Wellicht niet helemaal de juiste topic, maar ik schat in dat hier de meeste kans is op een antwoord.
De Klu chinooks staan in bijna alle databases met customernummer NL001 etc.
Is er iemand die een foto heeft van een constructienummerplaatje van een Klu chinook, en deze met mij /ons wil delen.
Zou het ook kunnen dat het ML ipv NL is?
Reden voor mijn vraag is dat alle D's van andere landen gewoon een M code hebben.
MA voor GB
MQ voor Japan
MP voor Korea etc.
Ik doel dus niet op het M constructienummer, die begint ook met M, maar dan 4 cijfers, dus M4103 voor de D-103 etc.
Grtn Pieter
KLu Chinook customernumber vraag
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 920
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Re: KLu Chinook customernumber vraag
Interessante vraag die weer een vraag oproept : ....
De NL Chinook USAF serials (93-0661/0673) "conflicten" met een batch van THY F-16C's... (93-0657/0690) ? Welke zijn de juiste want het lijkt mij sterk dat in een FY een zelde serial meerdere malen 2 keer wordt gebruikt ?
Groetjes Robert
De NL Chinook USAF serials (93-0661/0673) "conflicten" met een batch van THY F-16C's... (93-0657/0690) ? Welke zijn de juiste want het lijkt mij sterk dat in een FY een zelde serial meerdere malen 2 keer wordt gebruikt ?
Groetjes Robert
Re: KLu Chinook customernumber vraag
Is het hier toevallig niet zo dat de NL Chinooks geen USAF serial hebben maar een US Army serial, dus met een extra nul na het fiscal year? Het lijkt mij namelijk ook erg sterk dat er een hele batch met dubbele nummers in omloop zou zijn gegaan.RobertMB wrote:Interessante vraag die weer een vraag oproept : ....
De NL Chinook USAF serials (93-0661/0673) "conflicten" met een batch van THY F-16C's... (93-0657/0690) ? Welke zijn de juiste want het lijkt mij sterk dat in een FY een zelde serial meerdere malen 2 keer wordt gebruikt ?
Groetjes Robert
groeten Maarten
- Canberra TT.18
- Scramble Addict
- Posts: 1065
- Joined: 23 Jun 2003, 21:55
- Type of spotter: S4
- Location: Beuningen (Gld)
Re: KLu Chinook customernumber vraag
Hi,
Zie hier:
http://home.att.net/~jbaugher/1993.html" onclick="window.open(this.href);return false;
93-0657/0690 Lockheed Martin F-16C Block 40 Fighting Falcon
c/n HC-1/HC-34 built under licence by TAI for Turkey as THK serials 93-0657/0690
(Conflict with batch of CH-47Ds which follow.
0657 (THK 151 Filo) crahsed Apr 4, 2000 after colliding with F-16C 93-0666.
One pilot ejected safely, the other was killed. AFM 1/2006
0662 (THK 151 Filo) crashed near Utuk during training flight Nov 6, 2003.
Pilot ejected safely
0666 (THK 151 Filo) crahsed Apr 4, 2000 after colliding with F-16C 93-0657.
One pilot ejected safely, the other was killed. AFM 1/2006
0684 (192 Filo) collided with Greek AF F-16C serial 514 off Karpathos Island
May 23, 2006, and both aircraft crashed into Mediterranean. Turkish
pilot ejected and was rescued, but Greek pilot iwas killed.
93-0661/0673 Boeing/Vertol CH-47D Chinook
0661/0667 c/n M3661/M3667 to CAF as CH-147 147003/147009. To
Holland as D-661/667.
0668/0673 (c/n M4101/M4106) to Holland as D-101/106.
Is het toevallig dat c/n's gelijk zijn aan het FY serial voor de ex-CAF modellen. Of hoort hier een klok en een kleppel bij!?
Had me hier eerder al eens over verbaasd.
Pieter
Zie hier:
http://home.att.net/~jbaugher/1993.html" onclick="window.open(this.href);return false;
93-0657/0690 Lockheed Martin F-16C Block 40 Fighting Falcon
c/n HC-1/HC-34 built under licence by TAI for Turkey as THK serials 93-0657/0690
(Conflict with batch of CH-47Ds which follow.
0657 (THK 151 Filo) crahsed Apr 4, 2000 after colliding with F-16C 93-0666.
One pilot ejected safely, the other was killed. AFM 1/2006
0662 (THK 151 Filo) crashed near Utuk during training flight Nov 6, 2003.
Pilot ejected safely
0666 (THK 151 Filo) crahsed Apr 4, 2000 after colliding with F-16C 93-0657.
One pilot ejected safely, the other was killed. AFM 1/2006
0684 (192 Filo) collided with Greek AF F-16C serial 514 off Karpathos Island
May 23, 2006, and both aircraft crashed into Mediterranean. Turkish
pilot ejected and was rescued, but Greek pilot iwas killed.
93-0661/0673 Boeing/Vertol CH-47D Chinook
0661/0667 c/n M3661/M3667 to CAF as CH-147 147003/147009. To
Holland as D-661/667.
0668/0673 (c/n M4101/M4106) to Holland as D-101/106.
Is het toevallig dat c/n's gelijk zijn aan het FY serial voor de ex-CAF modellen. Of hoort hier een klok en een kleppel bij!?
Had me hier eerder al eens over verbaasd.
Pieter
Re: KLu Chinook customernumber vraag
Dit is geen toeval, de Nederlandse chinooks hebben geen FMS nummers.mwpeters wrote:s het hier toevallig niet zo dat de NL Chinooks geen USAF serial hebben maar een US Army serial, dus met een extra nul na het fiscal year? Het lijkt mij namelijk ook erg sterk dat er een hele batch met dubbele nummers in omloop zou zijn gegaan.
groeten Maarten
De registratie D661 etc is gewoon van het constructienummer M3661 afgeleid.
Grtn Pieter,
ps mijn vraag of iemand een foto heeft van een KLu chinook constructieplaatje is er nog steeds, wie o wie?
- Hans
- Scramble Master
- Posts: 4047
- Joined: 24 Aug 2002, 11:07
- Type of spotter: S5 - Military & Civil
- Subscriber Scramble: Yep
- Location: The Net
- Contact:
Re: KLu Chinook customernumber vraag
En als iemand in de buurt kan komen van zo'n CH-47, hier staat de plek waar dat plaatje staat beschreven;
http://www.scramble.nl/wiki/index.php?t ... rtol_CH-47" onclick="window.open(this.href);return false;
gr
Hans
http://www.scramble.nl/wiki/index.php?t ... rtol_CH-47" onclick="window.open(this.href);return false;
gr
Hans