EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
-
- Scramble Junior
- Posts: 179
- Joined: 24 Mar 2004, 11:35
- Type of spotter: warbirds & EHGR
- Location: Molenschot
EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Hi,
Volgens het FlyPast forum komt de BBMF Lancaster (met Spitfire en Hurricane ?) vanmiddag over Gilze-Rijen :
http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=90389" onclick="window.open(this.href);return false;
Benno
Volgens het FlyPast forum komt de BBMF Lancaster (met Spitfire en Hurricane ?) vanmiddag over Gilze-Rijen :
http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=90389" onclick="window.open(this.href);return false;
Benno
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6511
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6511
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 2009/05/04 BBMF
13:39 Single Lancaster PA474 overhead Gilze-Rijen, quite low!
Jimmy
Jimmy
Re: EHGR 2009/05/04 BBMF
@Jimmy: your clock runs 3 minutes too fast, it was exactly 13.36 (I was there).
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6511
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 2009/05/04 BBMF
Alright, I saw them some minutes later above Tilburg so...
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 04 mei 2009:
based
CH-47D 298sqn: -
AS.532U-2 300sqn: -
SA.316B 300sqn: -
AH-64D 301sqn: -
* = avondvliegen
visitor
PA474/HW-R & BQ-B Lancaster B.I BoBMF/RAF "Lancaster" * 13:36u
H27 A.109BA 17sq MRH "AYB 724" x 15:23u
De Lancaster vloog onder callsign "Lancaster" hoor het aanmelden bij Gilze-Rijen (er zat alleen niemand op de toren!). Dat probleem had ook de Belgian Army Agusta. Klik hieronder de geluidsbestanden.
Lancaster >> http://www.gras-spotters.nl/Geluiden/04 ... caster.wav
BAr 724 >> http://www.gras-spotters.nl/Geluiden/04 ... BAr724.wav
afkortingen
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
Opmerking;
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1 en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
based
CH-47D 298sqn: -
AS.532U-2 300sqn: -
SA.316B 300sqn: -
AH-64D 301sqn: -
* = avondvliegen
visitor
PA474/HW-R & BQ-B Lancaster B.I BoBMF/RAF "Lancaster" * 13:36u
H27 A.109BA 17sq MRH "AYB 724" x 15:23u
De Lancaster vloog onder callsign "Lancaster" hoor het aanmelden bij Gilze-Rijen (er zat alleen niemand op de toren!). Dat probleem had ook de Belgian Army Agusta. Klik hieronder de geluidsbestanden.
Lancaster >> http://www.gras-spotters.nl/Geluiden/04 ... caster.wav
BAr 724 >> http://www.gras-spotters.nl/Geluiden/04 ... BAr724.wav
afkortingen
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
Opmerking;
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1 en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Re: EHGR 04-05-2009 -- BBMF
AYB724 was NIET de H-24 (in de regel kan je de regi wel afleiden van het callsign) De H-24 ging kapot en werd vervangen door de H-27, het callsign werd niet aangepast. De H-27 is op Texel gelezen en geplaat door Mike
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Hallo Otto,
Dank je wel voor de wijziging. Ik heb hem aangepast in mijn lijstje.
met vriendelijke groet,
Dank je wel voor de wijziging. Ik heb hem aangepast in mijn lijstje.
met vriendelijke groet,
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12061
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Beste mensen,
Als de toren niet bezet is mogen passerende kisten NIET over het vliegveld vliegen! De Aerodrome Traffic Zone (ATZ) dient vermeden te
worden, dit in verband met bijvoorbeeld zweefvliegen boven het veld. Dat is een boodschap die Dutch Mil buiten openingstijden van het veld altijd zal meegeven aan vliegtuigen die de betreffende CTR kruisen.
Ik hoor het graag als ik het mis heb!
Als de toren niet bezet is mogen passerende kisten NIET over het vliegveld vliegen! De Aerodrome Traffic Zone (ATZ) dient vermeden te
worden, dit in verband met bijvoorbeeld zweefvliegen boven het veld. Dat is een boodschap die Dutch Mil buiten openingstijden van het veld altijd zal meegeven aan vliegtuigen die de betreffende CTR kruisen.
Ik hoor het graag als ik het mis heb!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Hmm, dat is een vreemde want de A109 is echt op lage hoogte over het veld gekomen.
Misschien dat hij via de civiele toren is gegaan van de historische vlucht.
Die was namelijk wel operationeel met twee Harvards in de lucht.
met vriendelijke groet,
Misschien dat hij via de civiele toren is gegaan van de historische vlucht.
Die was namelijk wel operationeel met twee Harvards in de lucht.
met vriendelijke groet,
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12061
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 04-05-2009 -- BBMF
Het heeft te maken met het feit dat Dutch Mil de situatie ter plekke niet kan beoordelen terwijl de mensen op de toren dat wel kunnen! (Als er bijvoorbeeld een Cougar na sluitingstijd binnen komt zal deze door de Ops altijd gewezen worden op ander -aangemeld- verkeer wat bezig is op het veld)SWAT 11 wrote:Hmm, dat is een vreemde want de A109 is echt op lage hoogte over het veld gekomen.
Misschien dat hij via de civiele toren is gegaan van de historische vlucht.
Die was namelijk wel operationeel met twee Harvards in de lucht.
met vriendelijke groet,
http://www.texelairport.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;Otto wrote:AYB724 was NIET de H-24 (in de regel kan je de regi wel afleiden van het callsign) De H-24 ging kapot en werd vervangen door de H-27, het callsign werd niet aangepast. De H-27 is op Texel gelezen en geplaat door Mike
Kijken bij "visitors" > Visitors of last week
SBS-1/Mode S logs van lokaal verkeer vandaag:
48080D S-454 --- 2009-05-04 21:15:17.598 AS.532U2 Netherlands 300sqn Breda, NL
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991