, vlogen toen in dezelfde richting (ruwweg noord-zuid) en ook in golven van 2 of 3 jets per keer.Dat laatste is minder waarschijnlijk: als ze van Volkel naar de range gaan komen ze meestal niet op satelliethoogte over . Vaak gaat het om Amerikanen die vanuit Engeland richting Duitsland (en verder) gaan of de omgekeerde route volgen. Zie ook het stukje over 1 januari..stefan uit 8terberg wrote:ik denk F16's van of naar de range , hep er vandaag diverse naar toe horen gaan vanaf Volkel.
stefan
Waarschijnlijk heeft hij wel degelijk Volkel F-16's gezien die W1S-W1N vlogen. En als ze op grote hoogte blijven voor FAC werk boven Vlieland gaat men vaak ook deze route. Overigens is de route naar het Noorden (W1S (Vlakbij Soesterberg-W1N meen meest westelijke punt afsluitdijk) altijd op FL240 dit ivm deconflictie met civiele routes.
Grtz
-
- Scramble Die-Hard
zoals ik al aangaf gebeurt dat zeker wel vaker.
stefan
edit 19.jan.
ik hoorde zojuist Sting vertrekken van VKL , die moest vliegen naar W1Center the former SSB >> W1N.
de rest die daarvoor opstegen gingen W1S >> W1N, ( en daarna naar de Texaco= NAF 41).
dus waar is W1S ??
stefan
stefan
edit 19.jan.
ik hoorde zojuist Sting vertrekken van VKL , die moest vliegen naar W1Center the former SSB >> W1N.
de rest die daarvoor opstegen gingen W1S >> W1N, ( en daarna naar de Texaco= NAF 41).
dus waar is W1S ??
stefan
- Spacecake
- Scramble Senior
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Spacecake
Net ten westen van Wijk bij Duurstede. CLICKstefan uit 8terberg wrote:dus waar is W1S ??
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Rene Peteri
This is close to former Soesterberg point Alpha (very much used by 32nd FS... a looooong time ago)
- nilsko
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Ah, de watertoren bij Schalkwijk Daarna via Cothen-Langbroek-Doorn-Maarsbergen-Scherpenzeel-terug op finals 27. Boven Doorn soms effe de naverbranders open trekken wat me als 10 jarig ventje mateloos fascineerde Enter this hobby called spotting. En dan zijn er mensen die het maar pleurislawaai vinden
BTW, Purple Windmill (http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... _Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;) is ook bezig.
BTW, Purple Windmill (http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... _Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;) is ook bezig.
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Nu (11:05LT) 2 C-17A Globmasters III en 1 C-5 Galaxy, vlak achter elkaar richting Duitsland zichtbaar boven Tilburg, leuk gezicht!
Jimmy
Jimmy
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: wamovements
According to SBS these three should be 06-6162, 06-6164 and 87-0034. All operated by 60th AMW.jimmy van drunen wrote:Nu (11:05LT) 2 C-17A Globmasters III en 1 C-5 Galaxy, vlak achter elkaar richting Duitsland zichtbaar boven Tilburg, leuk gezicht!
Jimmy
regards
Dennis
- nhoogenboom
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Yes
Hi,
Currently an aircraft (most likely an E-3) is orbiting over the Eindhoven/Den Bosch-area with visible contrails.
Gr.Niels
Currently an aircraft (most likely an E-3) is orbiting over the Eindhoven/Den Bosch-area with visible contrails.
Gr.Niels
NH Aviation Photography
----------------------------------------
"Als je me niet ziet zitten, dan ga ik wel staan"
----------------------------------------
"Als je me niet ziet zitten, dan ga ik wel staan"
-
- Scramble Die-Hard
Idd een E3A in de NL2 , zo met het blote oog te zien degene die gepaint is .
stefan
stefan
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: andel
K weet niet welke strak in de lak zit maar volgens SBS zou t de LX-N90456 wel s kunnen zijn.stefan uit 8terberg wrote:Idd een E3A in de NL2 , zo met het blote oog te zien degene die gepaint is .
stefan
C/s NATO02
- Copter
- Moderator
- Subscriber Scramble: yes !
Ongeveer 30 minuten geleden een C-17 over Noord-Limburg.
Vloog richting het zuiden.
Vloog richting het zuiden.
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
'k Denk dat Stefan de speciaal gekleurde jubileumkist bedoelt ipv een 'strak in de lak'-grijze, dus dan zou 't de LX-N90443 zijn geweest, en niet de 56.andel wrote:K weet niet welke strak in de lak zit maar volgens SBS zou t de LX-N90456 wel s kunnen zijn.stefan uit 8terberg wrote:Idd een E3A in de NL2 , zo met het blote oog te zien degene die gepaint is .
stefan
C/s NATO02
Gr,
Stephan
LX-N90443 spec c/s E-3A was noted orbiting northeast of Breda around noon today and kept on doing this for the next couple of hours.