Spotten @ Spangdahlem

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Trabanti
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 823
Joined: 30 Jul 2004, 15:19
Type of spotter: Type O, negative
Subscriber Scramble: Nu niet
Location: Wherever I may roam

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Trabanti »

Hi, het is dus niet meer mogelijk om, komende vanaf de A60, bij de eerste rotonde linksaf te slaan en langs de housing area naar de noord-oost hoek te rijden, daar de auto in het bos te laten staan en dan zuidwaarts parallel aan het hek (idd, daar waar de Egyptische Spoken wel eens stonden!) naar de oostelijke landing te lopen? Kortgeleden iemand horen zeggen dat dat weer/nog mogelijk is..

Groetjes,
Bart
Rome has Bufalotta, Arizona has alotta BUFF..
User avatar
K-9
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1577
Joined: 04 Oct 2004, 16:49
Type of spotter: military
Location: Leiderdorp

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by K-9 »

Voor zover ik weet niet nee.

Er is de laatste tijd erg veel bijgebouwd bij Spangdahlem. De housing area is groter geworden.
de rotonde die jij bedoelt komt nu ook uit bij een ingang van de basis.
Maar wanneer je helemaal om de basis heen rijdt, richting het AMC gedeelte. En daar ergens je auto parkeert kun je wel door het bos helemaal naar de shelter area lopen.
danledan
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 195
Joined: 06 Apr 2007, 09:20
Contact:

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by danledan »

Hoi,

Rijden vanaf de rotonde richting het noord-oosten is nog steeds mogelijk.

Heb het namelijk zelf nog gedaan laatst....

Rotonde links.... en dan het hek blijven volgen....

Dan moet het goed komen....

Greetz.......
User avatar
warthog64
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2118
Joined: 16 Feb 2003, 09:23
Subscriber Scramble: Nope
Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
Contact:

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by warthog64 »

ben daar in mei 2005 na een half uur weggestuurd door de base police, en zij waren ook offbase...

Volgens mij is het best op spot 7 de auto parkeren, en dan ongeveer een minuut of 20 lopen naar spot 8,
en zorgen dat je daar niet gezien wordt.(als 23 gebruikt wordt),
of naturlijk gewoon ff een basis bezoek regelen. :D :wink:
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
danledan
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 195
Joined: 06 Apr 2007, 09:20
Contact:

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by danledan »

He roel,

De basepolice heeft weinig te zeggen buiten het hek meen ik....

Blijft Duits grondgebied toch...??

Anyway.....

Heb dan denk ik geluk gehad, heb mijn auto zelfs op spot 8 gezet.....

Maar idd je moet maar net de mazzel hebben, niet gespot te zijn....

In ieder geval, mocht je het willen dan kun je er met de auto komen....

Greetz
Brian
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 937
Joined: 23 Sep 2002, 00:02
Type of spotter: Een die naar vliegtuigen kiekt
Location: EHTW

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Brian »

danledan wrote:He roel,

De basepolice heeft weinig te zeggen buiten het hek meen ik....

Blijft Duits grondgebied toch...??

Greetz
Klopt... maar deze belt de duitse polizei.. en dan moet je alsnog je spul pakken :(
danledan
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 195
Joined: 06 Apr 2007, 09:20
Contact:

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by danledan »

Laatste keer wel een aanvaring gehad met de base-police....

Deze stonden op het veld..... vragen wat we aan het doen waren....

Aan het fotograferen.....

Mocht niet zeiden ze...... begon het wellus-nietus spelletje......

Zolang we niets op het veld fotograferen mochten we daar gewoon staan hielden we vol....

Yankees konden het niet winnen, supervisor erbij... konden het weer niet winnen..... Duitse politie erbij die op het veld waren,

Uitgelegd op zijn duits wat we daar deden...... vinger geschut door het hek, en gegevens laten notoren......

Veel plezier nog werd er gezegd.....

Dus tja..... Duitse politie willen je ook wel eens gewoon laten staan..... Denk wel dat je mazzel moet hebben wie je treft.......

Greetz.......
User avatar
K-9
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1577
Joined: 04 Oct 2004, 16:49
Type of spotter: military
Location: Leiderdorp

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by K-9 »

Mazzel...

Ik hoor zoveel berichten over mensen die worden verzocht weg te gaan etc.
Heb hier zelf nog nooit last van gehad. En heb echt wel de nodige contacten met amerikanen en duitsers gehad...
Ik denk dat er ook wel een stukje "attitude" bij komt kijken, van beide kanten ! Dus spotters en ambtenaren...
Overigens ben ik van mening dat je ook gewoon je auto op een stukje van het veld kunt zetten ( bv spot 6/7 ) en lekker met de benenwagen verder. Kom je meteen aan je lichaamsbeweging :lol:

Plek 8 lijkt me niet ideaal om met je auto naartoe te rijden ! Kort achter de housing area rijden, is eveneens aandacht vragen / krijgen.
Oscar01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2890
Joined: 24 Feb 2003, 11:26
Location: Ede

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Oscar01 »

Vanaf AMC kant is goed door het bos naar spot 8 te rijden, maar wordt idd niet gewaardeerd. VAAK helt uitleggen wel (als ze komen praten) dat je anders half uur moet lopen ofzo....

1,5 maand geleden camera gecontroleerd. Alle foto's die richting veld genomen waren moesten verwijderd worden.

Tevens werd toen aangegeven dat er diverse mensen waren die foto's geplaatst hadden op internet (scramble en FF werden genoemd) waarop infrastructuur te zien is..... Beste man (yank) wist precies de namen te noemen.... (heb hem maar niet verteld dat hij mijn naam ook noemde :drinking: )

Oscar

Ps: Let wel dat Spang 4 t/m 7 sept dicht is!
Ps2: Tweede helft van sept krijgt Spang ook weer wat Italianen op bezoek....
Frank van Hemert
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 74
Joined: 26 Jun 2008, 15:37
Subscriber Scramble: Frank van Hemert

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Frank van Hemert »

Kijk hier ligt nu een stuk verantwoordelijkheid van ons als spotters en van scramble als moderators...
Als de yanken cq Duitsers nu niet willen dat er infra op de foto's te zien is...plaats ze dan niet.
We vragen zelf om de problemen, het is duidelijk dat de security van de yanken en de Duitse polizei de website(s) ook kennen en als ze dat te ver gaat is het gewoon afgelopen met de pret..
Lijkt mij dus makkelijk..op Flugzeugforum zijn ze ook niet blij als er infrastructuur te zien...worden zelfs gewoon verwijderd als je ze toch plaatst.
gr
Frank
Scramble
military movements elsewhere UK editor/ showwebreports editor
http://www.scramble.nl
Oscar01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2890
Joined: 24 Feb 2003, 11:26
Location: Ede

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Oscar01 »

Hoi Frank,

Idd was het voor mij een interessante les. Want de foto die ik op FF had staan (en nee, ze verwijderen ze niet (allemaal)!!!!), was van een C-17 waar alleen een stuk bij (hij hing boven de baan) te zien was. Geen enkel gebouw.

Idd kun je wel / niet gaan discussieren of het infrastructuur is of niet. Heb dezelfde yank later gesproken en ook alles uitgelegd. Prima discussie.

Dus ja, is idd je houding / opstelling.... Maar het beroerde is dat de ene yank er anders over denkt dan de andere....

Groeten,
Oscar

Ps: En idd is er 1 iemand van de Amerikaanse security die zowel op Scramble als op FF een account heeft en alle foto's meekijkt....
Frank van Hemert
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 74
Joined: 26 Jun 2008, 15:37
Subscriber Scramble: Frank van Hemert

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Frank van Hemert »

Hoi Oscar,
het is geen nieuwe discussie. Ik heb dezelfde discussie jarenlang met de Polizei gevoerd op mijn thuisbases Wildenrath en Bruggen. Ook hier kreeg ik regelmatig bezoek en het verzoek geen foto's van de basis te maken. Slechts in de lucht was toegestaan. Aan het eind van de opening van de bases hoefde het allemaal niet meer zo en kregen we geen bezoek meer van de Polizei.
Het lijkt mij dat we als spotters onze verantwoordelijkheid moeten nemen en hun eisen zoveel respecteren. Hoe onzinnig het soms moge zijn.

gr
Frank
Scramble
military movements elsewhere UK editor/ showwebreports editor
http://www.scramble.nl
User avatar
Marco DeG
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 20 Sep 2002, 16:57
Location: Putten

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Marco DeG »

Hoi Frank,

Ik ken je verder niet maar ik wou dat elke spotter dezelfde insteek zou hebben als jij.
Er is in het verleden al genoeg door egoïsme en domheid verpest.

Ciao,
Marco
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11242
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Spotten @ Spangdahlem

Post by Key »

Frank van Hemert wrote:Kijk hier ligt nu een stuk verantwoordelijkheid van ons als spotters en van scramble als moderators...
Onze rol daarin staat hier uitgelegd.
Als wij er bv. achter komen dat iemand een topicje begonnen is over 'waar staan de antennes' of zo, dan zullen we daar wel tegen optreden. Maar als wij dat niet door hebben kan ons niet verweten worden dat het hier staat.
Als er een stuk shelter te zien is op een foto van een landende kist op Spang gaan wij daar ook niet tegen optreden. Het is niet onze rol en dat moet het ook niet zijn. Op die manier zouden we bv. ook alle Kindsbach-foto's van RS moeten verwijderen en dat zijn we beslist niet van plan.

Dat wij iedereen aanraden zijn verantwoordelijkheid te nemen is duidelijk, en wat Frank en Marco hier propageren steunen wij van harte.

Erik
What four words, Jimmy!?!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”