En vertrekt om ??rogerb wrote:CV7113 LX-YCV ETA: 1328LT EX NBO
EHAM 28-01-2009
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: EHAM 28-01-2009
We proberen 1500330/340 wrote:En vertrekt om ??
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- T7
- Scramble Master
- Posts: 15899
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: EHAM 28-01-2009
And they did, now climbing out of FL100 ex RW18L.James wrote:We proberen 1500
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHAM 28-01-2009
Hallo allemaal,
Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier.
2x BAe146 Cityjet
2x B757 NW
1x B747 NW
1x B777 Singapore
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier.
2x BAe146 Cityjet
2x B757 NW
1x B747 NW
1x B777 Singapore
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Re: EHAM 28-01-2009
STD1905 N382WA als WOA9895 naar DOV
Re: EHAM 28-01-2009
SQ was 9V-SVF, Cityjet en 757 NW weet ik zo niet en volgens mij was er helemaal geen 747 van NW... Of heb ik vandaag helemaal iets gemist?SWAT 11 wrote:Hallo allemaal, Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier. 2x BAe146 Cityjet 2x B757 NW 1x B747 NW 1x B777 Singapore wie heeft voor mij de ontbrekende registraties? Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds Alvast bedankt voor de hulp. Arno Cornelissen
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 28-01-2009
NW 757 zouden volgens mij de volgende 2 geweest moeten zijn:SWAT 11 wrote:Hallo allemaal,
Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier.
2x B757 NW
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
De N545US en de N547US waren volgens mij beide rond die tijd aanwezig op SPL,
De N546US kwam pas later (rond 10.10) binnen
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 28-01-2009
Stonden 3 Cityjets op een rijtje: EI-RJD, -RJU, -RJV. NW was de N545US. Alles volgens CISS.SWAT 11 wrote:Hallo allemaal,
Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier.
2x BAe146 Cityjet
2x B757 NW
1x B747 NW
1x B777 Singapore
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 28-01-2009
Er wordt gevraagd over 2x NW757. Stond de N547US er (nog) niet naast dan? Bij mijn weten waren er op de E vanmorgen de N545US (E4) (in de ochtend (28-1) binnengekomen en eruit rond 8.01uur) en de N547US, welke 27-1 rond 10.05 uur is binnengekomen en vandaag eruit ging als NW0053 rond 8.00 uur vanaf de E6?Michel wrote:Stonden 3 Cityjets op een rijtje: EI-RJD, -RJU, -RJV. NW was de N545US. Alles volgens CISS.SWAT 11 wrote:Hallo allemaal,
Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier.
2x BAe146 Cityjet
2x B757 NW
1x B747 NW
1x B777 Singapore
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 28-01-2009
Klopt. Heb alleen naar de inkomende NW's van vandaag gekeken, niet naar die van gisteren. De 547 is vanmorgen idd om 0805 vertrokken als NW53.B767-300ER wrote:Er wordt gevraagd over 2x NW757. Stond de N547US er (nog) niet naast dan? Bij mijn weten waren er op de E vanmorgen de N545US (E4) (in de ochtend (28-1) binnengekomen en eruit rond 8.01uur) en de N547US, welke 27-1 rond 10.05 uur is binnengekomen en vandaag eruit ging als NW0053 rond 8.00 uur vanaf de E6?
Re: EHAM 28-01-2009
Anyone for the IB A321 that landed around 15.40 and the AF E145 that landed around 16.20?
Thanks in advance!
Grtz,
Thanks in advance!
Grtz,
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 28-01-2009
must be ship EC-JDRDutchbird wrote:Anyone for the IB A321 that landed around 15.40 Thanks in advance!
Grtz,
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- michaeldoorn
- Scramble Senior
- Posts: 255
- Joined: 07 May 2003, 10:08
- Location: Amstelveen
- Contact:
Re: EHAM 28-01-2009
today the kalitta 747 made an aborted take-off due to a birdstrike in engine numer 1. In the night it was standing at the Romeo platform. Does anyone knows what will happe with this engine/aircraft.
Michael
Michael
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: EHAM 28-01-2009
Gister keek ik al op het forum maar was het blijkbaar niemand anders opgevallen..
Even mijn verhaaltje:
Ik stond om 16.55 bij de randweg van de 06/24 ter hoogte van S2 vlak naast de baan te kijken hoe de kist zou opstijgen. c.a 10 seconden na dat hij begon te rollen schoot opeens een vlam achteruit motor 1. Ik dacht nee dit gebeurd niet.... 2 seconden later volgende een harde knal en werd de start afgebroken. Dat hij zo naar links trok zag er nog enger uit dan zo een vlam uit de motor..
Later rolde de kist van de 24 af bij S2 Brandweer heeft gekeken bij de main gear omdat er in de eerste instantie gedacht werd aan een klapband. Later op R83 is de motor nog na gekeken door brandweer etc. Later is bevestigt dat het om een vogel (waarschijnlijk een reiger ging) die door de motor is gegaan. De baan is opgeruimd en om c.a 17.45 weer vrijgegeven.
Ik ben om 21.00 nog even wezen kijken bij de kist. De motor was niemand mee bezig en ik ben vandaag vrij dus ik weet niet hoe of wat verder met de kist.
2e keer dat ik zoiets mee maak van dichtbij.
Even mijn verhaaltje:
Ik stond om 16.55 bij de randweg van de 06/24 ter hoogte van S2 vlak naast de baan te kijken hoe de kist zou opstijgen. c.a 10 seconden na dat hij begon te rollen schoot opeens een vlam achteruit motor 1. Ik dacht nee dit gebeurd niet.... 2 seconden later volgende een harde knal en werd de start afgebroken. Dat hij zo naar links trok zag er nog enger uit dan zo een vlam uit de motor..
Later rolde de kist van de 24 af bij S2 Brandweer heeft gekeken bij de main gear omdat er in de eerste instantie gedacht werd aan een klapband. Later op R83 is de motor nog na gekeken door brandweer etc. Later is bevestigt dat het om een vogel (waarschijnlijk een reiger ging) die door de motor is gegaan. De baan is opgeruimd en om c.a 17.45 weer vrijgegeven.
Ik ben om 21.00 nog even wezen kijken bij de kist. De motor was niemand mee bezig en ik ben vandaag vrij dus ik weet niet hoe of wat verder met de kist.
2e keer dat ik zoiets mee maak van dichtbij.
Re: EHAM 28-01-2009
Ehhhh, volgens mij staat boven jouw post een verhaaltje over hetzelfde onderwerp?
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*