Schiphol zo lek als een mandje
Forum rules
- toppiero
- Scramble Die-Hard
- Posts: 660
- Joined: 07 Jul 2008, 17:44
- Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
- Location: NL
Re: Schiphol zo lek als een mandje
En het is hem weer gelukt:hij is weer door de 'controle'.zag dit net in zijn laatste uitzending(4 jan 09)
Greetz,
Toppiero
Toppiero
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Zullen we het overdrijven aan de SBS man overlaten en vooral ook niet hier gaan zitten doen?
Het is al triest genoeg wat er allemaal gebeurd...
Heb de uitzending ook gezien. Hij is niet nogmaals op het Schiphol Oost terrein geweest.
Hij gaat verder op het materiaal dat hij de vorige keer heeft verzameld.
Zelfde uitgekauwde boodschap.
En er zijn wéér medewerkers geweest die wat dingen aan hem (en blijkbaar aan een 2e kamer lid?) hebben door zitten kletsen.
Die flight safety card zal hij de vorige keer ook al wel gehad hebben, maar omdat er dus niks aan Schiphol Oost is veranderd vind hij blijkbaar dat hij nogmaals zijn boodschap moet verkondigen. Vermoed dat hij die card dus opzettelijk achter de hand heeft gehouden.
Die 'beveligingsexperts' relativeren het nog wel het e.a. maar daar wordt heel snel door hem overheen gekletst.
Veel dingen die hij zegt, zie ik niet terug op de beelden.
Bijvoorbeeld:
De medewerker die meerdere keren naar binnen is geweest om te filmen. Dat kunnen wij als kijker niet controleren.
Voor hetzelfde geld dikt hij dat enorm aan, om de boodschap die hij wil overbrengen te versterken.
Het is al triest genoeg wat er allemaal gebeurd...
Heb de uitzending ook gezien. Hij is niet nogmaals op het Schiphol Oost terrein geweest.
Hij gaat verder op het materiaal dat hij de vorige keer heeft verzameld.
Zelfde uitgekauwde boodschap.
En er zijn wéér medewerkers geweest die wat dingen aan hem (en blijkbaar aan een 2e kamer lid?) hebben door zitten kletsen.
Die flight safety card zal hij de vorige keer ook al wel gehad hebben, maar omdat er dus niks aan Schiphol Oost is veranderd vind hij blijkbaar dat hij nogmaals zijn boodschap moet verkondigen. Vermoed dat hij die card dus opzettelijk achter de hand heeft gehouden.
Die 'beveligingsexperts' relativeren het nog wel het e.a. maar daar wordt heel snel door hem overheen gekletst.
Veel dingen die hij zegt, zie ik niet terug op de beelden.
Bijvoorbeeld:
De medewerker die meerdere keren naar binnen is geweest om te filmen. Dat kunnen wij als kijker niet controleren.
Voor hetzelfde geld dikt hij dat enorm aan, om de boodschap die hij wil overbrengen te versterken.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 748
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Het is een grote media hype. Het is gewoon een doorgestoken kaart. Het erge wat ik hier van vindt is dat de normale mensen die op Schiphol werken de dupe worden van die mafkees omdat je nu nog meer vrije tijd er in kan steken naar een klant / werkplek te komen omdat iemand hem aan de poort hem doorlaat. laat hem lekker zijn tijd steken in het opsporen van Loverboys en pedo's dan is ie goed bezig.
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Posts: 608
- Joined: 28 Jul 2006, 08:18
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: tom tiger
- Location: Netherlands, NH, Zaandam
- Contact:
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Tsja... je moet je programma toch volkrijgen
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Schiphol zo lek als een mandje
van Luchtvaartnieuws.nl :
ben benieuwd gna gnaKLM en Schiphol doen aangifte tegen journalist Stegeman
16-01-2009
SCHIPHOL - KLM heeft aangifte gedaan tegen onderzoeksjournalist Alberto Stegeman van het SBS-programma Undercover in Nederland. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem vrijdag bevestigd. Ook Schiphol heeft dit inmiddels gedaan, meldt een woordvoerster van de luchthaven vrijdag.
De programmamaker slaagde er eind vorig jaar in om op Schiphol-Oost door de beveiliging te dringen. Daardoor kon hij ongestoord bij het Fokker 70-regeringstoestel komen waarvan koningin Beatrix, de rest van de Koninklijke familie en de Nederlandse ministers gebruik maken.
De marechaussee voert het onderzoek naar de aangifte uit.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Een KLM charter naar Guantanamo ??
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Eindelijk word ie aangepakt, want hij zal er toch niet voor een tweede keer onderuit komen?
Regards
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Nee, met de KBXstreep wrote:Een KLM charter naar Guantanamo ??
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Ja immers de "flight-safetycard" heeft hij al in zijn bezit,..... kan hij thuis vast oefenen.hmv wrote:Nee, met de KBXstreep wrote:Een KLM charter naar Guantanamo ??
Mocht hij die kwijt zijn dan heb ik er geloof ik ook nog 1 hier thuis liggen.( wel eerlijk verkregen hoor )
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 12 Oct 2006, 15:57
- Location: The Netherlands
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Je moet blij zijn dat hij het aan de kaak stelt. Liever een verslaggever van de Camping zender, dan een bebaarde tulband uit de een of anderre grot.
Je mag wel verwachten dat ons belasting geld beter word besteed met betrekking tot de veiligheid op Schiphol.
Maar het blijft natuurlijk sensatie tv.................. en we kijken er met z`n alle naar.
Groet,
Martijn
Je mag wel verwachten dat ons belasting geld beter word besteed met betrekking tot de veiligheid op Schiphol.
Maar het blijft natuurlijk sensatie tv.................. en we kijken er met z`n alle naar.
Groet,
Martijn
DU BIST WAS DU IST!
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Schiphol zo lek als een mandje
geloof mij nou maar dat iedere "Tulband uit de een of anderre grot" weet dat hij niet op Schiphol terrein hoeft te zijn om iets uit te vreten...Bright Star Aviation wrote:Je moet blij zijn dat hij het aan de kaak stelt. Liever een verslaggever van de Camping zender, dan een bebaarde tulband uit de een of anderre grot.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Schiphol zo lek als een mandje
...en voor alle tulbandjes en spotters: maak jullie spreekwoordelijke borstjes maar weer nat...
dit stond net op http://www.nu.nl
dit stond net op http://www.nu.nl
SCHIPHOL - De luchtvrachtsector op Schiphol en vier andere grote Europese internationale luchthavens zijn kwetsbaar voor criminaliteit.
De zwakke punten kunnen in de meeste gevallen ook worden gebruikt voor terrorisme.
Deze conclusie trekt het expertisecentrum luchthavens van de marechaussee in een rapport over het onderzoek naar de kwetsbaarheden van vijf internationale Europese luchthavens.
Het ANP beschikt over het rapport. Het is gemaakt in opdracht van de commandant van de marechaussee op Schiphol, brigade-generaal Rob Veltman. De marechaussee heeft tot dit moment nog niet kunnen reageren.
Prioriteit
Bedrijven op Schiphol verwijten de marechaussee en de douane dat ze te weinig prioriteit geven aan de criminaliteit in de vrachtsector. Ook beschikken deze diensten over ''te weinig kennis'' om misdaad goed aan te pakken, menen ze.
Omdat daarnaast de capaciteit om onderzoeken te draaien niet toereikend is, wordt de pakkans verkleind en de verleiding tot criminaliteit en dus eventueel terroristische activiteiten vergroot.
Hirsch Ballin
De uitkomsten van het onderzoek lijken op gespannen voet te staan met wat minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie en de directie van Schiphol het afgelopen jaar hebben gezegd over de veiligheid van de luchthaven.
Ze zeiden dat de beveiliging op Schiphol voldoet aan de Europese regels ''en in zijn algemeenheid goed is''.
Vliegvelden
Behalve het Nederlandse vliegveld zijn de luchthavens Londen Heathrow, Madrid Barajas, Frankfurt/Main en Parijs Charles de Gaulle in de analyse betrokken. Voor die vliegvelden gelden in grote lijnen dezelfde conclusies.
Sinds februari staat de beveiliging van Schiphol flink ter discussie. Toen kon een medewerker van het SBS6-programma Undercover in Nederland drie maanden lang ongestoord als platformmedewerker van Schiphol op alle kwetsbare plekken op Schiphol komen.
Daardoor was hij in staat om een nepbom in de laadruimte van een passagiersvliegtuig met bestemming Egypte te stoppen.
Cerfontaine
Toenmalig Schiphol-directeur Gerlach Cerfontaine gaf aan dat zoiets nooit had mogen gebeuren, maar daarbij benadrukte hij dat het om een incident ging. Het rapport, dat van september 2008 is, geeft een andere indruk.
In het onderzoek wordt de conclusie getrokken dat het op Schiphol en de andere luchthavens ontbreekt aan inzicht in kwetsbaarheden en dat zwakke punten die wel bekend zijn in stand worden gehouden.
Economische belangen
''Wanneer de overheid de economische belangen laat overheersen, kan het veiligheidsniveau op en rond de luchthaven hieronder komen te lijden.''
Volgens hoogleraar politiestudies en veiligheidsvraagstukken Bob Hoogenboom gebeurt dat ook.
''Luchthavens dienen niet te veel gehinderd te worden door vertragende veiligheidsmaatregelen. In die zin is veiligheid in en rondom (lucht-)havens ook een uitkomst van onderhandelingen en nemen betrokken partijen min of meer gecalculeerd risico dat er incidenten en calamiteiten voorkomen.''
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Re: Schiphol zo lek als een mandje
'Luchtvaart minder veilig'
AMSTERDAM - De luchtvaartveiligheid is minder veilig dan de overheid wil doen geloven. Dat zegt Bob Hoogenboom, hoogleraar politiestudies en veiligheidsvraagstukken. Hij reageert daarmee op het rapport van de marechaussee over de kwetsbaarheden van de vijf grote internationale luchthavens in Europa, waaronder Schiphol.
Het is in zijn ogen een realistisch rapport dat aangeeft dat er op de luchthaven tegengestelde belangen zijn. „Politieke, economische en veiligheidsbelangen schuren af en toe met elkaar”, constateert Hoogenboom. Hij vindt dat het onderzoek de „façade“ van „politiek correcte rapporten” doorbreekt.
Hoogenboom stelt dat de organisatie van de luchtvaartveiligheid niet zo rationeel werkt als „wij willen geloven”. Er is volgens hem eerder sprake van constante onderhandelingen tussen verschillende partijen die erbij betrokken zijn. En die partijen werken samen, maar hebben ook andere belangen, legt hij uit.
De wetenschapper gaf in een recente column in het blad Crimelink al aan dat in het bijzonder economische belangen en veiligheid „vaak ook concurrenten van elkaar zijn”.
„Veiligheid omarmen we allemaal, maar passagiers- en vrachtstromen op zowel luchthavens als in havens, dienen niet te veel gehinderd te worden door vertragende veiligheidsmaatregelen. In die zin is de veiligheid van (lucht)havens ook een uitkomst van onderhandelingen en nemen betrokken partijen min of meer gecalculeerd risico dat er incidenten en calamiteiten voorkomen”, meent Hoogenboom. Dat blijkt ook uit ander onderzoek, stelt hij.
Het rapport van de marechaussee legt de vinger op een aantal open zenuwen van de luchthavenveiligheid. En dat vind Hoogenboom een goede zaak. „Alleen als de tegengestelde belangen naar boven komen, kunnen we een stap voorwaarts maken in de veiligheid.”
Toch benadrukt Hoogenboom dat er op veiligheidsgebied op Schiphol veel is gebeurd. „Het gaat steeds beter, maar er is een aantal problemen. Daar moeten de betrokken partijen zakelijk mee omgaan door ze te benoemen en gezamenlijk op te lossen.”
Telegraaf, vr 23 jan 2009, 14:26
AMSTERDAM - De luchtvaartveiligheid is minder veilig dan de overheid wil doen geloven. Dat zegt Bob Hoogenboom, hoogleraar politiestudies en veiligheidsvraagstukken. Hij reageert daarmee op het rapport van de marechaussee over de kwetsbaarheden van de vijf grote internationale luchthavens in Europa, waaronder Schiphol.
Het is in zijn ogen een realistisch rapport dat aangeeft dat er op de luchthaven tegengestelde belangen zijn. „Politieke, economische en veiligheidsbelangen schuren af en toe met elkaar”, constateert Hoogenboom. Hij vindt dat het onderzoek de „façade“ van „politiek correcte rapporten” doorbreekt.
Hoogenboom stelt dat de organisatie van de luchtvaartveiligheid niet zo rationeel werkt als „wij willen geloven”. Er is volgens hem eerder sprake van constante onderhandelingen tussen verschillende partijen die erbij betrokken zijn. En die partijen werken samen, maar hebben ook andere belangen, legt hij uit.
De wetenschapper gaf in een recente column in het blad Crimelink al aan dat in het bijzonder economische belangen en veiligheid „vaak ook concurrenten van elkaar zijn”.
„Veiligheid omarmen we allemaal, maar passagiers- en vrachtstromen op zowel luchthavens als in havens, dienen niet te veel gehinderd te worden door vertragende veiligheidsmaatregelen. In die zin is de veiligheid van (lucht)havens ook een uitkomst van onderhandelingen en nemen betrokken partijen min of meer gecalculeerd risico dat er incidenten en calamiteiten voorkomen”, meent Hoogenboom. Dat blijkt ook uit ander onderzoek, stelt hij.
Het rapport van de marechaussee legt de vinger op een aantal open zenuwen van de luchthavenveiligheid. En dat vind Hoogenboom een goede zaak. „Alleen als de tegengestelde belangen naar boven komen, kunnen we een stap voorwaarts maken in de veiligheid.”
Toch benadrukt Hoogenboom dat er op veiligheidsgebied op Schiphol veel is gebeurd. „Het gaat steeds beter, maar er is een aantal problemen. Daar moeten de betrokken partijen zakelijk mee omgaan door ze te benoemen en gezamenlijk op te lossen.”
Telegraaf, vr 23 jan 2009, 14:26
Re: Schiphol zo lek als een mandje
PvdA wil spoeddebat over veiligheid op Schiphol
DEN HAAG -
De PvdA wil een spoeddebat met minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie over een rapport waaruit blijkt dat de luchtvrachtsector op Schiphol kwetsbaar is voor criminaliteit. Tweede Kamerlid Ton Heerts sprak vrijdag van een ,,opmerkelijk en schokkend'' onderzoek.
Heerts maakt zich zorgen over de bestrijding van georganiseerde crimininaliteit en terreur op Schiphol. De beveiliging van de luchthaven heeft afgelopen jaar ter discussie gestaan, voornamelijk door reportages van het SBS-programma Undercover in Nederland. Dat heeft al geleid tot Kamervragen aan Hirsch Ballin. ,,De inkt van de antwoorden daarop is nog niet droog en we krijgen dit bericht'', lichtte Heerts vrijdag toe.
ANP | Gepubliceerd op 23 januari 2009, 15:06
DEN HAAG -
De PvdA wil een spoeddebat met minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie over een rapport waaruit blijkt dat de luchtvrachtsector op Schiphol kwetsbaar is voor criminaliteit. Tweede Kamerlid Ton Heerts sprak vrijdag van een ,,opmerkelijk en schokkend'' onderzoek.
Heerts maakt zich zorgen over de bestrijding van georganiseerde crimininaliteit en terreur op Schiphol. De beveiliging van de luchthaven heeft afgelopen jaar ter discussie gestaan, voornamelijk door reportages van het SBS-programma Undercover in Nederland. Dat heeft al geleid tot Kamervragen aan Hirsch Ballin. ,,De inkt van de antwoorden daarop is nog niet droog en we krijgen dit bericht'', lichtte Heerts vrijdag toe.
ANP | Gepubliceerd op 23 januari 2009, 15:06
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Deze bron is nog onbetrouwbaarder dan de Telegraaf !Rockville wrote:PvdA wil spoeddebat over veiligheid op Schiphol
De beveiliging van de luchthaven heeft afgelopen jaar ter discussie gestaan, voornamelijk door reportages van het SBS-programma Undercover in Nederland.
Waarom besteed de politiek hier tijd aan ?
Streep