NAC Fokker-130
Forum rules
Over de Rekkof ALS ie gebouwd gaat worden zal dat onder Fokker gebeuren dat heeft er mee te maken dat je geen nieuwe vliegtuigen mag bouwen met maar 1 uitweg en dat is nu het geval bij alle stoelen die zich achter de wingexits begeven.Spine24 wrote:Leuk, ik denk er is weer nieuws over Rekkof, lees ik allemaal geneuzel over Boeings......
Dat was voor de 100 geen probleem aangezien je daar altijd al een Exit kon hebben geheel achteraan maar voor de 70 is het niet het geval.
- js51672
- Scramble Addict
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
Re: Rekkof XF-Series
Ondanks we een jaar verder zijn,kijkende naar de latste posting,
hoor ik nog steeds van insiders dat Rekkof daadwerkelijk de intentie heeft om een productielijn op te starten. De behoefte vanuit de markt is goed, en er liggen gewoon LOI klaar!
De productie van de vleugels gaar Tjechie, en de romp komt niet meer uit duitsland!
Het leeft nog steeds!
hoor ik nog steeds van insiders dat Rekkof daadwerkelijk de intentie heeft om een productielijn op te starten. De behoefte vanuit de markt is goed, en er liggen gewoon LOI klaar!
De productie van de vleugels gaar Tjechie, en de romp komt niet meer uit duitsland!
Het leeft nog steeds!
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Re:
Hoi,bramos wrote:Weet dat het erg off-topic is, maar goed, het is 'T Praethuys !
Over de 77W (777-300ER): de twee die de KLM nu heeft (PH-BVA en -BVB) hebben beide 428 stoelen
Mag ik je even corrigeren??...
De 4 T7-300 BVA-B-C-D van de KLM hebben allemaal maar 425 stoelen en niet 428 zoals jij dat hierboven typt.
De Full-pax 747's hebben inderdaad 428 stoelen aan boord.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
En gij gelooft dat? In een tijd dat er nauwelijks orders worden geplaatst en er meer worden afbesteld? 2 jaar geleden was de markt booming met duizenden orders in een jaar, toen was de tijd rijp, nu niet meer. Daarnaast komen er alleen maar meer concurrerende toestellen op de markt, heeft de KLM inmiddels een vervanger voor de Fokkers en zijn er steeds meer nieuwe technologiën die nooit in de Fokker hebben gezeten.js51672 wrote:De behoefte vanuit de markt is goed, en er liggen gewoon LOI klaar!
Als er nog iets gebeurt met Rekkof, dan is het trekken aan een dood paard.
Erwin
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
De LOI's zijn er al jaren, de 'enthousiaste klanten' zijn er al jaren en er gebeurde niets; de boot gemist; Bombardier en Embraer nemen graag het stokje over.ehusmann wrote:En gij gelooft dat? In een tijd dat er nauwelijks orders worden geplaatst en er meer worden afbesteld? 2 jaar geleden was de markt booming met duizenden orders in een jaar, toen was de tijd rijp, nu niet meer. Daarnaast komen er alleen maar meer concurrerende toestellen op de markt, heeft de KLM inmiddels een vervanger voor de Fokkers en zijn er steeds meer nieuwe technologiën die nooit in de Fokker hebben gezeten.js51672 wrote:De behoefte vanuit de markt is goed, en er liggen gewoon LOI klaar!
Erwin
Misschien dat ze nog n kist kunnen afleveren aan het Aviodrome of iets in die geest, veel meer kan het niet worden.ehusmann wrote:Als er nog iets gebeurt met Rekkof, dan is het trekken aan een dood paard.
Adios, Hurricane.
Groeten,
Ron
Ron
- js51672
- Scramble Addict
Toch kijkende naar het gehele nieuwe concept qua design, en ... bronnen dicht bij de club van Rekkof heb ik wel het geloof in de intensie van Rekkof.
Zelf oud Fokker-mederwerker (F100) is naast nostalgie ook de commerciele kant van de herproductie uitermate inspirerend!
Twente moet overigens de nieuwe eindlijn worden.
Zelf oud Fokker-mederwerker (F100) is naast nostalgie ook de commerciele kant van de herproductie uitermate inspirerend!
Twente moet overigens de nieuwe eindlijn worden.
Ik zou mijn adem niet inhouden.....
Erwin
Erwin
- js51672
- Scramble Addict
Net op het nieuws en in het Financiele dagblad moet het erover gaan.
Wie heeft er meer info.
Den Hartog van Rekkof heeft toch grote plannen
Wie heeft er meer info.
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
Vandaag stond in de T'graaf ook een bericht dat men een XF-70 en XF-100 prototype gaan bouwen ... (zal eens kijken of ik meer info kan terug vinden maar het lijkt er weer op dat ze nog een poging gaan wagen)js51672 wrote:Net op het nieuws en in het Financiele dagblad moet het erover gaan.
Wie heeft er meer info.
H.
Groeten,
Ron
Ron
En Jaap Rosen Jacobsen weg bij Denim als MD zorgt er ook voor dat hij z'n handen vrij heeft voor .....
- flying_kiwi
- Scramble Master
Blijkbaar is er wat gelekt over Rekkof, dus zal er morgen waarschijnlijk wat in de krant staan.
Ik ben benieuwd wat men hiervan zal vinden........
Ik ben benieuwd wat men hiervan zal vinden........
Agenda publieke optredens Minister van economische zaken
Woensdag 10 maart 2010
Overhandiging van een kredietbeschikking voor het demonstratieproject Next Generation Fokker 100 van het Nederlandse bedrijf Rekkof. Het bedrijf is voornemens een opvolger van de Fokker 100 toestellen op de markt te brengen.
Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/03/08/R058.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Woensdag 10 maart 2010
Overhandiging van een kredietbeschikking voor het demonstratieproject Next Generation Fokker 100 van het Nederlandse bedrijf Rekkof. Het bedrijf is voornemens een opvolger van de Fokker 100 toestellen op de markt te brengen.
Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/03/08/R058.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Flown:PH-BFB, PJ-SKY, PJ-SUN, PH-BFG, PH-SVQ, PH-SVM, PH-AHY, PH-AHQ, JY-AYK, PH-DDZ, PH-BQL, PH-BFE
- js51672
- Scramble Addict
Ik zeg het al zo lang!!!
het is gewoon het beste toestel in z'n markt!