Hoe weet je of de linker of de rechter fout is ??MainPower wrote: Dat is nu juist wat ik vreemd vind, er zijn 2 systemen (linker en rechter radio-hoogtemeter) waarbij de linker een enorme verandering laat zien (van 1950 naar -8 voet). Kun je hieruit niet afleiden dat deze niet correct is en mogelijk fout? EN dus een EICAS melding laten zien i.p.v. negatieve waarde?
Het kan ook zijn dat het vliegtuig echt ineens op de baan staat.
Wanneer een vliegveld op de rand van een tafelberg ligt bv. (La Paz in Bolivia bv)
Dan zou de 1950ft verkeerd zijn, en zouden de throttles niet automatisch versneld terug lopen.
Wel zou je er een waarschuwings boodschap aan kunnen hangen dat je een verschil tussen je linker en rechter RA hebt. Bij de gewone hoogte meters bestaat deze boodschap wel, omdat dit echte navigatie instrumenten zijn. Deze boodschap komt op als de twee vliegers per ongeluk een verkeerde baro setting maken.
De tijd lijn nog een keer voor Mario uit de Dakota....
De throttles gingen niet naar Idle omdat de gear uit ging, maar omdat de RA op -8 stond !
RA -8 betekend landings fase
Dat heeft heel veel gevolgen.....
In dit geval ...
* Too low gear warning, omdat deze nog niet uit was,
* Motoren versneld naar Idle vermogen.
De vliegers hebben _WAARSCHIJNLIJK_ na die waarschuwing de gear neergelaten.
Maar dit is van geen invloed geweest op het verdere verloop van de vlucht.
Dit heb ik aangenomen omdat anders de waarschuwing zich blijft herhalen.
Deze kan alleen gestopt worden door het probleem op te lossen, gear down dus, of odoor de waarschuwing weg te drukken. In de cockpit zit een knop "GPWS- Gear override"
Streep