Alle vluchten zijn te vinden hoor als je op bestemming zoekt. Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt.Nlspot2003 wrote:Egypt Air staat er ondertussen ook op. Nu de andere eerder genoemde maatschappijen nog.
Grtz,
Moderator: gatso76
Alle vluchten zijn te vinden hoor als je op bestemming zoekt. Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt.Nlspot2003 wrote:Egypt Air staat er ondertussen ook op. Nu de andere eerder genoemde maatschappijen nog.
OK, even mijn visie hierop;B767-300ER wrote:Let op, schiphol.nl gebruikt de tijden die de luchtvaartmaatschappijen doorgeven.(gekoppeld aan Ciss(?weet ik niet zeker?)) Als die doorgeven een ETA van 13.45, en ze landen al om 12.55, dan licht dta niet aan schiphol.nl, maar aan degene die de informatie aan schiphol.nl geeft.
En dat is dus ook precies wat ik bedoelde te zeggenSPL wrote: Maar de gegevens in het CISS worden door mensen ingevoerd en waar mensen werken worden fouten gemaakt...
Groeten Martijn
Al die zwarte schermen met gele letters die je ziet staan, zijn idd CISS schermenDelta12 wrote:de 2 bovenste schermen het CISS. Voor de mensen die niet echt begrijpen hier het er uit ziet.
Nee hoor schema's van de vliegtuigen worden door de afhandelings bedrijven ingevoerd, de koepel kan uiteraard wel in het ciss komenDelta12 wrote:http://www.schipholtv.com/2010/01/06/de ... teplanner/
Dit is zeg maar in 'de koepel' bij de gate planning bij de 16e seconde van het filmpje zie je op de 2 bovenste schermen het CISS. Voor de mensen die niet echt begrijpen hier het er uit ziet.
volgens mij word het CISS bij de koepel en havendienst in gevoerd/bewerkt. Dat weet ik niet 100% zeker zal het nog is vragen.
Is de "E" gelijk aan de benaming "torentijd", het begrip dat je hoort vallen bij KLM Flightwatch?MTOW wrote:Kortom hieronder een kleine opsomming van de diverse fases van de
aankomende vluchten zoals die in het CISS worden gebruikt:
C -> Company
E -> Estimated touch down time
B -> Best estimate, oftewel toestel hangt op 'final'
T -> Het toestel is getouched, de vlcuhtregel is in het CISS voorzien van een gele balk.
A -> Het toestel is daadwerkelijk aangekomen op de gate / parkeerpositie