Exp. EHGR Antonov
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Exp. EHGR Antonov
Op 19 september en 27 september worden er weer Antonov's 124 verwacht. Helaas geen C-17 van onze luchtmacht (nou ja, een beetje van ons).
Als ik tijden weet zal ik het nog wel posten.
Greetz
Als ik tijden weet zal ik het nog wel posten.
Greetz
Re: Exp. EHGR Antonov
das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Re: Exp. EHGR Antonov
23 september is er ook nog bijgekomen.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Exp. EHGR Antonov
Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Posts: 1831
- Joined: 12 Mar 2004, 15:24
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
- Location: Maarssen
- Contact:
Re: Exp. EHGR Antonov
Een paar? 'We' hebben er pas 1, sinds amper een maand. Ik denk dat het een beetje voorbarig is om nu al te verwachten dat de piloten zich in zo'n korte tijd kunnen klaarstomen voor een retourtje Afghanistan.Boudewijn van Oirschot wrote:Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Exp. EHGR Antonov
Oh okay ik dacht namelijk tweeDJdeRidder wrote:Een paar? 'We' hebben er pas 1, sinds amper een maand. Ik denk dat het een beetje voorbarig is om nu al te verwachten dat de piloten zich in zo'n korte tijd kunnen klaarstomen voor een retourtje Afghanistan.Boudewijn van Oirschot wrote:Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Ben niet voor niks civiel spotter, van militaire zaken weet ik weinig af.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Exp. EHGR Antonov
No offence maar die vliegers hebben al aardig wat ervaringsuren (anders hebben ze niets te zoeken in die cockpit) dus kunnen ze naar elk vliegveld toe.DJdeRidder wrote:Een paar? 'We' hebben er pas 1, sinds amper een maand.Boudewijn van Oirschot wrote:Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Waar moeten die C17's anders heen vliegen dan, de grootste NATO activiteit (hoofdreden voor aanschaf van deze machines!) is momenteel in Afghanistan dus lijkt mij voor de hand liggend dat zij hier vooral heen zullen gaan.DJdeRidder wrote:Ik denk dat het een beetje voorbarig is om nu al te verwachten dat de piloten zich in zo'n korte tijd kunnen klaarstomen voor een retourtje Afghanistan
Adios, Hurricane.
p.s. Mij lijkt de reden voor de AN-124 ipv de C17 zijn laadruimte, als er meerdere heli's mee moeten dan kunnen die wel in 1 keer in een 124 en anders moeten ze meerdere malen met n C17; dan is de 124 praktischer
Groeten,
Ron
Ron
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Posts: 1831
- Joined: 12 Mar 2004, 15:24
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
- Location: Maarssen
- Contact:
Re: Exp. EHGR Antonov
In Air International las ik dat Full Operational Capability (FOC) pas in de loop van 2011 bereikt wordt. Blijkbaar duurt het dus toch nog anderhalf jaar tot ze alles operationeel mogen/kunnen toepassen. Ik geloof best dat die piloten een hoop in de VS gevlogen hebben, maar de vraag is of ze daar een basistraining hebben gehad of echt alles inclusief tactische manoeuvres, Sarajevo-approaches, landen op dirt strips etc. Aan de andere kant zou het ook best kunnen dat er veel ex-USAF piloten rondlopen op Papa die al wel overal voor gekwalificeerd zijn, dan is het vast weer een ander verhaal..Hurricane wrote: Waar moeten die C17's anders heen vliegen dan, de grootste NATO activiteit (hoofdreden voor aanschaf van deze machines!) is momenteel in Afghanistan dus lijkt mij voor de hand liggend dat zij hier vooral heen zullen gaan.
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
- Hans
- Scramble Master
- Posts: 4047
- Joined: 24 Aug 2002, 11:07
- Type of spotter: S5 - Military & Civil
- Subscriber Scramble: Yep
- Location: The Net
- Contact:
Re: Exp. EHGR Antonov
Naast dat Nederland mee betaald aan de C-17s via de NATO Strategic Airlift Capability (NSAC), betalen ze ook mee aan de An-124's via de "Strategic Airlift Interim Solution" (SALIS).
Officieel zou deze laatste overeenkomst voor drie jaar al voorbij moeten zijn, maar ik vermoed dat ze die -oa vanwege de vertragingen bij de A400M- wel verlengt hebben
Hans
bronnen;
http://www.nato.int/issues/strategic-li ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nato.int/issues/strategic-li ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel zou deze laatste overeenkomst voor drie jaar al voorbij moeten zijn, maar ik vermoed dat ze die -oa vanwege de vertragingen bij de A400M- wel verlengt hebben
Hans
bronnen;
http://www.nato.int/issues/strategic-li ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nato.int/issues/strategic-li ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gus
- Scramble Junior
- Posts: 152
- Joined: 07 Apr 2009, 17:30
- Type of spotter: F5-allround
- Location: Leudal, Limburg
- Contact:
Re: Exp. EHGR Antonov
Even opletten mensen dat we niet te ver afdwalen van het hoofdonderwerp
http://www.Gustlock.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - Aviation Photography
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Posts: 5058
- Joined: 13 Jun 2005, 12:54
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
- Location: Eindhoven
Re: Exp. EHGR Antonov
Nog even snel offtopic. Ik denk dat ze die C-17's primair gaan inzetten op vluchten waar geen burgerluchtvaart bij wordt ingehuurd of mag worden ingehuurd. Oftewel: munitievluchten tussen Eindhoven en Afghanistan. Als je alle vluchten van USAF C-17's tussen Eindhoven en Afganistan van bijvoorbeeld het jaar 2008 bij elkaar telt, dan zit je echt al een heel eind richting de totale per jaar door Nederland ingekochte uren op die nieuwe NATO-dingen. Maar dat is maar wat ik denk.
Stephan
Stephan
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Exp. EHGR Antonov
Een C-17 van Papa komt 15 september voor het eerst naar Nederland voor een vlucht naar Kandahar. Dat apparaat landt echter op Eindhoven. (Bron: defensie.nl)
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Hans
- Scramble Master
- Posts: 4047
- Joined: 24 Aug 2002, 11:07
- Type of spotter: S5 - Military & Civil
- Subscriber Scramble: Yep
- Location: The Net
- Contact:
Re: Exp. EHGR Antonov
en stond ook al op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=73&t=55952" onclick="window.open(this.href);return false; aangekondigd.
Re: Exp. EHGR Antonov
Tijd voor 19 september is 11:00 lokale tijd landen en rond 15:30 weer vertrekken.
Denk erom het is en blijft een antonov dus het kan tot het laatste moment veranderen.
Greetz
Denk erom het is en blijft een antonov dus het kan tot het laatste moment veranderen.
Greetz