Fototassen mee in het vliegtuig?
Forum rules
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military and F5+
- Thijs
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Thijs
alleen 1x gehad dat mijn handbagage te zwaar was....boven de 10kg kwam die uit. Qua grote nooit problemen gehad terwijl mijn tas net aan in de bagagebakken past.
EDIT was inderdaad bij Ryanair, en toen moest het spul vanuit mijn handbagage in mijn belly bagage (koffer). Weet niet wat de procedure is als je geen belly bagage hebt.
Dit overkwam mijn trouwens op Marseille, vanaf Dusseldorf south en Brussels South, Eindhoven, Dublin, Ciampino geen problemen gehad.
EDIT was inderdaad bij Ryanair, en toen moest het spul vanuit mijn handbagage in mijn belly bagage (koffer). Weet niet wat de procedure is als je geen belly bagage hebt.
Dit overkwam mijn trouwens op Marseille, vanaf Dusseldorf south en Brussels South, Eindhoven, Dublin, Ciampino geen problemen gehad.
Last edited by Thijs on 16 Oct 2008, 11:46, edited 1 time in total.
Assume makes an ASS of U and ME.
- Maurice
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: yes
Heb verschillende ervaringen met verschillende ryanair locaties. Op Niederrhein zijn ze iig behoorlijk streng. Daar kan je die Nature Trekker wel vergeten (of inchecken!). Mijn Photo Trekker paste al niet in het bagage rek bij de incheck en mocht dus niet mee als handbagage, die van jou is nog wat groter... Ohja en hou er bij inchecken rekening mee, dat je boven de 15 kilo extra moet betalen. Best leuk hoor, zo'n low budget club maar ze hebben zo hun nadeeltjes
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- EHAM
- Scramble Master
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
Inchecken lijkt me nou niet erg goed voor al dat glaswerk .Maurice wrote:Daar kan je die Nature Trekker wel vergeten (of inchecken!). Mijn Photo Trekker paste al niet in het bagage rek bij de incheck en mocht dus niet mee als handbagage, die van jou is nog wat groter...
En op de Lowepro site staat trouwens dat de Photo Trekker groter is dan de Nature trekker.
Zie net dat op de website van Ryanair staat dat handbagage max. 55x40x20 mag zijn, op de Lowepro staat dat de afmetingen van Nature Trekker 48.5x38x37 zijn......
En is het nog mogelijk om even uit de auto een andere (kleinere) rugzak op te halen als ik op NRN heb gehoord dat m'n Nature Trekker écht niet mee kan?
Ik hoop er maar het beste van dinsdag.
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military and F5+
Re: Fototassen mee in het vliegtuig?
-
Last edited by ftoe01 on 08 May 2009, 13:49, edited 1 time in total.
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Ehhftoe01 wrote:op zoek naar ervaringen van andere met deze tas (of vergelijkbare grootte) in combinatie met vliegreizen.
Ik zou zeggen: blader de voorgaande 70+ posts even door... Daar staat echt e.e.a. bij.
Erik
What four words, Jimmy!?!
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
Voor de geintreseerden:
Deze week ben ik met Jet Airways, een nieuwe Indiaase club van EBBU NAAR KJFK (Brussel naar New York JFK) gevlogen (en retour) in een A330 met een LowePRo Mini Trekker Classic 30.5 X 32 X 40.5 cm. Deze past met gemak in de overhead bin, No queations asked bij het inchekken.
In de tas een D200 met 80-200 en 18-80 & flitsen en nog wat rommeltjes.
De laptop past er met gemak bij: voor deze gelegenhied hebben we een ACER Aspire One aangeschaft met een extern schijfje. Hierdoor kon ik elke dan mijn data dumpen en backuppen op een schijfje. Deze zijn apart mee terug gekomen (laptop in de mini trekker, schijfje in handtas van mijn vrouw)
Voor de financieel geintereseerden: deze optie (via brussel vliegen) is een aanrader: het scheelt meer dan de helft van een Schiphol tarrief, en voor dat geld schaf je dan weer een mini laptop aan.
Groet,
Marc
Deze week ben ik met Jet Airways, een nieuwe Indiaase club van EBBU NAAR KJFK (Brussel naar New York JFK) gevlogen (en retour) in een A330 met een LowePRo Mini Trekker Classic 30.5 X 32 X 40.5 cm. Deze past met gemak in de overhead bin, No queations asked bij het inchekken.
In de tas een D200 met 80-200 en 18-80 & flitsen en nog wat rommeltjes.
De laptop past er met gemak bij: voor deze gelegenhied hebben we een ACER Aspire One aangeschaft met een extern schijfje. Hierdoor kon ik elke dan mijn data dumpen en backuppen op een schijfje. Deze zijn apart mee terug gekomen (laptop in de mini trekker, schijfje in handtas van mijn vrouw)
Voor de financieel geintereseerden: deze optie (via brussel vliegen) is een aanrader: het scheelt meer dan de helft van een Schiphol tarrief, en voor dat geld schaf je dan weer een mini laptop aan.
Groet,
Marc