Nog één dan....Cloudhopper wrote:Maar het blijft schandalig dat op forums te lezen is waar de KBX staat
Forum lezen ook blokkeren voor niet geregistreerden...
Nog één dan....Cloudhopper wrote:Maar het blijft schandalig dat op forums te lezen is waar de KBX staat
Dat is een drama dus... met al die mensen die daar werken... kan leuk worden... maak van die 30min maar 60min in de piekcHabu wrote:Denk het wel...Derice wrote:Denk dat het na deze aflevering ook wel is afgelopen met bezoeken aan het Technisch Areaal op Oost door vrienden/familie van medewerkers?
Ik gok het zelfde als op Schiphol centrum....B767 wrote:Ze hebben het dus in hun bol gekregen... wat zijn de plannen?cHabu wrote:Nog niet alles gezien, maar kan je nu al vertellen dat het vanaf morgen ook op oost anders gaat worden...
Niet meer ff snel naar oost toe voor of na je werk.
Trek er maar een half uur extra voor uit en als het tegenzit mag je de auto laten staan...
Een scan voor de auto's en een irisscan + metaaldetector voor bestuurder / voetgangers.
Dus jij trekt hier de conclusie dat er vanaf het Panorama terras niks te doen valt... vraag maar aan Alberto zal hem vast lukken... er is genoeg peut daar beneden en er staan genoeg vliegtuigen voor een Ramp die je niet mee wil maken!!! Het gaat er niet om dat hij op het platform kan komen, hoe makkelijk valt er een aanslag te plegen, het Panorama terras leent zich ervoor... helemaal als de uitbreiding af is... of ze moeten er een glazen koepel overheen makenStranger wrote:Die spotter of medewerker die er enkel heengaat voor een leuk dagje spotten of normaal z'n werk doet is het probleem niet. Maar die ene gek er tussen die wel wat van plan is...
Vergelijking met het panorama terras gaat mijns inziens niet op. Je kunt van daaruit niet gemakkelijk op het platform komen en dus niet 'direct' bij de vliegtuigen komen. En van daaruit op een pier klimmen wordt direct opgemerkt. Ik zie ook niet iemand met een wapen waarmee hij/zij echt iets kan uitrichten daar heen lopen.
Het feit dat justitie Alberto Stegeman en zijn team niet vervolgd wegens het grote maatschappelijke belang zegt volgens mij wel genoeg. Beter dat een journalist de zwakke plekken opmerkt en er aandacht aan besteed dan dat een gek het doet en er slachtoffers zouden vallen.
Wat heb je liever...10 minuten extra controle of een aanslag?
Het kan nog veel simpeler. Je kunt ook gewoon in de aanvliegroute gaan staan met een stinger op je schouder.B767 wrote: Dus jij trekt hier de conclusie dat er vanaf het Panorama terras niks te doen valt... vraag maar aan Alberto zal hem vast lukken... er is genoeg peut daar beneden en er staan genoeg vliegtuigen voor een Ramp die je niet mee wil maken!!! Het gaat er niet om dat hij op het platform kan komen, hoe makkelijk valt er een aanslag te plegen, het Panorama terras leent zich ervoor... helemaal als de uitbreiding af is... of ze moeten er een glazen koepel overheen maken
Dat bedoel ik, hoe geheimziniger er over gedaan word, hoe nieuwschieriger de mens word... Het word aantrekkelijk gemaakt en dat is het hele probleem... En als medewerker van SPL of als bewonderaar van de luchtvaart word het er alles behalve leuker op... en het is vragen om moeielijkheden!Michel wrote:Het kan nog veel simpeler. Je kunt ook gewoon in de aanvliegroute gaan staan met een stinger op je schouder.B767 wrote: Dus jij trekt hier de conclusie dat er vanaf het Panorama terras niks te doen valt... vraag maar aan Alberto zal hem vast lukken... er is genoeg peut daar beneden en er staan genoeg vliegtuigen voor een Ramp die je niet mee wil maken!!! Het gaat er niet om dat hij op het platform kan komen, hoe makkelijk valt er een aanslag te plegen, het Panorama terras leent zich ervoor... helemaal als de uitbreiding af is... of ze moeten er een glazen koepel overheen maken
sfeyenoord1 wrote:Net de uitzending gezien, hoort niet zo te zijn dat je met een pas na te maken zo Schiphol-Oost op kan.
Máár er waren toch wel een paar dingen die mij ergerde aan die kerel en niet klopte.
Klopt hij kon zo de hangaars binnen, dit is schiphol terrein, maar niet 100% airside. Voor de hangaars van klm heb je een klm-pas nodig en niet een schiphol pas. Al weet ik niet of het verplicht is een schiphol-pas te hebben voor de hangaars (gok van wel, maar blijkbaar niet?).
Bovendien noemde hij die klm pas een schiphol pas, wat niet klopt. Ook vrij logisch dat de deuren van de hangaar open zijn, lopen genoeg mensen in en uit, en er staan ook nog andere kisten.
Wederom vind ik het toch nog bizar dat je daar zomaar binnen kan komen, al vind ik het wel overdreven, het is terrein van klm, en niet het platform of iets dergelijks.
Gefeliciteerd TomB767 wrote:sfeyenoord1 wrote:Net de uitzending gezien, hoort niet zo te zijn dat je met een pas na te maken zo Schiphol-Oost op kan.
Máár er waren toch wel een paar dingen die mij ergerde aan die kerel en niet klopte.
Klopt hij kon zo de hangaars binnen, dit is schiphol terrein, maar niet 100% airside. Voor de hangaars van klm heb je een klm-pas nodig en niet een schiphol pas. Al weet ik niet of het verplicht is een schiphol-pas te hebben voor de hangaars (gok van wel, maar blijkbaar niet?).
Bovendien noemde hij die klm pas een schiphol pas, wat niet klopt. Ook vrij logisch dat de deuren van de hangaar open zijn, lopen genoeg mensen in en uit, en er staan ook nog andere kisten.
Wederom vind ik het toch nog bizar dat je daar zomaar binnen kan komen, al vind ik het wel overdreven, het is terrein van klm, en niet het platform of iets dergelijks.
Als je geen medewerker van KLM bent dan moet je een Oranje pas met zwarte stip hebben voor Oost, en inderdaad Oost is van KLM/Nayak/MP/HV en is geen SPL terrein... Voordat kisten gaan rijden worden deze door de security gecheckt ook de remmer en de sleper worden gecheckt en dan onder begeleiding van hen rolt hij over de rode lijn SPL terrein op! Je kan namelijk niet zomaar het K-platform opkomen want dan word je toch echt wel gesnapt hoor!
Die Alberto moet gauw een andere hobby gaan vinden...