Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Forum rules
- Birdman
- Scramble Junior
- Posts: 159
- Joined: 18 Apr 2003, 17:04
- Type of spotter: Photographer
- Location: Enschede - NL
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
De sensatie is er nu wel aardig vanaf, je loopt geen reddingswerkers meer in de weg. Probeer dan alleen geen andere mensen van politie of technisch onderzoek in de weg te lopen. Als je nu gaat ben je niet echt meer een ramptoerist in mijn ogen.
More at www.birdman99.com watch, read and like!
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Helemaal waar. Weer echt zo'n klok en klepel verhaal van ErikFB. Sorry hoor, maar dáár kan ik me nu aan storen. Als je dan al iets zegt, dan doe het onder het threadje off topic&speculaties.aviodromefriend wrote:Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?
Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Onze " Harry Potter" (Balkenende) vindt het pas nodig om vanavond eens richting SPL te gaan................ Lijkt G. Bush wel na 9/11
Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Hij zou nu waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen (en hem kennende ook met verve).ErikFB wrote:Onze " Harry Potter" (Balkenende) vindt het pas nodig om vanavond eens richting SPL te gaan................ Lijkt G. Bush wel na 9/11
Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Lees even waar ik op doel in dit verhaal eer je een opmerking daarover maakt. Ik speculeer niet maar heb het over iets wat opvalt.bavaria wrote:Helemaal waar. Weer echt zo'n klok en klepel verhaal van ErikFB. Sorry hoor, maar dáár kan ik me nu aan storen. Als je dan al iets zegt, dan doe het onder het threadje off topic&speculaties.aviodromefriend wrote:Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?
Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Alleen al het feit dat je het woord geinig gebruikt...Boudewijn van Oirschot wrote: Ik ga er waarschijnlijk ook een foto van maken, is gewoon geinig om in je collectie te hebben.
Ik hoop serieus dat je nog maar heel jong bent.. en dus nog niet zo veel levenslessen hebt gehad..
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Geinig, doe eens normaal idi&%$. Er zijn daar minstens 9 mensen omgekomen.Boudewijn van Oirschot wrote: Ik ga er waarschijnlijk ook een foto van maken, is gewoon geinig om in je collectie te hebben. Zo heb ik de Kalitta van EBBR van vorig jaar ook.
Maar onder de definitie ramptoerist versta ik wel wat anders
Fototje gaan maken voor de collectie is precies wat een ramptoerist doet.
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Dat je als AMS-spotter een gebeurtenis wil vast leggen, positief (AN225, nieuw c/s) of negatief (DIT), begrijp ik.
Maar ik had inderdaad GRAAG gezien dat je dit anders formuleerde.
En over de premier. Juist goed dat die s'avonds langs komt want dan loop je (minder belangrijke) mensen in de weg. Dan als die s'ochtends/s'middags komt en meer belangrijke mensen (hulpverleners) in de weg loopt.
David (Drukt zich licht uit)
Maar ik had inderdaad GRAAG gezien dat je dit anders formuleerde.
En over de premier. Juist goed dat die s'avonds langs komt want dan loop je (minder belangrijke) mensen in de weg. Dan als die s'ochtends/s'middags komt en meer belangrijke mensen (hulpverleners) in de weg loopt.
David (Drukt zich licht uit)
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Leg mij dan eens uit waarom Beatrix toen wel snel in de Bijlmer was toen het daar fout ging en dat was redelijk snel na de ramp daar. En Balkenende zal meer op Schiphol zelf zijn dan op de crashsite om zich te laten informerenBendavid2 wrote:Dat je als AMS-spotter een gebeurtenis wil vast leggen, positief (AN225, nieuw c/s) of negatief (DIT), begrijp ik.
Maar ik had inderdaad GRAAG gezien dat je dit anders formuleerde.
En over de premier. Juist goed dat die s'avonds langs komt want dan loop je (minder belangrijke) mensen in de weg dan als die s'ochtends/s'middags komt en meer belangrijke mensen (hulpverleners) in de weg loopt.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22170
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Inderdaad, hij is nog jong heb ik al gezien... En waarschijnlijk snapt hij nu ook dat hij het een en ander misschien wat voorzichtiger moet formuleren...bavaria wrote:Alleen al het feit dat je het woord geinig gebruikt...Ik ga er waarschijnlijk ook een foto van maken, is gewoon geinig om in je collectie te hebben.
Ik hoop serieus dat je nog maar heel jong bent.. en dus nog niet zo veel levenslessen hebt gehad..
Overigens zullen er op dit forum nog genoeg leden zijn die ook zo reageren maar die dubbel of zelfs driedubbel zijn leeftijd zijn...
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Beatrix kwam pas de volgende dag naar de Bijlmer, toen alle hulpverleners die toen nog nodig waren al aanwezig waren. Misschien kan je de beelden nog ergens terugkijken, maar het was toen ze er was een stuk lichter dan rond het moment van die crash.ErikFB wrote:Leg mij dan eens uit waarom Beatrix toen wel snel in de Bijlmer was toen het daar fout ging en dat was redelijk snel na de ramp daar. En Balkenende zal meer op Schiphol zelf zijn dan op de crashsite om zich te laten informeren
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Heb je misschien gelijk in, maar die ramp was 's avonds en de impact was vele malen groter dan deze. Feit dat onze pm zich niet of nauwelijks laat horen geeft wel te denken maar dat is mijn mening en die hoeft niet gelijk aan die van een ander te zijn.
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
bij de vuurwerkramp in enschede (22 slachtoffers) ook pas een dag later, da's niet zo raar...aviodromefriend wrote:Beatrix kwam pas de volgende dag naar de Bijlmer, toen alle hulpverleners die toen nog nodig waren al aanwezig waren. Misschien kan je de beelden nog ergens terugkijken, maar het was toen ze er was een stuk lichter dan rond het moment van die crash.ErikFB wrote:Leg mij dan eens uit waarom Beatrix toen wel snel in de Bijlmer was toen het daar fout ging en dat was redelijk snel na de ramp daar. En Balkenende zal meer op Schiphol zelf zijn dan op de crashsite om zich te laten informeren
En misschien grof gezegd, maar negen of negenendertig mensen vind ik qua schaal ook nog wel iets anders.. (waarmee ik natuurlijk niet wil onderschoffelen dat het leed even erg is)
Denk dat een dag later beter is, dan is alles een beetje tot rust gekomen, nu krijgen de meeste mensen er toch niks van mee als zo iemand komt denk ik..
I have never drunk milk, and I never will . . . .
- Flanker27
- Scramble Die-Hard
- Posts: 743
- Joined: 07 Mar 2007, 15:46
- Type of spotter: mainly mil or it has to be Russian
- Location: Twenthe
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Wat mij opvalt aan de fotos is dat een van de nooduitgangen boven de linkervleugel niet open is.
Michel
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Kan duiden op een defect door de impact of er is gewoon geen gebruik van gemaakt in alle consternatie