Even een korte nuancering op bovenstaande. Ik was diegene die hier inderdaad op het forum de opemrking maakte over het feit dat onze PM zo laat pas heen ging. Waar het mij om ging was gelegen in het feit dat er al vroeg en snel na de crash melding gemaakt werd van het feit dat onze PM onbereikbaar scheen te zijn die hele dag en niemand wist waar hij zich bevond. Daarbij ging tevens het gerucht dat alles was overgedragen aan Camiel Eurlings ( Min V&W) die ik helemaal niet gezien of gehoord heb deze dagen. Dat onze PM zich niet direct laat zien op de plek des onheils ivm het eventueel wissen van sporen is op zich duidelijk en hoor je mij niet over. Waar het mij om ging was het uitblijven van een eerste reactie in deze door onze PM. En dan laat ik het medeleven door onze majesteit en regering in deze even geheel buiten beschouwing.Andras wrote: *Het commentaar als Balkenende naar de rampplek gaat. Belachelijk wordt er geroepen, veel te laat, etc.. Zijn we gek geworden ofzo? We moeten ons schamen dat we uberhaupt commentaar daarop leveren. Het toont respect en medeleven van onze kant, zowel aan de betrokkenen, de nabestaanden, Turkije etc. Het maakt niet uit wanneer hij komt. Het is een drukte van jewelste op zo'n plek, het laatste wat je wilt is een "sporen vernietigingsteam" ter plekke, het is al moeilijk genoeg om als hulpverlener te zorgen dat je zoveel mogelijk in tact houdt. Zoiets gebeurd onder begeleiding. En ja, hij mag dat als hoogste vertegenwoordiger van ons land. Komt hij te snel dan word er geroepen wat hij daar moet, komt hij te laat dan zeggen ze dat ie lekker geinteresserd is. We moeten altijd wat te zeiken hebben sjonge jonge. Het zal nooit goed genoeg zijn blijkbaar.
Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
-
- Scramble Senior
- Posts: 425
- Joined: 21 Sep 2005, 11:17
- Subscriber Scramble: a1rliners_2005
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Andras,
mijn opmerking is een reactie op een ander issue met een Air France toestel, zoals Key aangeeft een dag later.
Het heeft dus niets met de vliegramp te maken!
mijn opmerking is een reactie op een ander issue met een Air France toestel, zoals Key aangeeft een dag later.
Het heeft dus niets met de vliegramp te maken!
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Duidelijk een off-topic vraag van mij, Is er bij iemand bekend op welke data in de afgelopen jaren deze B737-800 TC-JGE op Schiphol is geweest. Houd Scramble hiervan een database bij en is deze database toegankelijk?
Met groet, Ger
Met groet, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
http://www.scramble.nl/splmovs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Ger wrote:Duidelijk een off-topic vraag van mij, Is er bij iemand bekend op welke data in de afgelopen jaren deze B737-800 TC-JGE op Schiphol is geweest. Houd Scramble hiervan een database bij en is deze database toegankelijk?
Met groet, Ger
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Schijnbaar wordt het MB goed gelezen.gatso76 wrote:Wat mij ook opvalt is dat ik nergens een 'slide' zie terwijl de deuren en nooduitgangen open staan/gebruikt zijn (terwijl die dingen de hele vlucht 'gearmed' moeten zijn).
Zie: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3358 ... html?p=4,1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Scramble Senior
- Posts: 407
- Joined: 14 Sep 2006, 13:41
- Type of spotter: F5
- Location: Ede
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Stond dit niet hier op dit forum beschreven?Na vertrek van de gate is het standaardprocedure dat de glijbanen bij de deuren door het cabinepersoneel met een handel 'op scherp worden gezet'.
▪ Canon EOS 350D + BG-E3
▪ Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6
▪ Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS
▪ Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
▪ Canon 50mm f/1.8 II *New*
▪ Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6
▪ Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS
▪ Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
▪ Canon 50mm f/1.8 II *New*
- Andras
- Scramble Addict
- Posts: 1108
- Joined: 20 Jul 2008, 11:18
- Type of spotter: Photo only
- Location: Bearing 210 from EHLW 70 NM
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Kijk, nou doe ik het zelf Sorry Etienne, toch niet goed gelezen dus. Mijn excuus hiervoor. Volgende keer zal ik beter lezen.a1rliners_2005 wrote:Andras,
mijn opmerking is een reactie op een ander issue met een Air France toestel, zoals Key aangeeft een dag later.
Het heeft dus niets met de vliegramp te maken!
Groet,
- Andras
- Scramble Addict
- Posts: 1108
- Joined: 20 Jul 2008, 11:18
- Type of spotter: Photo only
- Location: Bearing 210 from EHLW 70 NM
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Duidelijk Erik, het is van mijn kant meer een reactie op het algemene beeld wat er ontstaat als het weer over Balkenende gaat. Jouw opmerking zal mij wellicht getriggerd hebben om er iets over te zeggen, maar ik las op allerlei andere sites (nu.nl etc ) wel meer hierover, en daar zitten naar mijn mening veel kortzichtige opmerkingen tussen. Iedereen zegt wat hij of zij wil natuurlijk, en het staat een ander vrij om daar op te reageren.ErikFB wrote:Even een korte nuancering op bovenstaande. Ik was diegene die hier inderdaad op het forum de opemrking maakte over het feit dat onze PM zo laat pas heen ging. Waar het mij om ging was gelegen in het feit dat er al vroeg en snel na de crash melding gemaakt werd van het feit dat onze PM onbereikbaar scheen te zijn die hele dag en niemand wist waar hij zich bevond. Daarbij ging tevens het gerucht dat alles was overgedragen aan Camiel Eurlings ( Min V&W) die ik helemaal niet gezien of gehoord heb deze dagen. Dat onze PM zich niet direct laat zien op de plek des onheils ivm het eventueel wissen van sporen is op zich duidelijk en hoor je mij niet over. Waar het mij om ging was het uitblijven van een eerste reactie in deze door onze PM. En dan laat ik het medeleven door onze majesteit en regering in deze even geheel buiten beschouwing.Andras wrote: *Het commentaar als Balkenende naar de rampplek gaat. Belachelijk wordt er geroepen, veel te laat, etc.. Zijn we gek geworden ofzo? We moeten ons schamen dat we uberhaupt commentaar daarop leveren. Het toont respect en medeleven van onze kant, zowel aan de betrokkenen, de nabestaanden, Turkije etc. Het maakt niet uit wanneer hij komt. Het is een drukte van jewelste op zo'n plek, het laatste wat je wilt is een "sporen vernietigingsteam" ter plekke, het is al moeilijk genoeg om als hulpverlener te zorgen dat je zoveel mogelijk in tact houdt. Zoiets gebeurd onder begeleiding. En ja, hij mag dat als hoogste vertegenwoordiger van ons land. Komt hij te snel dan word er geroepen wat hij daar moet, komt hij te laat dan zeggen ze dat ie lekker geinteresserd is. We moeten altijd wat te zeiken hebben sjonge jonge. Het zal nooit goed genoeg zijn blijkbaar.
Groet,
Andras
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Ook hier weer voorzichtig zijn, hoor. Waarom zou de PM onmiddellijk van zich moeten laten horen? Hij heeft helemaal geen functie in die zin. Hij hoort juist afstand te kunnen nemen en op een later tijdstip een evenwichtige reactie geven. Zelfde geldt voor Min V&W. Die heeft duidelijk alles te maken met een vliegongeval, maar niet als woordvoerder. Ik zou het logisch vinden als hij het er zo druk mee heeft dat hij het woordvoeren aan anderen overlaat, wiens eerste taak dat wel is. Idem het koningshuis e.d.: het feit dat wij niet weten of en hoe ze gereageerd hebben sluit helemaal niet uit dát ze gereageerd hebben, bv. rustig en in besloten kring naar betrokkenen. Het kan ook heel goed zijn dat ze er bewust voor kiezen deze mensen eerst enigszins tot zichzelf te laten komen. Tenslotte vraag ik me af of zo'n reactie überhaupt aan de orde is. Hoe tragisch dit allemaal ook is (ben zelf tamelijk onder de indruk alhoewel 100% niet betrokken), het is geen nationale ramp of zo!ErikFB wrote:het feit dat onze PM onbereikbaar scheen te zijn die hele dag en niemand wist waar hij zich bevond.
gerucht dat alles was overgedragen aan Camiel Eurlings ( Min V&W) die ik helemaal niet gezien of gehoord heb
medeleven door onze majesteit en regering in deze even geheel buiten beschouwing.
Eigenlijk had ik in plaats van dit betoog in feite gewoon kunnen tikken "en?"
Maar er wordt echt veel teveel het 'nadeel van de twijfel' gehanteerd in allerlei gevallen. Neem de slides. Ze zijn niet te zien op de beelden, dit zou erop kunnen duiden dat de voorschriften niet nageleefd zijn roept men direkt. Om even met GS te spreken: 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'. Ga er nou eens vanuit dat die voorschriften natuurlijk wel nageleefd zijn, kijk naar de feiten en kom in een paar tellen met een uitstekende lezing zoals Yorden die gaf. Moeilijker dan dat is het niet.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Is men overigens al begonnen aan de voorbereidingen van het bergen van het frame ? Waar ik op doel is het aanvoeren van zand om een rijweg te "bouwen" van de verharde weg naar het wrak en het inrichten van zogenaamde plateaus waar een of meerdere kranen opegsteld kunnen worden voor het te verrichten hijswerk.
-
- Scramble Rookie
- Posts: 54
- Joined: 15 Feb 2009, 19:31
- Type of spotter: Travelspotter
- Location: EHTE
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
http://www.nu.nl/algemeen/1924747/ander ... crash.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het moddergooien en welles-nietes is dus al begonnen... :S
Ik weet dat de 752 behoorlijk overpowered is, maar is het idd. zo erg dat je daardoor de controle kunt verliezen? De motoren van die 752 zullen on final toch ook richting idle staan denk ik, zoveel wake moet dat dan toch niet zijn? Iemand?
Het moddergooien en welles-nietes is dus al begonnen... :S
Ik weet dat de 752 behoorlijk overpowered is, maar is het idd. zo erg dat je daardoor de controle kunt verliezen? De motoren van die 752 zullen on final toch ook richting idle staan denk ik, zoveel wake moet dat dan toch niet zijn? Iemand?
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Zonder mezelf in enig opzicht een expert te noemen is dit toch een van de betere theorien op dit moment.
Er is al lang een discussie of de 757 in het rijtje "lichte" vliegtuigen a la A320 en B737 of onder de heavies thuis hoort.
Het gaat hierbij niet om het motorvermogen maar om het vleugelprofiel die de "wake" turbulenties veroorzaakt.
De 757 lijkt in dit opzicht meer op de tegelijk ontworpen 767 als op z'n kleinere broertje.
De afstand tussen landende (en stijgende) vliegtuigen zijn na heavies langer.
Maar totdat de echte experts met toegang tot de data een uitspraak doen is dit alles giswerk.
rgds
EC
Er is al lang een discussie of de 757 in het rijtje "lichte" vliegtuigen a la A320 en B737 of onder de heavies thuis hoort.
Het gaat hierbij niet om het motorvermogen maar om het vleugelprofiel die de "wake" turbulenties veroorzaakt.
De 757 lijkt in dit opzicht meer op de tegelijk ontworpen 767 als op z'n kleinere broertje.
De afstand tussen landende (en stijgende) vliegtuigen zijn na heavies langer.
Maar totdat de echte experts met toegang tot de data een uitspraak doen is dit alles giswerk.
rgds
EC
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ik dacht ergens een bijdrage van Key te hebben gelezen dat de separaties na heavies 2 min moet zijn. Dan had er geen probleem mee mogen zijn, lijkt mij.EC wrote:Zonder mezelf in enig opzicht een expert te noemen is dit toch een van de betere theorien op dit moment.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Zag het gisteren ook tijdens HvNL...patrick@tediek.com wrote:Vreselijke beelden. Ik kreeg er kippevel van dat je mensen hoort roepen en schreeuwen. Petje af voor de hulpverleners en te hulp schietende, dit vergeet je de rest van je leven niet meer.
Ontzettend trieste beelden, en dan te bedenken dat ik warm binnenzat aan de warme chocomel terwijl dit verschrikkelijke gebeurde
't Is ook allemaal niet niks...
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Dat zijn duidelijk mensen die niet helemaal snappen hoe het werkt. Misschien een beetje hard om te zeggen; maar de wereld zou een stuk beter af zijn zonder dat soort mensen.Dutchbird-757 wrote:Even vooruitkijkend. Heeft iemand dit gelezen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3355 ... tml?p=22,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Moest echt even twee keer knipperen om te kijken of het er echt stond. Lost for words...