Twee Boeing 767's verlaten Martinair-vloot in 2009
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 746
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Twee Boeing 767's verlaten Martinair-vloot in 2009
Weet iemand wat deze kisten op de teller hebben staan? Maar nog verder inkrimpen dan blijft er niet veel meer over.
SCHIPHOL - Martinair reduceert de passagiersvloot in de zomer van 2009 met twee vliegtuigen. Dat bevestigt woordvoerder Suzanne van de Velde van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij aan Luchtvaartnieuws.nl. De toestellen die de vloot zullen verlaten zijn de twee oudste Boeing 767-300’s waarmee Martinair nu nog vliegt.
De beslissing om de beide vliegtuigen uit te faseren betekent dat de passagiersvloot van Martinair in het zomerseizoen van 2009 uit vier Boeing 767’s bestaat.
De toestellen worden ingezet op long-haul vluchten, voornamelijk naar toeristische bestemmingen in het Caribisch Gebied. Vorig jaar werden vanwege het staken van alle intra-Europese vluchten ook al drie Airbus A320’s buiten gebruik gesteld.
Nu de Europese Commissie KLM groen licht heeft gegeven om Martinair over te nemen zal vermoedelijk snel meer duidelijk worden over de vervanging van de overgebleven Boeing 767’s.
Martinair zegt in dit stadium niet vooruit te willen lopen op mogelijke vlootontwikkelingen. De Airbus A330 lijkt echter het meest voor de hand liggende vliegtuig om de uit begin jaren negentig stammende Boeing 767’s (source:luchtvaartnieuws.nl)
SCHIPHOL - Martinair reduceert de passagiersvloot in de zomer van 2009 met twee vliegtuigen. Dat bevestigt woordvoerder Suzanne van de Velde van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij aan Luchtvaartnieuws.nl. De toestellen die de vloot zullen verlaten zijn de twee oudste Boeing 767-300’s waarmee Martinair nu nog vliegt.
De beslissing om de beide vliegtuigen uit te faseren betekent dat de passagiersvloot van Martinair in het zomerseizoen van 2009 uit vier Boeing 767’s bestaat.
De toestellen worden ingezet op long-haul vluchten, voornamelijk naar toeristische bestemmingen in het Caribisch Gebied. Vorig jaar werden vanwege het staken van alle intra-Europese vluchten ook al drie Airbus A320’s buiten gebruik gesteld.
Nu de Europese Commissie KLM groen licht heeft gegeven om Martinair over te nemen zal vermoedelijk snel meer duidelijk worden over de vervanging van de overgebleven Boeing 767’s.
Martinair zegt in dit stadium niet vooruit te willen lopen op mogelijke vlootontwikkelingen. De Airbus A330 lijkt echter het meest voor de hand liggende vliegtuig om de uit begin jaren negentig stammende Boeing 767’s (source:luchtvaartnieuws.nl)
Jammer om 767's te zien vertrekken; het blijven mooie toestellen. Valt me op dat er tot voor kort sprake was van vervanging van de 767's, zodat er in ieder geval 5 toestellen voor de zomer van 2009 actief zouden blijven.
Ik hoop dat er nog iets over blijft van de passage-activiteiten van MP, maar het ziet er somber uit...
Ik hoop dat er nog iets over blijft van de passage-activiteiten van MP, maar het ziet er somber uit...
Als je het persbericht goed leest staat er dus helemaal niets over vervanging van de 2 toestellen die de vloot verlaten. Tot voor kort was daar wel sprake van, zoals er bijv. deze zomer sprake was van 2 lease-A330's.
Mogelijk een pas op de plaats gezien de overname door KLM? Eerst nadenken over hoe MP binnen de KL-groep gaat worden gepositioneerd. Daar waren gedachten over, maar inmiddels is de wereld wel iets veranderd. (ik noem een kredietcrisis...
We zullen zien hoe het afloopt!
Mogelijk een pas op de plaats gezien de overname door KLM? Eerst nadenken over hoe MP binnen de KL-groep gaat worden gepositioneerd. Daar waren gedachten over, maar inmiddels is de wereld wel iets veranderd. (ik noem een kredietcrisis...
We zullen zien hoe het afloopt!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Twee Boeing 767's verlaten Martinair-vloot in 2009
...............
Last edited by 76-er on 16 Sep 2010, 09:05, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Twee Boeing 767's verlaten Martinair-vloot in 2009
Gaat de MCG naar Boeing terug?76-er wrote:MCG gaat één dezer dagen door de 100.000 of is er intussen al voorbij. MCH zit daar wat achter.patrick@tediek.com wrote:Weet iemand wat deze kisten op de teller hebben staan?
Had begrepen dat ze hem graag wouden hebben, het is de 763 met de meeste vlieguren en starts/landingen die nu rondvliegt
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Twee Boeing 767's verlaten Martinair-vloot in 2009
Vandaag rond een uurtje of 3 gebeurt:-)76-er wrote:MCG gaat één dezer dagen door de 100.000 of is er intussen al voorbij. MCH zit daar wat achter.patrick@tediek.com wrote:Weet iemand wat deze kisten op de teller hebben staan?
En voordat er weer een enorme discussie losbarst wat stiekum al gebeurt;-) De MCG/H gaan terug naar de lease toko. Boeing heeft ooit eens gezegd intresse te hebben voor de MCG maar dat zijn nu meer geuchten dan waarheid. De tijd zal het leren!
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Wat dus indirect impliceert dat KLMCargo naar MP gaat ??? Vraag mij dan wel af wie het mogelijke gat gaat opvullen indien MP geintegreerd gaat worden in KL. De chartertak vervalt dan. HV wil niet groter vliegen dan met de737NG, dus houd je Arkefly over die met relatief oude frames dan de enige long-haul flights doen. En dan wordt de spoeling wel heel erg dun....Derice wrote:Is dit geen mogelijkheid:
KLM neemt nu dus MP over.
Ze laten het cargo gedeelte voor wat het is (goeie naamsbekendheid, etc) en het PAX gedeelte wordt bij KLM zelf ondergebracht?
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 746
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
vanwaar de interesse bij boeing? Zien hoe de kist zich gehouden heeft na 100.000 uren? Zijn de MP kisten de meest gebruikte kisten of vliegen er 767 rond die meer uren hebben?Gaat de MCG naar Boeing terug?
Had begrepen dat ze hem graag wouden hebben, het is de 763 met de meeste vlieguren en starts/landingen die nu rondvliegt
_________________
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Nee, dat begrijp je verkeerd.ErikFB wrote:Wat dus indirect impliceert dat KLMCargo naar MP gaat ??? Vraag mij dan wel af wie het mogelijke gat gaat opvullen indien MP geintegreerd gaat worden in KL. De chartertak vervalt dan. HV wil niet groter vliegen dan met de737NG, dus houd je Arkefly over die met relatief oude frames dan de enige long-haul flights doen. En dan wordt de spoeling wel heel erg dun....Derice wrote:Is dit geen mogelijkheid:
KLM neemt nu dus MP over.
Ze laten het cargo gedeelte voor wat het is (goeie naamsbekendheid, etc) en het PAX gedeelte wordt bij KLM zelf ondergebracht?
Ik bedoelde dat je dus KLM Cargo & MP Cargo naast elkaar laat bestaan.
Net zoals KPN internet via KPN, Planet, Hi, XS4all, etc aanbied. Bied KLM dan Cargo aan via zowel MP als KL.
Van de PAX zou ik het wel verwachten, dat dat bij KLM wordt geintergreerd. Als losstaand iets heeft MP PAX toch niet echt veel toegevoegde waarde?
Volgens mij wilden ze die kisten terug hebben om te kijken hoe die frames zich gehouden hebben in al die jaren en uren. Schijnen de 767's met de meeste uren te zijn (feel free to correct me if I'm wrong).patrick@tediek.com wrote:vanwaar de interesse bij boeing? Zien hoe de kist zich gehouden heeft na 100.000 uren? Zijn de MP kisten de meest gebruikte kisten of vliegen er 767 rond die meer uren hebben?Gaat de MCG naar Boeing terug? Had begrepen dat ze hem graag wouden hebben, het is de 763 met de meeste vlieguren en starts/landingen die nu rondvliegt
_________________
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 746
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam