Zak camera gezocht.
Forum rules
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Zak camera gezocht.
Vrienden.
Met mijn werk kom ik nog als eens op en rond Schiphol. Echter een grote camera meenemen, Sony Alpha 350, is niet altijd handig en verstandig.
Zoek daarom een kleine camera (zoom zo rond 150 mm) die ik zo in mijn jas kan doen en die toch goede opnames maakt.
Wie heeft er een tip of weet raad?
Groet Edwin
Met mijn werk kom ik nog als eens op en rond Schiphol. Echter een grote camera meenemen, Sony Alpha 350, is niet altijd handig en verstandig.
Zoek daarom een kleine camera (zoom zo rond 150 mm) die ik zo in mijn jas kan doen en die toch goede opnames maakt.
Wie heeft er een tip of weet raad?
Groet Edwin
- BaasG
- Scramble Senior
- Type of spotter: mil F5
- Subscriber Scramble: BaasG
Re: Zak camera gezocht.
Bekend probleem!
Mijn keuze gaat zeer waarschijnlijk de Panasonic DMC-ZX1 worden. Compact formaat, 12 MP, bereik wat overeenkomt met 25 - 200mm, en nog een hele berg specs hier. Prijs ligt ronde de 250 euro, afhankelijk van waar je het ding wilt halen.
Mijn keuze gaat zeer waarschijnlijk de Panasonic DMC-ZX1 worden. Compact formaat, 12 MP, bereik wat overeenkomt met 25 - 200mm, en nog een hele berg specs hier. Prijs ligt ronde de 250 euro, afhankelijk van waar je het ding wilt halen.
Member of the Dark side: Nikon shooter
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Hi Edwin,
Zelf heb ik een Panasonic Lumix DMC-TZ5, en deze had een beoordeling van 9.0 op http://www.kieskeurig.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (88 recensies). Ik heb 'm nu een half jaar en ben er uitermate tevreden over. Diverse vrienden van me hebben na het zien van mijn foto's óók de Lumix DMC-TZ5 gekocht, en adviseren hún vrienden nu ook om zo'n Lumix te kopen. De TZ5 heeft 10 Mp en 10x optische zoom (Euro 211,-).
Inmiddels heeft de TZ5 er twee grotere broertjes bij gekregen, te weten:
Panasonic Lumix DMC-TZ6: Euro 220,- voor 10 Mp en 12x optische zoom (waardering 9.1 met 19 recensies)
Panasonic Lumix DMC-TZ7: Euro 260,- voor 10 Mp en 12x optische zoom (waardering 9.0 met 43 recensies)
De camera is heerlijk compact met een mooi groot en helder scherm. Ik neem hem zelfs mee op trips als "derde body".
Hopelijk kun je er iets mee.
Succes,
Iwan
Zelf heb ik een Panasonic Lumix DMC-TZ5, en deze had een beoordeling van 9.0 op http://www.kieskeurig.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (88 recensies). Ik heb 'm nu een half jaar en ben er uitermate tevreden over. Diverse vrienden van me hebben na het zien van mijn foto's óók de Lumix DMC-TZ5 gekocht, en adviseren hún vrienden nu ook om zo'n Lumix te kopen. De TZ5 heeft 10 Mp en 10x optische zoom (Euro 211,-).
Inmiddels heeft de TZ5 er twee grotere broertjes bij gekregen, te weten:
Panasonic Lumix DMC-TZ6: Euro 220,- voor 10 Mp en 12x optische zoom (waardering 9.1 met 19 recensies)
Panasonic Lumix DMC-TZ7: Euro 260,- voor 10 Mp en 12x optische zoom (waardering 9.0 met 43 recensies)
De camera is heerlijk compact met een mooi groot en helder scherm. Ik neem hem zelfs mee op trips als "derde body".
Hopelijk kun je er iets mee.
Succes,
Iwan
Hoi,
Ik gebruik als zakcameraatje de Canon Ixus 60
6 Mp is genoeg voor zijn doel.
Tevens is optische zoom mogelijk.
Prachtige foto's en heerlijk klein en handig mee te nemen.
Groeten Johan Knijn
Ik gebruik als zakcameraatje de Canon Ixus 60
6 Mp is genoeg voor zijn doel.
Tevens is optische zoom mogelijk.
Prachtige foto's en heerlijk klein en handig mee te nemen.
Groeten Johan Knijn
Ik kan je de Nikon P6000 adviseren. 13 komma nogwat MP en kan in RAW en JPEG tegelijk fotograferen. Bovendien (bijna) alle instelmogelijkheden die een spiegelreflex ook heeft. Je kunt er ook een losse flitser op zetten, die mogelijkheid gebruik ik zelf veel voor huis-tuin-en-keukenfoto's
- Aircolours
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Aircolours
Even een kleine opmerking: 12x optische zoom zegt niets!! Wat ik ervan begrijp is 1-12mm ook 12x optische zoom en 10-120mm ook 12x optische zoom. Het optische zoom gaat dus over het bereik van de lens. In het geval van bijvoorbeeld de bovenstaande Panasonic DMC-TZ6 en TZ7 is het bereik volgens de specificaties 25-300mm (inderdaad: 12x optische zoom).Iwan Bogels wrote: Panasonic Lumix DMC-TZ6: Euro 220,- voor 10 Mp en 12x optische zoom (waardering 9.1 met 19 recensies)
Dus let daar wel op!!
Groeten, Peter
- skycruiser
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: skycruiser
Dan kan ik je de Canon Ixus 980IS adviseren. Levert me uitstekende plaatjes op,
15MP, en voor zover ik weet dezelfde sensor als in de EOS 50D zit.
Grt,
Eric
15MP, en voor zover ik weet dezelfde sensor als in de EOS 50D zit.
Grt,
Eric
- B767-300ER
- Scramble Master
Wat heerlijk dat iedereen het hier over de MP heeft.
boven de 6MP totaal irrelevant doordat de sensort hetzelfde formaat blijft houden, dus dan neemt de ruis alleen maar toe.
Tip: Staar je niet blind op de MP, maar kijk verder!
boven de 6MP totaal irrelevant doordat de sensort hetzelfde formaat blijft houden, dus dan neemt de ruis alleen maar toe.
Tip: Staar je niet blind op de MP, maar kijk verder!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Zoiets heb ik ook wel eens gelezen. Maar ja, voor vele naieve consumenten is het aantal megapixels een maatstaf voor de kwaliteit van een pocket camera...B767-300ER wrote:boven de 6MP totaal irrelevant doordat de sensort hetzelfde formaat blijft houden, dus dan neemt de ruis alleen maar toe.
Greetz,
Patrick
Patrick
- Thijs
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Thijs
Wat mij vooral opvalt bij de verschillende pocket camera's is de tijd die er is tussen het daadwerkelijk indrukken en het daadwerkelijk afdrukken van de foto zit. Je kan hierdoor wel eens een kodak momentje missen.
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Ixus 80IS. Die heeft al aardig wat mee gemaakt en vast gelegd in vele extreme situaties en nog steeds naar volle tevredenheid.
Thijs
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Ixus 80IS. Die heeft al aardig wat mee gemaakt en vast gelegd in vele extreme situaties en nog steeds naar volle tevredenheid.
Thijs
Assume makes an ASS of U and ME.
Dat is niet bij alle pocket camera's het geval. M'n Canon Powershot A570 drukt bijvoorbeeld direct af en volgens mij is dat bij de Panasonic die Iwan noemt ook zo.Thijs wrote:Wat mij vooral opvalt bij de verschillende pocket camera's is de tijd die er is tussen het daadwerkelijk indrukken en het daadwerkelijk afdrukken van de foto zit. Je kan hierdoor wel eens een kodak momentje missen.
Greetz,
Patrick
Patrick
- Aircolours
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Aircolours
Dat wordt de Sluitervertraging genoemd en is bijvoorbeeld voor de Panasonic DMC-TZ6 en TZ7 0,006 seconde (volgens opgaaf fabrikant), dus dat is prima. Als de vertraging een halve seconde zou zijn is het alweer minder.Thijs wrote:Wat mij vooral opvalt bij de verschillende pocket camera's is de tijd die er is tussen het daadwerkelijk indrukken en het daadwerkelijk afdrukken van de foto zit. Je kan hierdoor wel eens een kodak momentje missen.
Groeten, Peter
- CH47D
- Scramble Rookie
- Type of spotter: everything
Voor de 'secret' pictures gebruikt ik mijn Canon PowerShot SX10 , een hele gemakkelijk camera voor het lastige werk.
Hier is een foto welke ik met mijn PowerShot recent hebt gemaakt (DMZ-Noord Korea).
Hier is een foto welke ik met mijn PowerShot recent hebt gemaakt (DMZ-Noord Korea).
Southwestern US Aviation Group
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Hoi Vrienden.
net de Lumix ZT7 geprobeerd. Ben er zeer ontvrden over wat betreft fotografie in donkere omstandigheden en donkere kleuren. Jij krijgt een super hoge ISO en dat is niet de bedoeling.
Komende week ga ik de Canon Powershot SX10 eens proberen. Kijken of deze wel aan mijn iesen voldoet.
Mochten jullie meer ideeën hebben, laat het hier dan weten.
Edwin
net de Lumix ZT7 geprobeerd. Ben er zeer ontvrden over wat betreft fotografie in donkere omstandigheden en donkere kleuren. Jij krijgt een super hoge ISO en dat is niet de bedoeling.
Komende week ga ik de Canon Powershot SX10 eens proberen. Kijken of deze wel aan mijn iesen voldoet.
Mochten jullie meer ideeën hebben, laat het hier dan weten.
Edwin
-
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Mad Viper
Maar dat kun je in principe ook handmatig aanpassen toch, dus in het menu op handmatig ipv auto en dan zelf die ISO kiezen. Als het al mogelijk is natuurlijk.Ben er zeer ontvrden over wat betreft fotografie in donkere omstandigheden en donkere kleuren. Jij krijgt een super hoge ISO en dat is niet de bedoeling.
Cheers, Michel