Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
boeing767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 870
Joined: 07 Jul 2008, 11:44
Location: Kaatsheuvel

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by boeing767 »

Delta12 wrote:
boeing767 wrote:
phkza wrote:Op zich ontstaan er steeds weer nieuwe problemen denk ik. Stel je voor dát je van die 'fotogaten' zou hebben. Dan krijg je weer van 'die en die staat elke dag te spotten en claimt die gaten teveel' of 'die Duitsers willen er niemand bij laten en denken dat alles van hen is.'
Of iemand die zijn kleinste dochtertje meeneemt die binnen de kortste keren vrolijk op de startbaan wandelt :mrgreen:

Hij houd schiphol nog steeds in de gaten hoor. Hij is niet gek, Maar hij wandelt straks gewoon dood leuk over de sloot heen en zal hij daar wel overbeginnen hoe slecht het is. Gelukkig zijn ze nu bij ons op de afdeling bezig met het breken van ijs in de sloten.


Die gaten zijn wel een uitkomst maar ook niet alles. Ik ben vaak op Zurich geweest en daar staat gewoon een kerel 3 uur lang zo een gat bezet te houden. Ik meen dat het er ook maar een stuk of 5 zijn, dus je blijft het probleem houden van mensen die zo een gat voor zich zelf claimen. Ik was er laatst en het gaat er zo hevig aan toe dat ze een maat bellen die het gat overneemt en dan zelf weggaat en na 1 uur komt hij het gat weer over nemen.

sommige spotters kennende kunnen die hier op Schiphol ook wel een zondag zo een gat claimen voor de heledag.
En dat vind ik het vervelende aan zulke reportages. Nooit eens worden de positieve dingen genoemd, enkel de negatieve dingen.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Ja maar daar scoor je kijkcijfers mee, niet met positieve zaken. Ach, we kunnen ook wel zonder hem hoor. Was gisteren gewoon gezellig druk op de diverse plekken rondom SPL. En Meneer S. komt dan echt niet kijken hoe wij het dan hebben........
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Polecat »

Het kan ook zo simpel zijn ja. Er zijn al een paar goede voorbeelden genoemd, maar ook Dusseldorf heeft pas redelijk recent (een jaar of zes, zeven terug meen ik) dat bahnhofterrasse aangelegd.. Hebben elke dag vele honderden mensen plezier aan, elke keer als ik er sta is het -vooral in het weekend-vol, weer of geen weer. Ik betaal daar graag 2,20 euri voor, er loopt 1 bewaker en iederen is blij, zowel de spotters als dagjesmensen.... Denk dat de kosten en baten aardig tegen elkaar opwegen, zeker als je er ook nog een friet/ijsco-kot vergunning kunt verpachten.

Het draait maar om één ding, en dat is de wil. Nee zeggen is lekker simpel, maar als je voorzieningen wilt scheppen en je treedt in overleg kan er met vrij simpele middelen een hele plezierige sfeer geschapen worden voor beide partijen. Denk aan de discussie hier onlangs over het snoeien van de struiken bij de spottersplek schiphol, iemand trad in overleg en in no-time was het geregeld! Ook kunnen kleine details, als "hoe brief je de beveiligers" een wereld van verschil maken.
Spl doet het echt niet dramatisch slecht denk ik, maar wellicht kan het met simpele middelen beter. Een hek kost op een iets andere plaats evenveel, maar kan veel verschil maken voor je "fans"....
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by United »

Ik heb geen zin om 57 pagina's terug te gaan zoeken (sorry), maar volgens mij had een DMS (duty manager security) in dit topic geschreven dat je hem kon contacten. Of waren wat die jongens met hun Touareg?

United
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Nozem »

Polecat wrote:Het kan ook zo simpel zijn ja. Er zijn al een paar goede voorbeelden genoemd, maar ook Dusseldorf heeft pas redelijk recent (een jaar of zes, zeven terug meen ik) dat bahnhofterrasse aangelegd.. Hebben elke dag vele honderden mensen plezier aan, elke keer als ik er sta is het -vooral in het weekend-vol, weer of geen weer. Ik betaal daar graag 2,20 euri voor, er loopt 1 bewaker en iederen is blij, zowel de spotters als dagjesmensen.... Denk dat de kosten en baten aardig tegen elkaar opwegen, zeker als je er ook nog een friet/ijsco-kot vergunning kunt verpachten.

Het draait maar om één ding, en dat is de wil. Nee zeggen is lekker simpel, maar als je voorzieningen wilt scheppen en je treedt in overleg kan er met vrij simpele middelen een hele plezierige sfeer geschapen worden voor beide partijen. Denk aan de discussie hier onlangs over het snoeien van de struiken bij de spottersplek schiphol, iemand trad in overleg en in no-time was het geregeld! Ook kunnen kleine details, als "hoe brief je de beveiligers" een wereld van verschil maken.
Spl doet het echt niet dramatisch slecht denk ik, maar wellicht kan het met simpele middelen beter. Een hek kost op een iets andere plaats evenveel, maar kan veel verschil maken voor je "fans"....
:clap: :good: :clap: :good: :clap:
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15866
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by T7 »

Nog niet gezien hier maar dit stond gisteren in het Haarlems dagblad en op Luchtvaartnieuws:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=29375
Kost wat maar dan krijg je ook wel wat..
Wellicht ook het einde van de spottersplek aan de Polderbaan.. ?
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Eerst zien dan geloven, maar mocht het voorgestelde ontwerp zo geplaatst worden als in het ontwerp dan kunnen we de westkant van de Polderbaan inderdaad afschrijven als spottersplekken :twisted:
User avatar
Leonvanos
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 12 Feb 2008, 15:00
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Leonvanos »

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat wij (als spotters) ook mee worden genomen in het ontwerp, met eventueel een verhoogt deel of een vrij gedeelte op te staan en te spotten.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by B767-300ER »

*kuch* net zoals bij de kaag
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Leonvanos wrote:Het lijkt mij niet meer dan logisch dat wij (als spotters) ook mee worden genomen in het ontwerp, met eventueel een verhoogt deel of een vrij gedeelte op te staan en te spotten.

Ten eerste bepaalt de Gemeente Haarlemmermeer of die plek er komt en niet de luchthaven. Dan moet je nog het bestemmingsplan aanpassen aan het gebruik en ik denk dat die kosten en de (on)wil van de Gemeente niet echt zullen leiden tot aanpassingen voor een groep(je) spotters. Dus ga er maar vanuit dat genoemde plekken gewoon zullen verdwijnen en dat wij weer op zoek mogen naar wat nieuws. En voor de rest verwijs ik naar de andere reacties in dit reeds 57 pagina's grote topic.
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Derice »

Kunnen ze niet gewoon een paar kuub zand storten als barriere?
Dan kunnen wij daar mooi opstaan en hebben ze gelijk wat tegen het geluid?
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11236
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Key »

Denk dat je die zelf wel kunt beantwoorden...
:ontopic:

Erik
User avatar
PHKCE
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 56
Joined: 28 Jan 2005, 11:40
Type of spotter: Civil
Location: Zwolle

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by PHKCE »

Koepeltent tegen herrie Polderbaan

AMSTERDAM - Schiphol gaat de geluidsoverlast van de Polderbaan te lijf met een koepeltent. De 1,5 kilometer lange tent moet ervoor zorgen dat de bewoners van Hoofddorp-Noord weer kunnen slapen.

Sinds de opening van de Polderbaan in 2003 klagen de Hoofddorpers over overlast. Vooral de opstijgende vliegtuigen veroorzaken zoveel herrie dat sommige bewoners het geluid vergelijken met dat van een aardbeving.

Het idee voor een tent parallel aan de landingsbaan komt van Toine van Goethem, van de dienst ruimtelijke ordening van de gemeente Amsterdam. Hij won onlangs een ontwerpwedstrijd uitgeschreven door Schiphol.

De tent is elf meter hoog en anderhalve kilometer lang. Metingen wijzen uit dat de geluidsoverlast met minstens 7 decibel afneemt, zegt de ontwerper.

Schiphol laat weten enthousiast te zijn. „Als alle instanties meewerken, kunnen wij nog dit jaar met de bouw beginnen”, laat een woordvoerster in Trouw weten. Schiphol raamt de kosten op enkele miljoenen.

Vliegtuigspotters hoeven niet te vrezen dat hun uitzicht straks verdwijnt. Hun plekje langs de Polderbaan is tijdelijk. Schiphol is op zoek naar een nieuwe locatie voor de vliegtuigkijkers.

bron: http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Flown:PH-BFB, PJ-SKY, PJ-SUN, PH-BFG, PH-SVQ, PH-SVM, PH-AHY, PH-AHQ, JY-AYK, PH-DDZ, PH-BQL, PH-BFE
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Eh, 11 meter hoog ??? Hoog hoog steekt een 747 boven het asfalt uit, vrees dus dat die in zijn geheel verdwijnt achter deze "idiote muur" om maar te zijgen over alles wat kleiner is.

Twijfel uberhaupt over de hele constructie, maar weet wel dat dit "wereldwonder" wel eens kan gaan zorgen voor discussies over landschaps- en beeldvervuiling :mrgreen:
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by aviodromefriend »

ErikFB wrote:Eh, 11 meter hoog ??? Hoog hoog steekt een 747 boven het asfalt uit,
19.31 m geloof ik zo uit het hoofd.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”