Dus mijn plan om er morgen naartoe te rijden heeft niet zoveel kans van slagen?Reeve wrote:Net geprobeerd in de buurt van de kist te komen.. De landweggetjes erheen zijn gesloten.
De kromme spieringerweg is aan beide zijden afgesloten vanaf A9 viaduct en vanaf Zwanenburgerdijk
De schermen op de A9 stonden er ook, toch evengoed file.
Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Forum rules
- Rembrandt
- Scramble Senior
- Posts: 348
- Joined: 24 Aug 2006, 23:09
- Type of spotter: Serial killer
- Subscriber Scramble: Yes
- Location: N52 05.1 E004 52.4
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Latest spotting: KAPF, KFLL, KFPR, KFXE, KHWO, KLNA, KMIA, KOPF, KPBI, KPHL, KRSW, KTMB, LFPB
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Rembrandt wrote:Dus mijn plan om er morgen naartoe te rijden heeft niet zoveel kans van slagen?Reeve wrote:Net geprobeerd in de buurt van de kist te komen.. De landweggetjes erheen zijn gesloten.
De kromme spieringerweg is aan beide zijden afgesloten vanaf A9 viaduct en vanaf Zwanenburgerdijk
De schermen op de A9 stonden er ook, toch evengoed file.
-
- Scramble Master
- Posts: 8667
- Joined: 18 Apr 2004, 21:53
- Type of spotter: S5, biz prio
- Location: AMS/SPL
Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Lijkt mij inderdaad het geval, heb echter geen confirmatie hiervoor...ErikFB wrote:Kan jouw betrouwbare bron ook vertellen of het neuswiel ook naar binnen is gekomen en daardoor de schade verergerd heeft ? Neem aan dat de panelen naar binnen zijn gekomen op het moment dat de neus de grond raakte en de radardome versplinterde.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Even wat anders, gezien de bewering dat het frame bijna letterlijk verticaal omlaag is gekomen in de laatste fase kan ik de locatie van de poten van het maingear achter de vleugels verklaren doordat die afgebroken zijn en onder de romp zijn doorgeslagen. Evenals het neuswiel wat waarschijnlijk naar binnen is gedrukt dan wel onder de neussectie is doorgekomen met alle schade vandien in de cockpit.
Hoe kan het dan dat de motoren na afbraak zo ver naar voren gestuiterd /gslingerd zijn en niet ter plekke onder de vleugels in de grond zijn gedrukt dan wel door de vleugels zijn geslagen als er nog enige voorwaartse snelheid zou zijn geweest?
Hoe kan het dan dat de motoren na afbraak zo ver naar voren gestuiterd /gslingerd zijn en niet ter plekke onder de vleugels in de grond zijn gedrukt dan wel door de vleugels zijn geslagen als er nog enige voorwaartse snelheid zou zijn geweest?
- LifelinerOne
- Scramble Senior
- Posts: 459
- Joined: 04 Jan 2008, 17:07
- Type of spotter: Photography
- Subscriber Scramble: Anton Homma
- Location: NL
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Nee.Rembrandt wrote:Dus mijn plan om er morgen naartoe te rijden heeft niet zoveel kans van slagen?Reeve wrote:Net geprobeerd in de buurt van de kist te komen.. De landweggetjes erheen zijn gesloten.
De kromme spieringerweg is aan beide zijden afgesloten vanaf A9 viaduct en vanaf Zwanenburgerdijk
De schermen op de A9 stonden er ook, toch evengoed file.
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Omdat het aannemelijk is de dat de motoren op flink vermogen draaiden om uit een stall te geraken en er dus als ongeleide projectielen vandoor gingen toen ze afbraken.ErikFB wrote: Hoe kan het dan dat de motoren na afbraak zo ver naar voren gestuiterd /gslingerd zijn en niet ter plekke onder de vleugels in de grond zijn gedrukt dan wel door de vleugels zijn geslagen als er nog enige voorwaartse snelheid zou zijn geweest?
Answers will be questioned.....
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Situatie lokatie TC-JGE
Wordt er een hangar beschikbaar gesteld voor de brokstukken?ssb-spotting wrote:Je bent me net voor met je vragen Wel is ondertussen in de media gemeld dat de brokstukken tot aanstaande zaterdag op de plaats van het ongeval zullen blijven. Ook zijn er gisteravond al pallets gebracht om alvast onderdelen te ruimen nadat er onderzoek is verricht
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Kun je er te voet/op de fiets nog in de buurt komen?
Dat die weg is afgezet voor (auto)verkeer kan ik inkomen.
De auto ff parkeren bij de Polderbaan spottersplek en dan daar heen wandelen/fietsen lijkt mij een optie?
Zover is het niet.
Dat die weg is afgezet voor (auto)verkeer kan ik inkomen.
De auto ff parkeren bij de Polderbaan spottersplek en dan daar heen wandelen/fietsen lijkt mij een optie?
Zover is het niet.
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
nou wens je veel sterkte is dus WEL n flink stuk lopen,hij ligt 3 km van de polderbaan af !!!!
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Als de motoren inderdaad op flink vermogen draaien wel, maar als je naar de staat van de bladen in de motor gaat kijken zijn deze nog redelijk recht en intact. lijkt mij dat als de motor op vol vermogen draait en dan over de grond heen stuitert dat deze afbreken en alle kanten op schieten.evhest wrote:Omdat het aannemelijk is de dat de motoren op flink vermogen draaiden om uit een stall te geraken en er dus als ongeleide projectielen vandoor gingen toen ze afbraken.ErikFB wrote: Hoe kan het dan dat de motoren na afbraak zo ver naar voren gestuiterd /gslingerd zijn en niet ter plekke onder de vleugels in de grond zijn gedrukt dan wel door de vleugels zijn geslagen als er nog enige voorwaartse snelheid zou zijn geweest?
Ik zou eerder denken dat doordat de staart eerste de grond met een klap geraakt heeft de motoren losgerukt zijn van de vleuges en dat doordat de vleugels nog enige meters boven de grond waren de motoren over het weiland heen gestuiterd zijn.
Maar dit zijn allemaal maar gissingen van mijn kant.
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Waarom zou je er uberhaupt naartoe gaan? Je hebt er verder niks te zoeken.Derice wrote:Kun je er te voet/op de fiets nog in de buurt komen?
Dat die weg is afgezet voor (auto)verkeer kan ik inkomen.
De auto ff parkeren bij de Polderbaan spottersplek en dan daar heen wandelen/fietsen lijkt mij een optie?
Zover is het niet.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Als men zo graag foto´s wilt maken, dan is zondag wellicht het juiste moment.
Dan zou het wrak worden verwijderd.
C.
Dan zou het wrak worden verwijderd.
C.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Zal mij niet verbazen als de wrakstukken afgedekt op diepladers richting SPL-oost of Woensdrecht gaan, kleinere delen zullen in afgesloten trailers afgevoerd worden
- ILSlover
- Scramble Junior
- Posts: 219
- Joined: 09 Jul 2008, 09:16
- Subscriber Scramble: ILSlover
- Location: Almere
- Contact:
Re: Situatie lokatie TC-JGE
Is met de Bijlmerramp ook gedaan als ik het me goed herinner.Securityguy wrote:Wordt er een hangar beschikbaar gesteld voor de brokstukken?ssb-spotting wrote:Je bent me net voor met je vragen Wel is ondertussen in de media gemeld dat de brokstukken tot aanstaande zaterdag op de plaats van het ongeval zullen blijven. Ook zijn er gisteravond al pallets gebracht om alvast onderdelen te ruimen nadat er onderzoek is verricht
Greetz Daniël.
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)