Wie wat waar vliegt daar - 2009 CIV
Forum rules
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Re: Wie wat waar vliegt daar CIV - 2009
Voor de nummerspotters onder ons zojuist is de QFA32 VH-OQA A380 ( LHR-SIN ) gepasseerd hier boven Purmerend om 13:25lt volgens de SBS radar.
Grt,
Michel
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Heej,eudokia wrote:RA-82068 POT2005jimmy van drunen wrote:Om 10:45 een waarschlijnlijke AN-124 Polet over Tilburg,
Kan iemand dit bevestigen?
en net (19:04) een 747 van EVA Air en een JAL 777 overhead Tilburg, welke waren dit?
B-16411 EVA67 BKK-LHR
JA732J JAL406 CDG-NRT
Thanx, had ik de Antonov toch goed gezien in bus op weg naar de stad zonder verekieker , bedankt voor de log!
Jimmy
- Morpheus
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Morpheus
Volgens een log van Heathow werd vlucht QFA32 vandaag door de VH-OQC uitgevoerd.Voor de nummerspotters onder ons zojuist is de QFA32 VH-OQA A380 ( LHR-SIN ) gepasseerd hier boven Purmerend om 13:25lt volgens de SBS radar
Rene
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Dat zal niet goed zijn neem ik aan.Morpheus wrote:Volgens een log van Heathow werd vlucht QFA32 vandaag door de VH-OQC uitgevoerd.Voor de nummerspotters onder ons zojuist is de QFA32 VH-OQA A380 ( LHR-SIN ) gepasseerd hier boven Purmerend om 13:25lt volgens de SBS radar
Rene
Vrijdag was er ook een A380 en dat was de VH-OQC.
Gezien de vliegtijd naar Australië kan deze dus nooit vandaag al weer hier zijn.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
- Morpheus
- Scramble Die-Hard
Nee, dan zal het inderdaad wel de A geweest zijn.
Thanx, Rene
Thanx, Rene
- 330/340
- Scramble Master
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Zaterdag rond 12.00-13.00 uur vloog de VH-OQC hier over VANAF londen volgens de SBS.mipo72 wrote:Dat zal niet goed zijn neem ik aan.Morpheus wrote:Volgens een log van Heathow werd vlucht QFA32 vandaag door de VH-OQC uitgevoerd.Voor de nummerspotters onder ons zojuist is de QFA32 VH-OQA A380 ( LHR-SIN ) gepasseerd hier boven Purmerend om 13:25lt volgens de SBS radar
Rene
Vrijdag was er ook een A380 en dat was de VH-OQC.
Gezien de vliegtijd naar Australië kan deze dus nooit vandaag al weer hier zijn.
Grt,
Michel
Grtz, Jan
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
Voor de volledigheid, mijn SBS heeft inderdaad op de 21e de VH-OQC, en op de 22e de VH-OQA gelogd. Op vrijwel dezelfde route en tijd: om 1310 (NL tijd) net voorbij Harwich, om 1340 iets ten noorden van Osnabrück. Op de 18e is de OQB trouwens nog langsgeweest.
Laurent
PS. Op deze websites kun je aardig wat registraties vinden die met SBS1's e.d. zijn opgepikt :
http://www.libhomeradar.org/databasequery/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.openatc.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (power search, heeft wel 2 dgn vertraging)
Je kunt met openatc ook "live" (5 min vertraging) het verkeer in Google Earth bekijken. Met 'n beetje geluk zie je zo'n A380 dan op Heathrow al opstijgen.
Deze werkt eigenlijk nog beter maar dan alleen boven NL:
http://radar.vlieghinder.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(al blijft het een beetje oppassen. Voor alle SBS-data geldt dat de registraties die genoemd worden uit een database komen die die regi koppelen aan de ICAO 24-bits code, zeg maar de digitale registratie die het vliegtuig uitzendt. Sommige kisten zenden de verkeerde code uit, en er kunnen fouten in de database zitten..)
Hier vind je de meeste ICAO24 codes / registraties, en ook vaak of er van zo'n kist/code bekend is dat het niet klopt:
http://www.airframes.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laurent
PS. Op deze websites kun je aardig wat registraties vinden die met SBS1's e.d. zijn opgepikt :
http://www.libhomeradar.org/databasequery/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.openatc.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (power search, heeft wel 2 dgn vertraging)
Je kunt met openatc ook "live" (5 min vertraging) het verkeer in Google Earth bekijken. Met 'n beetje geluk zie je zo'n A380 dan op Heathrow al opstijgen.
Deze werkt eigenlijk nog beter maar dan alleen boven NL:
http://radar.vlieghinder.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(al blijft het een beetje oppassen. Voor alle SBS-data geldt dat de registraties die genoemd worden uit een database komen die die regi koppelen aan de ICAO 24-bits code, zeg maar de digitale registratie die het vliegtuig uitzendt. Sommige kisten zenden de verkeerde code uit, en er kunnen fouten in de database zitten..)
Hier vind je de meeste ICAO24 codes / registraties, en ook vaak of er van zo'n kist/code bekend is dat het niet klopt:
http://www.airframes.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
Is het mogelijk dat er net een Air Asia X A340 over Alphen aan den Rijn vloog? Ik meende deze te zien, maar ik weet het niet zeker.
Volgens flightstats is vlucht D7 2003 vanochtend om 9.34lt van London Stansted naar Kuala Lumpur vertrokken, dus het zou goed kunnen dat deze rond 11.00 over NL vloog.
Groeten,
Arno
Groeten,
Arno
- Morpheus
- Scramble Die-Hard
Zojuist over Venray, een A380 van Emirates. Volgens SBS de A6-EDA.
Weet iemand misschien welke B742 (?) van PIA vanochtend (07.20) over ten noorden van Alphen aan den Rijn vloog?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- Martinez76
Glowing plane(?) just overhead Utrecht
Just 5 minutes ago a flying object (plane) with engine noise overhead Utrecht. Strange thing was the orange glow surrounding it...Almost like there was a fire in one of the engines.
Am i the only one or is this seen by anyone else?
Normally i do not post these kind of messages but this was really strange....
Cheers
Maarten
Am i the only one or is this seen by anyone else?
Normally i do not post these kind of messages but this was really strange....
Cheers
Maarten
Re: Glowing plane(?) just overhead Utrecht
Didn't see it, but which direction did it go?
- Martinez76
It went from the south to the north. And the funny thing is: it passed twice in a row now.Severnaya wrote:Didn't see it, but which direction did it go?
Very strange, i've seen a lot but this is new for me...
maarten
- Martinez76
Maybe the Moderator can place this message in the Wie,wat waar topic. Unfortunately i made a new topic by mistake.
Thanks Key
Maarten
Thanks Key
Maarten