Op vallende zaken op Casper.
Forum rules
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Posts: 119
- Joined: 25 Feb 2007, 17:21
- Type of spotter: Civiel
Op vallende zaken op Casper.
Vrienden.
Zit al even naar Capser te kijken, 23-11-2009 16.00 LT, en het valt me op dat er 3 kisten van British Aiways rondjes lijken te draaien boven Zeeland.
Verder de laatste veel kisten van EHAM zien weg gaan met de tekst dat ze naar EHAM vliegen of omgekeerd? Hoe ontstaat deze fout?
Groet Edwin
Zit al even naar Capser te kijken, 23-11-2009 16.00 LT, en het valt me op dat er 3 kisten van British Aiways rondjes lijken te draaien boven Zeeland.
Verder de laatste veel kisten van EHAM zien weg gaan met de tekst dat ze naar EHAM vliegen of omgekeerd? Hoe ontstaat deze fout?
Groet Edwin
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Posts: 3590
- Joined: 13 Jan 2004, 20:56
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
- Location: Vogelwaarde, The Netherlands
- Contact:
Re: Op vallende zaken op Casper.
Holding Area RIVER; 130.9500 MHz.Edwin AN124 wrote:Zit al even naar Capser te kijken, 23-11-2009 16.00 LT, en het valt me op dat er 3 kisten van British Aiways rondjes lijken te draaien boven Zeeland.
UBC760XLT;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT;SANGEAN/ATS-909X
Re: Op vallende zaken op Casper.
Dat van die 3 BAW kisten kan ik alleen maar raden, wellicht zaten ze in de wacht voor Heatrhow?Edwin AN124 wrote:Vrienden.
Zit al even naar Capser te kijken, 23-11-2009 16.00 LT, en het valt me op dat er 3 kisten van British Aiways rondjes lijken te draaien boven Zeeland.
Verder de laatste veel kisten van EHAM zien weg gaan met de tekst dat ze naar EHAM vliegen of omgekeerd? Hoe ontstaat deze fout?
Groet Edwin
Die tweede lijkt mij een fout(je) in de database waar het programma zijn gegevens vandaan haalt. Ander kan zijn dat als de kist tevoorschijn komt op het beeld het programma nog de laatst bewaarde gegevens bewaard van die kist ophaalt. Met andere woorden de vlucht ervoor.
Pas later, als alle signalen van deze vlucht weer goed binnenkomen zal het veranderen naar correcte vluchtnummer.
Maar dan ga ik uit van mijn eigen SBS-1.
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5085
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
Re: Op vallende zaken op Casper.
Hopelijk neemt men de topic titel niet al te letterlijk
Assume makes an ASS of U and ME.
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Posts: 3590
- Joined: 13 Jan 2004, 20:56
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
- Location: Vogelwaarde, The Netherlands
- Contact:
Re: Op vallende zaken op Casper.
Holding Area RIVER..... ., ter hoogte van Haamstede in Zeeland. De holding area voor Heatrow in Londen UK ligt niet boven Zeeland NL.....joost wrote:Dat van die 3 BAW kisten kan ik alleen maar raden, wellicht zaten ze in de wacht voor Heatrhow?
UBC760XLT;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT;SANGEAN/ATS-909X
Re: Op vallende zaken op Casper.
Henk Voortwijs wrote:Holding Area RIVER..... ., ter hoogte van Haamstede in Zeeland. De holding area voor Heatrow in Londen UK ligt niet boven Zeeland NL.....joost wrote:Dat van die 3 BAW kisten kan ik alleen maar raden, wellicht zaten ze in de wacht voor Heatrhow?
Alles is mogelijk Henk, Zou ook kunnen zijn dat Britse ATC dat verkeer nog gewoon niet kon Accepteren met welke reden dan ook. Dan moeten ze toch wel ergens gaan holden buiten Brits Luchtruim. Maar wie weet was het wel inbound verkeer voor AMS en toevallig 3x BAW tegelijk..Ik ben niet meer zo op de hoogte wat er allemaal op Schiphol binnenkomt aan BAW bakken.
Het is een hersenspinsel op de vraag van Edwin, en daar vroeg hij al helemaal niet om een frequentie buiten het feit dat ze alle 3 op FL300+ zaten is een Amsterdam Freq uitgesloten zie onderstaand:
En wat ook zo leuk is aan Casper, je kan een replay vragen... dus terug schuiven naar 1600 en hey daar hebben we de BAW969 (Hamburg- Heatrow) BAW168 (Shanghai-Heathrow) BAW893 (Bremen- Heathrow) alle 3 idd boven Zeeland
Kijk nu even vanaf 1530.. BAW969 en BAW168 zijn tegen 1532 in de buurt van Groningen, BAW893 tegen 1535 bij Enschede
Daar waar de 2 Ryanairs die voor de BAW168 zitten al zakken, blijft 168 op FL390.
Om 1552 zie je ze alle 3 in de linkerbocht gaan. 893 boven River, 969 en 168 boven de Noordzee. om 1603 is het rondje compleet en gaan ze alle 3 weer richting de UK..Holden is dus overdreven maar er is zeker een soort van vertragings techniek toegepast op inbound verkeer voor Heathrow.
Last edited by joost on 23 Nov 2009, 20:03, edited 1 time in total.
Re: Op vallende zaken op Casper.
De bestemmingen komen vooral bij transit vluchten voor.... lijkt erop dat Casper automatisch het eerste gedeelte van
het vliegplan pakt transit als in bijv NRT-AMS-FRA
het vliegplan pakt transit als in bijv NRT-AMS-FRA
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Op vallende zaken op Casper.
Soms twee achter elkaar, vaak een 737 uit Gatwick en een Airbusje uit Heathrow. Maar het kunnen ook twee Airbussen zijn.joost wrote:Alles is mogelijk Henk, Zou ook kunnen zijn dat Britse ATC dat verkeer nog gewoon niet kon Accepteren met welke reden dan ook. Dan moeten ze toch wel ergens gaan holden buiten Brits Luchtruim. Maar wie weet was het wel inbound verkeer voor AMS en toevallig 3x BAW tegelijk..Ik ben niet meer zo op de hoogte wat er allemaal op Schiphol binnenkomt aan BAW bakken.
Het zou ook kunnen dat de derde kist voor Brussels is. Maar zoals aangegeven is het goed mogelijk dat de kisten in de queue zaten om het Engelse luchtruim te betreden. Als het daar heel druk is door bijvoorbeeld slecht weer zou het kunnen dat ze die kisten hierboven laten cirkelen om ze uiteindelijk toch nog kunnen laten diverteren naar AMS of BRU, dan hoeven ze vanuit Engels luchtruim niet helemaal terug te vliegen of door te vliegen naar Manchester of Ierland.
Maar goed, ik weet er ook echt niet veel van. Er zullen wel professionals op het forum zitten die het wel uit kunnen leggen.
-
- Scramble Rookie
- Posts: 74
- Joined: 15 Apr 2006, 03:01
- Subscriber Scramble: ronnie59
- Location: Leiden
Re: Op vallende zaken op Casper.
hallo allemaal,
Sinds kort ook Casper ontdekt, hele mooie site.
Ik heb toch een vraag: in hoeverre zijn de foto's die worden getoond ook betrouwbaar.
Vanuit mijn zolderraam zie ik veel kisten voorbijkomen en sommige zijn zelfs met de kijker "te lezen".
Ben dus benieuwd of die info klopt.
Groeten, Ron, Leiden.
Sinds kort ook Casper ontdekt, hele mooie site.
Ik heb toch een vraag: in hoeverre zijn de foto's die worden getoond ook betrouwbaar.
Vanuit mijn zolderraam zie ik veel kisten voorbijkomen en sommige zijn zelfs met de kijker "te lezen".
Ben dus benieuwd of die info klopt.
Groeten, Ron, Leiden.
Re: Op vallende zaken op Casper.
Sinds kort ook Casper ontdekt, hele mooie site.
Ik heb toch een vraag: in hoeverre zijn de foto's die worden getoond ook betrouwbaar
Casper laat soms oude foto"s zien
een goed voorbeeld is de D-ABUB waarbij Casper een Lufthansa B 707 laat zien (was dat maar waar ) terwijl het een Condor B 767 is.
Ik woon in Ede en kan van hieruit redelijk de maatschappij zien maar nooit registraties.
Ik weet ook niet of alle registraties kloppen die Casper laat zien de maatschappij tot nu toe wel.
Casper laat niet alle civiele toestellen zien zoals eergisteren kwam er een Martinair MD-11 over en een Air Berlin A 321 en die gaf Casper niet aan.
Groeten Raymond
Ik heb toch een vraag: in hoeverre zijn de foto's die worden getoond ook betrouwbaar
Casper laat soms oude foto"s zien
een goed voorbeeld is de D-ABUB waarbij Casper een Lufthansa B 707 laat zien (was dat maar waar ) terwijl het een Condor B 767 is.
Ik woon in Ede en kan van hieruit redelijk de maatschappij zien maar nooit registraties.
Ik weet ook niet of alle registraties kloppen die Casper laat zien de maatschappij tot nu toe wel.
Casper laat niet alle civiele toestellen zien zoals eergisteren kwam er een Martinair MD-11 over en een Air Berlin A 321 en die gaf Casper niet aan.
Groeten Raymond
Re: Op vallende zaken op Casper.
Ik was laatst gaan spotten bij de Polderbaan. Toen ik later thuis kwam, ging ik ook de vluchten even terug kijken op Casper. En die klopte.
Ik zag laatst ook een A380 van Qantas met als eindbestemming EHAM =D.
Ik zag laatst ook een A380 van Qantas met als eindbestemming EHAM =D.
Flown: 319, 332, 333, 343, 346, 736, 737, 738, 744, 763, 772, 773, Q400, E145
Re: Op vallende zaken op Casper.
Je kan ook kijken wat Casper zegt en daarna even op de Schiphol website kijken , daar staan de regi's ook sinds kort.
Flown: 319, 332, 333, 343, 346, 736, 737, 738, 744, 763, 772, 773, Q400, E145
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Posts: 119
- Joined: 25 Feb 2007, 17:21
- Type of spotter: Civiel
Re: Op vallende zaken op Casper.
Vrienden.
Casper zit er soms goed naast. Gister kwam via Groningen een KLM 738 uit de USA!!!!!!!!!!!!!
Wat met verder erg verbaasd is dat ik heel veel kisten niet zie. Ik woon echt onder een knooppunt en het rommelt dan ook hele tijd door van de vele kisten (vooral s'avonds tussen 19.30 en 22.30) en dan zie ik soms maar een 1 kist in Casper!!!!!!
De Fokker 50, Transavia en Martinair zie ik nooit op Casper!
Wel grappig is dat je kisten ziet landen in Rotterdam (Ryanair) en Maastricht (ABC). Jammer dan alleen weer dat deze velden niet speciaal zichtbaar zijn in Casper.
Groet Edwin
Casper zit er soms goed naast. Gister kwam via Groningen een KLM 738 uit de USA!!!!!!!!!!!!!
Wat met verder erg verbaasd is dat ik heel veel kisten niet zie. Ik woon echt onder een knooppunt en het rommelt dan ook hele tijd door van de vele kisten (vooral s'avonds tussen 19.30 en 22.30) en dan zie ik soms maar een 1 kist in Casper!!!!!!
De Fokker 50, Transavia en Martinair zie ik nooit op Casper!
Wel grappig is dat je kisten ziet landen in Rotterdam (Ryanair) en Maastricht (ABC). Jammer dan alleen weer dat deze velden niet speciaal zichtbaar zijn in Casper.
Groet Edwin
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
EHAM 04-12-2009, off topic Casper
Indien Caspar Frontier gelijk loopt dan is momenteel onderweg naar AMS ?? ;
QR003; A7-AAG, A320CJ, inkomend vanaf VCE ... Kist is momenteel in de daling boven MST (bevestiging is zeer welkom via CISS of hij daadwerkelijk komt, hij cruised nu iig aardig stabiel richting Antwerpen dus persoonlijk zou het me ook niet verbazen als hij door gaat naar LHR ... maar dat is persoonlijk ...)
Adios, H.
QR003; A7-AAG, A320CJ, inkomend vanaf VCE ... Kist is momenteel in de daling boven MST (bevestiging is zeer welkom via CISS of hij daadwerkelijk komt, hij cruised nu iig aardig stabiel richting Antwerpen dus persoonlijk zou het me ook niet verbazen als hij door gaat naar LHR ... maar dat is persoonlijk ...)
Adios, H.
Groeten,
Ron
Ron
- Seagull
- Scramble Die-Hard
- Posts: 512
- Joined: 02 Mar 2003, 01:02
- Type of spotter: S5 (since 1978)
- Location: 6nm SE of SPL or at WP
Re: EHAM 04-12-2009
Hurricane wrote:Indien Caspar Frontier gelijk loopt dan is momenteel onderweg naar AMS ?? ;
QR003; A7-AAG, A320CJ, inkomend vanaf VCE ... Kist is momenteel in de daling boven MST (bevestiging is zeer welkom via CISS of hij daadwerkelijk komt, hij cruised nu iig aardig stabiel richting Antwerpen dus persoonlijk zou het me ook niet verbazen als hij door gaat naar LHR ... maar dat is persoonlijk ...)
Adios, H.
Beetje voorbarige conclusie..... Is gewoon op weg naar Engeland zo te zien.
helaas....
Erik