NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Stefan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5445
Joined: 18 Sep 2002, 12:56
Subscriber Scramble: Stefan
Contact:

Re: NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

Post by Stefan »

Rene Peteri wrote:
Vergeet niet dat we al geld betalen voor parkeerplek op de KLu open dag.
Voor zover mij bekend gaat dit geld naar de boeren die hun weiland openstellen en niet naar defensie.
Deels. De lokale verenigingen en stichtingen die de parkeerbegeleiding organiseren (of niet organiseren in de ogen van sommigen) spekken hun kas hier ook mee.

Groeten,
Stefan
Rene Peteri
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1405
Joined: 17 Sep 2002, 20:49
Subscriber Scramble: Rene Peteri

Re: NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

Post by Rene Peteri »

Dus gaat het om serieuze keuzes. Bijvoorbeeld de F50s eruit, bijvoorbeeld minder vervangers van de F16s en bijvoorbeeld de open dagen minder vaak houden.


Dat zei ik toch? Als we het willen hebben hoe zo snel mogelijk grote bedragen te bezuinigen bij defensie, dwalen we wel erg af..
Dit topic gaat over het veranderen van de opendagen structuur, waarbij ik de mogelijkheid opperde op toegang te heffen om zo op een eenvoudige manier enkele miljoenen te verkrijgen (die miljoen is alleen gebaseerd op de luchtmacht opendag, tel daar nog een aantal bezoekers bij van de landmachtopendagen en marinedagen bij).
Onder andere ja, het gaat ook op aan de inzet van pendelbussen, etc. Het gaat er mij om dat we op die manier toch al een bijdrage leveren aan de kosten


Maar niet aan de mindef kosten...
wamovements
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2077
Joined: 14 Jun 2007, 20:50
Subscriber Scramble: wamovements

Re: NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

Post by wamovements »

ehusmann wrote:Als we het over bezuinigingen hebben dan staat die 1 miljoen niet eens achter de komma. Dat soort bedragen zetten geen zoden aan de dijk, dan kan je beter een F-16 naast de baan parkeren, dat levert meer op....

Erwin
Zonder beledigend et willen zijn, zo'n jaar of 65 terug was er een man in Duitsland die ook dacht dat kleine bezuinigingen niet hielpen. Een jaar later verloor hij de oorlog ;-)
wamovements
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2077
Joined: 14 Jun 2007, 20:50
Subscriber Scramble: wamovements

Re: NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

Post by wamovements »

ehusmann wrote: De afgelopen 20 jaar heeft defensie al vaak genoeg met de ´kaasschaafmethode´ bezuinigd, dat lukt niet erg meer. Erwin
Sluiting Valkenburg, Twenthe, Soesterberg, Uitfasering 135 F-16's, 4 Fokker 60's en 13 P-3C's noem ik niet echt kaasschaafmethode.
Last edited by wamovements on 16 Sep 2009, 13:56, edited 1 time in total.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5413
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

Post by Hurricane »

wamovements wrote:
ehusmann wrote: De afgelopen 20 jaar heeft defensie al vaak genoeg met de ´kaasschaafmethode´ bezuinigd, dat lukt niet erg meer. Erwin
Sluiting Valkenburg, Twenthe, Soesterberg, Uitfasering 135 F-16's, 4 Fokker 60's en 13 P-3C's noem ik niet echt kaasschafmethode.
Daar kunnen de Bo-105's en 2x F-50 ook nog bij :evil:

Kaasschaaf of Hakbijl methode maakt niet uit; dr komt elke keer wel iets nieuws voorbij (tot we echt niet verder kunnen)

Adios, H.
Groeten,
Ron
wamovements
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2077
Joined: 14 Jun 2007, 20:50
Subscriber Scramble: wamovements

Re: NL Defensie open dagen gaan mogelijk veranderen.

Post by wamovements »

Hurricane wrote: Daar kunnen de Bo-105's en 2x F-50 ook nog bij :evil:

Kaasschaaf of Hakbijl methode maakt niet uit; dr komt elke keer wel iets nieuws voorbij (tot we echt niet verder kunnen)

Adios, H.
Je hebt helemaal gelijk. En de F27-200MPA's niet te vergeten natuurlijk. Verder terug in de tijd gaan met uitgefaserde heeft geen zin denk ik, volgens mij zin al deze kisten wel redelijk vervangen.

Wat dat beterft kan de nota 2010 ook al wel geschreven worden: Dan zal het toch echt tijd worden voor de AB412's en mogelijk gevolgd door nog een vliegbasis
Post Reply

Return to “'t Praethuys”