TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Erik,
Ik ben het niet met alles eens
Daar de B767's geen eigendom zijn van TFL, maar geleased worden, heeft TFL niets met de boekwaarde en de daarbij behorende boekhoudkundige verwerking van de waardeverminderning van deze vlottende activa ( =afschrijvingen) te maken. Ze betalen enkel een huurbedrag (leasebedrag) aan de leasemaatschappij. Echter de leasekosten liggen een stuk lager dan het leasen van een bijvoorbeeld A330. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Correct me if I am wrong
Daarbij staan er 2 B762 in de woestijn van Thomson, en daar heeft ArkeFly niks aan! (corectie, ook 1 B763...)
Incident was op CHQ, Chania, Kreta
Groetjes
Ik ben het niet met alles eens
Daar de B767's geen eigendom zijn van TFL, maar geleased worden, heeft TFL niets met de boekwaarde en de daarbij behorende boekhoudkundige verwerking van de waardeverminderning van deze vlottende activa ( =afschrijvingen) te maken. Ze betalen enkel een huurbedrag (leasebedrag) aan de leasemaatschappij. Echter de leasekosten liggen een stuk lager dan het leasen van een bijvoorbeeld A330. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Correct me if I am wrong
Daarbij staan er 2 B762 in de woestijn van Thomson, en daar heeft ArkeFly niks aan! (corectie, ook 1 B763...)
Incident was op CHQ, Chania, Kreta
Groetjes
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Dat ze geen eigendom zijn klopt helemaal, OR huurt de frames ( vandaar ook die idiote onderhoudsconstructie met Frankfurt). Echter de boekwaarde van de frames is zodanig dat de leasekosten geld opleveren tov de afschrijving. Men speculeert echter op de vervanging in 2012 ( of daaromtrent) door nieuwe 787's ( Info uit OR zelf). De onderhoudskosten worden via de Leasemaatschappij doorberekend aan OR en dan nog kan OR er mee uit. Of dat plan met de 787 doorgaat is natuurlijk nu speculaas. Heb voorzichtig al een ballonnetje losgelaten mbt 757's die relatief jong zijn en ook ETOPS hebben. Echter, capaciteits-technisch voldoen die niet aan de OR-wens.
Dat er in de "desert" frames staan klopt. TUI had beter deze frames naar onze zuiderburen kunnen sturen als vervanging van o.a. de TUC die nog vaker scoort in onderhoud en delays.
Dat er in de "desert" frames staan klopt. TUI had beter deze frames naar onze zuiderburen kunnen sturen als vervanging van o.a. de TUC die nog vaker scoort in onderhoud en delays.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Of te wel =censored= happens everywere... niet alleen bij OR, het valt alleen op omdat, de vloot zo klein is en zij in verhouding veel vliegen! Vorige keer crew naar KEF gebracht voor een CUR vlucht nu pax ophalen uit LIS, ik zeg goede creativiteit zit er in OR!
Facts:
* Bij Servisair zijn er al 2900 vluchten aangegeven voor afhandeling alleen zomerseizoen!
* TFB komt gauw assisteren en een 757 van Thomson deze zomer!
* A330 kost gemiddeld voor OR 300.000 euro per dag! als zij die op nemen in de vloot.
* B777 heeft een te grote capaciteit voor OR en is dus geen optie (ook deze kosten zijn hoog).
Facts:
* Bij Servisair zijn er al 2900 vluchten aangegeven voor afhandeling alleen zomerseizoen!
* TFB komt gauw assisteren en een 757 van Thomson deze zomer!
* A330 kost gemiddeld voor OR 300.000 euro per dag! als zij die op nemen in de vloot.
* B777 heeft een te grote capaciteit voor OR en is dus geen optie (ook deze kosten zijn hoog).
Regards
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
ErikErikFB wrote:Dat ze geen eigendom zijn klopt helemaal, OR huurt de frames ( vandaar ook die idiote onderhoudsconstructie met Frankfurt). Echter de boekwaarde van de frames is zodanig dat de leasekosten geld opleveren tov de afschrijving. Men speculeert echter op de vervanging in 2012 ( of daaromtrent) door nieuwe 787's ( Info uit OR zelf). De onderhoudskosten worden via de Leasemaatschappij doorberekend aan OR en dan nog kan OR er mee uit. Of dat plan met de 787 doorgaat is natuurlijk nu speculaas. Heb voorzichtig al een ballonnetje losgelaten mbt 757's die relatief jong zijn en ook ETOPS hebben. Echter, capaciteits-technisch voldoen die niet aan de OR-wens.
Dat er in de "desert" frames staan klopt. TUI had beter deze frames naar onze zuiderburen kunnen sturen als vervanging van o.a. de TUC die nog vaker scoort in onderhoud en delays.
Duidelijk verhaal zo.
Voor de TUC komt in juni een nieuwere B767-300ER naar Jetairfly, Bouwjaar 2001, Huidige registratie JA767F
De OO-TUC gaat er begin september 2009 definitief uit bij JAF
De 787's zijn idd besteld, zowel door Firtst Choice (Thomson) als TUI. Plan was 2x 787 voor ArkeFly in 2011. De PH-TUI als eerste en de PH-TFF als 2e. 2012 gaat echter denkelijk niet gehaald worden daarmee, door de aanhoudende problemen bij boeing.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Pleasure to serve you
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
ArkeFly heeft ruim 4000 slots voor aankomende zomer, goed voor 2000 vluchten als ik me niet vergis. Vorig seizoen hadden ze 3000 gebruikte slots, is ongeveer 1500 vluchten. Wel een behoorlijk significante stijging Een stijging naar bijna 3000 vluchten is wel erg veel. Of maak ik nu een rekenfout? Correct me if I am wrongB767 wrote:Of te wel =censored= happens everywere... niet alleen bij OR, het valt alleen op omdat, de vloot zo klein is en zij in verhouding veel vliegen! Vorige keer crew naar KEF gebracht voor een CUR vlucht nu pax ophalen uit LIS, ik zeg goede creativiteit zit er in OR!
Facts:
* Bij Servisair zijn er al 2900 vluchten aangegeven voor afhandeling alleen zomerseizoen!
TFB komt op 3 maart 2009. De TFC komt op 21 april 2009. De 757 van Thomson gaat met name de Turkije operatie doen en komt medio April. Waarschijnlijk ook nog een kist (A320/B738 grootte) voor de topmaanden juli en augustus.B767 wrote:* TFB komt gauw assisteren en een 757 van Thomson deze zomer!
Nu kan ik me vergissen,maar is dat geen 0 teveel? Ik ben daar niet helemaal in thuis,maar 30.000 euro per dag lijkt mij logischer (=bijna 1 miljoen per maand, 300.000 is ongeveer 9 miljoen per maand)B767 wrote:* A330 kost gemiddeld voor OR 300.000 euro per dag! als zij die op nemen in de vloot.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Arke krijgt natuurlijk de Antillen van de KLM "cadeau", dus daar zit al een stijging in. Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt. En beter teveel slots aanvragen dan te weinig om te voorkomen dat in geval van onverwachte pieken je frames niet meer op SPL kwijt kan en uit moet gaan wijken met alle extra kosten vandien. En natuurlijk de (tijdelijke) vlootuitbreiding die extra slots vraagt.
Ik vermoed dat er inderdaad een "0"-tje teveel in het bedrag voor een A330 staat.
Ik vermoed dat er inderdaad een "0"-tje teveel in het bedrag voor een A330 staat.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Als je kijkt naar slotcoordination zijn er veel vluchten richting Turkije ook overgenomen door Amsterdam Airlines(die ja... ).ErikFB wrote:Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Zowel afgelopen zomer als deze winter had Amsterdam Airlines ook een hoop slots. Het enigste wat ze een hoop gedaan hebben is stilstaan op Oosthmv wrote:Als je kijkt naar slotcoordination zijn er veel vluchten richting Turkije ook overgenomen door Amsterdam Airlines(die ja... ).ErikFB wrote:Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Er zijn inderdaad veel Turkse charters verdwenen maar een groot deel daarvan (Best Air, Ankair, World Focus en TT-Air) die dan charter vluchten voor hun rekening namen vlogen voornamelijk naar de oosterburen (Duitsland dus )hmv wrote:Als je kijkt naar slotcoordination zijn er veel vluchten richting Turkije ook overgenomen door Amsterdam Airlines(die ja... ).ErikFB wrote:Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt.
Met die ene A320 kunnen ze nooit de capaciteit opvullen die voornamelijk Inter naar AMS uitvoerde
Ik weet niet wat OR doet met landen als Bulgarije, Tunesië en Egypte, juist de landen die steeds meer in trek zijn. Of neemt HV dit al voor haar rekening?
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Heeft AA dan eindelijk een contract gesloten met een of andere (reis)organisatieB767-300ER wrote:Zowel afgelopen zomer als deze winter had Amsterdam Airlines ook een hoop slots. Het enigste wat ze een hoop gedaan hebben is stilstaan op Oost
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
De 0 is een typo 30.000 per A330 per dag... Maar de vluchten niet, de vloot word bijna verdubbeld... TFB TFC en een 757... dus die 2900 kunnen ze gaan halen en dat doen ze ook vast en zeker
* AHX tec in NAT, de slide was uitgeklapt.
* AHX tec in NAT, de slide was uitgeklapt.
Regards
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Een "uitglijdertje" dus
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
ErikFB wrote:Een "uitglijdertje" dus
Ik lijk OR wel
Regards
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!
Doelde meer op de slide dan op het "0"-tje.
Maar back to topic !
Maar back to topic !