Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Overigens is er niets te doen met de ruimte langs de kop van de Aalsmeerbaan achter de geluidswal nabij de brandstofopslag. Daar ligt ook een stuk braakliggend terrein met zicht op de hangars en een Centrum. Geef toe niet de beste plek, maar de beoogde plek nabij de brandweerkazerne op de kop van de Kaag en nabij de Aalsmeerbaan zal altijd wel een utopie blijven.
ik vin de plek bij de polderbaan niet slecht in de namiddag,maar als je bij sierra weer kan staan ( RUBY STAR An-12 plek )dan zou ik daar erg gelukkig mee zijn,dan kan je ook take-off platen 24 maken...
meer heb ik niet te wensen..
groet ivo
meer heb ik niet te wensen..
groet ivo
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Spottersplaats Polderbaan dicht ????........
Hoi,
Van http://www.luchtvaartnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijdelijke spottersplaats bij Polderbaan moet dicht
06-03-2009
SCHIPHOL - De tijdelijke spottersplaats langs de Polderbaan op Schiphol moet dicht. Dat meldt het Spottersplatform Schiphol aan Luchtvaartnieuws.nl. De gemeente Haarlemmermeer wilde dat de vorig jaar op initiatief van de luchthaven geopende spottersplaats weer wordt gesloten. De rechtbank in Haarlem heeft de gemeente hierover in het gelijk gesteld.
Nadat de populair spottersplaats langs de Kaagbaan ruim een jaar geleden moest wijken voor een uitbreiding van het vrachtareaal op Schiphol, werd door de luchthavens de tijdelijke spottersplek bij de afgelegen Polderbaan geopend. Er zijn plannen voor de opening van een nieuwe vaste spotterplaats bij deze baan.
Voorlopig kunnen vliegtuigspotters voorlopig nog wel terecht op de tijdelijke spottersplaats. “We hebben begrepen dat de spottersplaats in principe dicht moet, maar zolang er nog geen alternatief is open blijft”, zegt Gijs Dubbeldam van het Spottersplatform.
Schiphol Real Estate bekijkt de mogelijkheid om één of twee kleinere locaties langs de Polderbaan te openen. De spotters zelf houden hoop op een nieuwe locatie langs de Kaagbaan. “We hebben een voorstel ingediend voor een nieuwe spottersplaats bij de s-bocht in de nieuwe weg die daar aangelegd is.”
Overigens is de tijdelijke spottersplaats langs de Polderbaan nooit zo populair geworden als de oude locatie langs de Kaagbaan. “Door het ontbreken van bewegwijzering kunnen met name dagjesmensen de plaats maar moeilijk vinden”, zegt Dubbeldam.
De spotters klagen ook over het ontbreken van faciliteiten als toiletten. Het teruglopend aantal vliegtuigspotters leidt ook tot een lagere omzet voor exploitanten van de aanwezige patatkramen.
Grt,
Michel
Van http://www.luchtvaartnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijdelijke spottersplaats bij Polderbaan moet dicht
06-03-2009
SCHIPHOL - De tijdelijke spottersplaats langs de Polderbaan op Schiphol moet dicht. Dat meldt het Spottersplatform Schiphol aan Luchtvaartnieuws.nl. De gemeente Haarlemmermeer wilde dat de vorig jaar op initiatief van de luchthaven geopende spottersplaats weer wordt gesloten. De rechtbank in Haarlem heeft de gemeente hierover in het gelijk gesteld.
Nadat de populair spottersplaats langs de Kaagbaan ruim een jaar geleden moest wijken voor een uitbreiding van het vrachtareaal op Schiphol, werd door de luchthavens de tijdelijke spottersplek bij de afgelegen Polderbaan geopend. Er zijn plannen voor de opening van een nieuwe vaste spotterplaats bij deze baan.
Voorlopig kunnen vliegtuigspotters voorlopig nog wel terecht op de tijdelijke spottersplaats. “We hebben begrepen dat de spottersplaats in principe dicht moet, maar zolang er nog geen alternatief is open blijft”, zegt Gijs Dubbeldam van het Spottersplatform.
Schiphol Real Estate bekijkt de mogelijkheid om één of twee kleinere locaties langs de Polderbaan te openen. De spotters zelf houden hoop op een nieuwe locatie langs de Kaagbaan. “We hebben een voorstel ingediend voor een nieuwe spottersplaats bij de s-bocht in de nieuwe weg die daar aangelegd is.”
Overigens is de tijdelijke spottersplaats langs de Polderbaan nooit zo populair geworden als de oude locatie langs de Kaagbaan. “Door het ontbreken van bewegwijzering kunnen met name dagjesmensen de plaats maar moeilijk vinden”, zegt Dubbeldam.
De spotters klagen ook over het ontbreken van faciliteiten als toiletten. Het teruglopend aantal vliegtuigspotters leidt ook tot een lagere omzet voor exploitanten van de aanwezige patatkramen.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
Re: Spottersplaats Polderbaan dicht ????........
Pannekoek...
Dagjes mensen en exploitanten, zeg Gijs als jij jou club het nNederlandse platform exploitanten spottersplek schiphol noemt..
Langs de kaagbaan zou het fijnste zijn. Maar er hoeft geen parkeer terrein van 100x200 naast de baan te komen. Een beetje parkeerruimte en wat picknick tafels op verschillende locaties rond schiphol is al stukken beter.
Ik stel de volgende plaatsen voor om nog iets beter naar te gaan kijken om wat officiële spottplaatsen aan te leggen.
52°19'24.89"N 4°46'55.71"O - 18L
52°17'46.65"N 4°46'24.14"O - 36R
52°17'9.45"N 4°44'3.73"O - 06
En ergens tussen deze:
52°20'2.69"N 4°42'23.34"O - 36L
52°19'43.84"N 4°42'22.42"O - 36L
Ik vind verder dat je als spotter gewoon creatief moet zijn... Kaagbaan shots zijn gewoon zo goed als over.
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4.5
- Subscriber Scramble: Hans Rolink
Hahahaha!mipo72 wrote: De spotters klagen ook over het ontbreken van faciliteiten als toiletten.
Grt,
Michel
Zijn jullie wel eens bij Florennes geweest?
Hans.
- Thon
- Scramble Newbie
- Type of spotter: civiele fotospotter (F2)
Wie wil de spottersplek nu eigenlijk sluiten? Volgens onderstaande bericht wil de gemeente het juist behouden maar zijn de bewoners tegen deze plek. Wist trouwens niet dat de bewuste spotterplek zo goed werd bezocht: 240 auto's per uur???
Discussie over spottersplek Polderbaan
De gemeente Haarlemmermeer wil dat de tijdelijke plek aan de IJweg voor vliegtuigspotters bij de Polderbaan op Schiphol openblijft.
Dat zegt de gemeente woensdag in reactie op een negatieve uitspraak van de bestuursrechter in Haarlem. Deze oordeelde eind vorig jaar dat het gebruik van de spottersplaats niet door de beugel kan, omdat de gemeente niet heeft aangetoond dat het om een tijdelijke locatie gaat.
Omwonenden maakten bezwaar tegen de locatie, omdat ze veel overlast zouden hebben van de spotters. Er zouden 240 auto's per uur passeren. Voorheen konden spotters terecht langs de Kaagbaan. Schiphol had dit gebied echter nodig voor uitbreiding en is nog op zoek naar een definitieve locatie langs de Polderbaan.
Discussie over spottersplek Polderbaan
De gemeente Haarlemmermeer wil dat de tijdelijke plek aan de IJweg voor vliegtuigspotters bij de Polderbaan op Schiphol openblijft.
Dat zegt de gemeente woensdag in reactie op een negatieve uitspraak van de bestuursrechter in Haarlem. Deze oordeelde eind vorig jaar dat het gebruik van de spottersplaats niet door de beugel kan, omdat de gemeente niet heeft aangetoond dat het om een tijdelijke locatie gaat.
Omwonenden maakten bezwaar tegen de locatie, omdat ze veel overlast zouden hebben van de spotters. Er zouden 240 auto's per uur passeren. Voorheen konden spotters terecht langs de Kaagbaan. Schiphol had dit gebied echter nodig voor uitbreiding en is nog op zoek naar een definitieve locatie langs de Polderbaan.
Rookworst zonder R is ook worst
de ijweg is toch de plek waar je smorgens staat landingen 18R,waar we smiddags staan heet toch geen ijweg ??
grt ivo
grt ivo
- jfaltena
- Scramble Master
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
Zo ver hoef je niet eens te gaan... er waren tenslotte ook geen toiletten langs de KaagHans Rolink wrote:Hahahaha! Zijn jullie wel eens bij Florennes geweest?mipo72 wrote: De spotters klagen ook over het ontbreken van faciliteiten als toiletten.
Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- B767-300ER
- Scramble Master
Beide, de IJweg wordt onderbroken door de Polderbaan (18R/36L)ivo de groot wrote:de ijweg is toch de plek waar je smorgens staat landingen 18R,waar we smiddags staan heet toch geen ijweg ??
grt ivo
Kijk maar eens naar de foto's van NustyR
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Derice
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Zag vanmiddag nog wat vreemds/aparts... 2 mannen die met een vlieger bezig waren naast de 36L-18R (Oost zijde), stond zelf aan de overkant.
Heb getwijfeld om dat spotters alarm nummer te bellen. Uiteindelijk niet gedaan.
(In het kader van, wat als dat ding zelf op pad was gegaan en op/bij de baan terecht was gekomen of erger...)
Wat hadden jullie gedaan?
Heb getwijfeld om dat spotters alarm nummer te bellen. Uiteindelijk niet gedaan.
(In het kader van, wat als dat ding zelf op pad was gegaan en op/bij de baan terecht was gekomen of erger...)
Wat hadden jullie gedaan?
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Zelfde als jij, denk ik: gekeken, overwogen, en niet gebeld als de vlieger niet er vandoor ging.
Erik
P.S. Dan ga ik er even vanuit dat je zo'n stuk speelgoed aan een touwtje bedoelt. Niet dat ze een piloot aan het molesteren waren.
Erik
P.S. Dan ga ik er even vanuit dat je zo'n stuk speelgoed aan een touwtje bedoelt. Niet dat ze een piloot aan het molesteren waren.
What four words, Jimmy!?!
Nooit geweten dat daar een 'afwerk' plek wasDerice wrote:... 2 mannen die met een vlieger bezig waren naast de 36L-18R
- Derice
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Goeie, zo had ik er niet eens overnagedacht toen ik het intikte.Key wrote:Zelfde als jij, denk ik: gekeken, overwogen, en niet gebeld als de vlieger niet er vandoor ging.
Erik
Het was idd zo'n ding aan een touwtje.
Twee zelfs.
(of maak ik het met deze opmerking alleen maar erger?)
Just noted while trying to photograph the RAF C-17 that the crash gate near the corner Vijfhuizerweg/Hoofdweg Oostzijde has been replaced with regular fence, so you'd need a stepladder at that point now.
Peter
Peter
- tonjochems
- Scramble Master
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
___
Yesterday 2 very irritating Trigion security guys were deliberately blocking the view on the C130 so nobody could take pics. They even threw apples to the spotters at the fence... Formal complaint was made by several spotters.
I will go airside myself for the Yak. If they are making life difficult again today I will call airside ops for intervention as these guys are going beyond the limit. That is not where they are hired for.
I will go airside myself for the Yak. If they are making life difficult again today I will call airside ops for intervention as these guys are going beyond the limit. That is not where they are hired for.