HAT stopt ermee
Forum rules
- DJMikey
- Scramble Addict
- Posts: 1109
- Joined: 26 Jun 2003, 16:48
- Location: Den Bosch, Netherlands
- Contact:
Ja, ik vind het jammer voor de jongens van de HAT dat zij hebben moeten beslissen te stoppen. Zij hadden er volgens mij groot plezier in om de reizen te organiseren en begeleiden. Als dat - noodgedwongen blijkbaar - stopt, is dat nooit leuk voor de organisatie.
Desalniettemin kan ik niet zeggen dat ik de HAT zal missen. Ik vind de prijzen die de HAT vroeg namelijk vaak te hoog in vergelijking met de prijs die ik zelf betaalde voor een reis door de reis zelf te boeken en te maken, al dan niet samen met bevriende spotters/ luchtvaartenthousiastelingen. Natuurlijk, het verschil bestaat er in dat, als je zelf reist je zelf ook alle moeite moet doen. Maar, voor mij was en is dat echter geen probleem.
Bovendien heb ik in 2 jaar tijd verschillende problemen met het busvervoer van de HAT meegemaakt. Ik heb toen besloten niet meer met HAT te reizen. Misschien zijn die problemen de laatste 2 jaar niet meer aan de orde geweest, ik zou het niet weten.
Kortom, persoonlijk zal ik de HAT niet missen. Niettemin, dank aan de organisatie voor alle moeite die zij heeft genomen om spottertrips aan te bieden.
Grt, Mike.
Desalniettemin kan ik niet zeggen dat ik de HAT zal missen. Ik vind de prijzen die de HAT vroeg namelijk vaak te hoog in vergelijking met de prijs die ik zelf betaalde voor een reis door de reis zelf te boeken en te maken, al dan niet samen met bevriende spotters/ luchtvaartenthousiastelingen. Natuurlijk, het verschil bestaat er in dat, als je zelf reist je zelf ook alle moeite moet doen. Maar, voor mij was en is dat echter geen probleem.
Bovendien heb ik in 2 jaar tijd verschillende problemen met het busvervoer van de HAT meegemaakt. Ik heb toen besloten niet meer met HAT te reizen. Misschien zijn die problemen de laatste 2 jaar niet meer aan de orde geweest, ik zou het niet weten.
Kortom, persoonlijk zal ik de HAT niet missen. Niettemin, dank aan de organisatie voor alle moeite die zij heeft genomen om spottertrips aan te bieden.
Grt, Mike.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
dat zal ook wel meevallen hoor tom... Zijn nog mogelijkheden genoeg...Tom Tiger wrote:DANG!!! Dit is heel erg jammer..... ik zie het ervan komen dat ik straks zelf moet rijden en een camping moet opzoeken..... Via HAT ging het altijd lekker. Ik ga dit heel erg missen.....
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
hat
Hey,
Ben zwaar teleurgesteld !
Waarom konden ze de geplande reizen eerst niet afmaken ?
Waarom zo resoluut ?
Ze laten de spotters gewoon stikken !!!
Wat is er aan de hand ??
Er zijn genoeg spotters die reizen met de HAT en met plezier net als
ikzelf.
Greetzzzz Johan
Ben zwaar teleurgesteld !
Waarom konden ze de geplande reizen eerst niet afmaken ?
Waarom zo resoluut ?
Ze laten de spotters gewoon stikken !!!
Wat is er aan de hand ??
Er zijn genoeg spotters die reizen met de HAT en met plezier net als
ikzelf.
Greetzzzz Johan
Ik weet niet of er minder spotters komen omdat er een
paar luchthavens worden gesloten.
Rob mailde mij dat het moeilijk wordt de vaste kosten nog te
dekken door maar een paar reizen.
Ook zou het langs de luchthavens steeds meer op vestingen gaan
lijken. Nou tot nu toe heb ik nog overal langs de baan kunnen
staan.
Frankfurt is de pier dicht (Nou en, langs de banen sta je beter)
Parijs CdG moet je een vergunning hebben (Die heb je binnen een
maand en als je wilt nog gratis ook)
Kortom ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit niet de
ware reden is.
De Engelandreis was geen enkel probleem geweest volgens Rob
(voldoende inschrijvingen) dus waarom zo plotseling stoppen.
Parijs was nog niet eens aangekondigd!!
Jammer
paar luchthavens worden gesloten.
Rob mailde mij dat het moeilijk wordt de vaste kosten nog te
dekken door maar een paar reizen.
Ook zou het langs de luchthavens steeds meer op vestingen gaan
lijken. Nou tot nu toe heb ik nog overal langs de baan kunnen
staan.
Frankfurt is de pier dicht (Nou en, langs de banen sta je beter)
Parijs CdG moet je een vergunning hebben (Die heb je binnen een
maand en als je wilt nog gratis ook)
Kortom ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit niet de
ware reden is.
De Engelandreis was geen enkel probleem geweest volgens Rob
(voldoende inschrijvingen) dus waarom zo plotseling stoppen.
Parijs was nog niet eens aangekondigd!!
Jammer
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22193
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Ik heb niet vaak gereisd met de HAT maar de keren dat ik er gebruik van heb gemaakt vond ik het perfect geregeld.
Jammer dat ze er dus mee stoppen. Ook jammer dat het zo ineens gestopt wordt (de reizen voor komend jaar waren nog maar net geplaatst op de site). Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer meegespeeld heeft. Ik vind het nu een beetje kortaf......en niet netjes tegen je vaste klanten die soms wel tientallen reizen met hun gemaakt hebben.
Maar aan de andere kant.............ze zijn ook niet verplicht om het te melden en we krijgen HAT er niet door terug. Ik heb altijd het idee gehad dat er zeer gemotiveerde mensen achter de organisatie zaten dus de beslissing zal vast niet makkelijk en met pijn in het hart genomen zijn.
Grtz Henk
Maar er is ook een voordeel......ik hoef niet meer te scheuren met de auto naar Fairford om de bus van de HAT voor te blijven tijdens de vetrekdag. Scheelt toch weer een stukje sprinten naar het hek
Jammer dat ze er dus mee stoppen. Ook jammer dat het zo ineens gestopt wordt (de reizen voor komend jaar waren nog maar net geplaatst op de site). Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer meegespeeld heeft. Ik vind het nu een beetje kortaf......en niet netjes tegen je vaste klanten die soms wel tientallen reizen met hun gemaakt hebben.
Maar aan de andere kant.............ze zijn ook niet verplicht om het te melden en we krijgen HAT er niet door terug. Ik heb altijd het idee gehad dat er zeer gemotiveerde mensen achter de organisatie zaten dus de beslissing zal vast niet makkelijk en met pijn in het hart genomen zijn.
Grtz Henk
Maar er is ook een voordeel......ik hoef niet meer te scheuren met de auto naar Fairford om de bus van de HAT voor te blijven tijdens de vetrekdag. Scheelt toch weer een stukje sprinten naar het hek
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Er staat ookMISOS wrote:ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer meegespeeld heeft. Ik vind het nu een beetje kortaf......en niet netjes tegen je vaste klanten die soms wel tientallen reizen met hun gemaakt hebben.
Ik weet niet wat ze daarmee bedoelen, en op welk vlak die persoonlijke motieven liggen, (hoop niet dat er ruzie in de tent is geweest bijvoorbeeld) maar Elzo, die toch de laatste tijd meestal als reisleider mee was, heb ik bijvoorbeeld het laatste jaar weer horen klagen over zijn rug. [speculeer]Misschien dat hij van een arts heeft gehoord dat hij dit soort dingen niet meer mag doen? Ik zou me kunnen voorstellen dat hij dat niet graag op Internet wil zetten.[/speculeer] als dat zo zou zijn!http://www.hatreizen.nl wrote:persoonlijke motieven
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Tja, jammer.
Ben niet zo vaak met HAT mee geweest, +/- 5 keer, was altijd goed geregeld!
Alleen jammer dat ae inderdaad de geboekte reizen niet meer uitvoeren.
Vorig jaar zat de reis al vol (kreeg vlak van te voren bericht), en om dan op korte termijn wat anders te regelen valt ook niet mee.
Nu weer aardig kort van te voren, en ze zeggen dat er voor die reis veel belangstelling is.
Jammer.
Maar in ieder geval bedankt voor de reisjes HAT!
gr. Marco
Ben niet zo vaak met HAT mee geweest, +/- 5 keer, was altijd goed geregeld!
Alleen jammer dat ae inderdaad de geboekte reizen niet meer uitvoeren.
Vorig jaar zat de reis al vol (kreeg vlak van te voren bericht), en om dan op korte termijn wat anders te regelen valt ook niet mee.
Nu weer aardig kort van te voren, en ze zeggen dat er voor die reis veel belangstelling is.
Jammer.
Maar in ieder geval bedankt voor de reisjes HAT!
gr. Marco
Even een reply om een aantal drogredeneringen uit de wereld te helpen.ehusmann wrote: Dat jij een paar mensen kent die dezelfde hobby hebben, zegt natuurlijk helemaal niets.
Zou eventueel nog kunnen (minder aanwas omdat er verder gereisd moet worden), maar de 'echte' spotters gingen mee met de HAT, niet diegene die enkel op hun thuisveld stonden te platen. Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat de spotters van bijvoorbeeld Soesterberg er nu spontaan mee ophouden omdat 'hun' veld gesloten is. Mijns inziens is de vergelijking tussen het aantal velden en het aantal spotters niet lineair.Kijk alleen eens naar het aantal vliegvelden in Nederland, 15 jaar geleden en nu. Minder vliegvelden betekent minder spotters, simpel.
Dat heeft volgens mij niets te maken met een eventuele afname van het aantal spotters, maar met een veranderende maatschappij. Het internet heeft een enorme impact gehad, ook op de spotterswereld. Waar je vroeger spottersverenigingen 'nodig' had heb je tegenwoordig forums als deze waar mensen samenkomen.Kijk eens naar het aantal actieve spottersverenigingen nu en 15 jaar terug, zijn er wel een paar minder.
Heeeeeel misschien heeft dat ook iets te maken met de opkomst van het internet in tegenstelling tot de afname van het aantal spotters......Kijk eens naar Scramble die moest over stappen naar het Engels, omdat een Nederlandstalig blad niet genoeg abonnees opleverde.
Dat wil ik niet zeggen, maar ik denk ook niet dat de door jou aangedragen redeneringen de eventuele afname van het aantal spotters verklaren danwel aantonen.Wil je dan nog steeds zeggen dat er niet minder spotters zijn dezer dagen?
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22193
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Nee. Blijkbaar lees je niet zo goed, het was speculatie. NIETS ANDERS. De quote persoonlijke motieven kwam van de site van HAT.Stratofreighter wrote:Misschien dat het handig is om je bericht aan te passen met "vanwege medische redenen"?Ik zou me kunnen voorstellen dat hij dat niet graag op Internet wil zetten.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Voor wie nu niet weet hoe hij volgend jaar naar shows moet komen:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Rookie
- Posts: 74
- Joined: 11 Nov 2008, 22:06
- Type of spotter: mostly military
- Location: La Mata, Spain
Als (mede) reisleider bij HAT wil ik iedereen dankzeggen die ons weer heeft bedankt. Het doet goed om te horen dat de grote meerderheid het jammer vindt, maar wel begrip toont.
Het was en bleef altijd vrijwilligerswerk en het is voor de mensen achter de organisatie (Rob en Elzo) bij tijd en wijlen echt wel eens lastig geweest. Behoudens het echec van de afgelopen RIAT (waar HAT ook niets aan kon doen) zijn de meeste reizen probleemloos verlopen en dat heeft achter de schermen soms best wel de nodige hoofdbrekens gezorgd.
Ook voor de reisleiders zelf was alles tot in de puntjes geregeld en voorbereid en dat verdiend ook namens mij een dikke pluim !
Job well done!
Het was en bleef altijd vrijwilligerswerk en het is voor de mensen achter de organisatie (Rob en Elzo) bij tijd en wijlen echt wel eens lastig geweest. Behoudens het echec van de afgelopen RIAT (waar HAT ook niets aan kon doen) zijn de meeste reizen probleemloos verlopen en dat heeft achter de schermen soms best wel de nodige hoofdbrekens gezorgd.
Ook voor de reisleiders zelf was alles tot in de puntjes geregeld en voorbereid en dat verdiend ook namens mij een dikke pluim !
Job well done!
Pappa Yankee Sierra is cleared for take off, right turn, Victor Departure
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Posts: 2385
- Joined: 06 Sep 2002, 06:59
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
- Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
- Contact:
Hallo allemaal,
De mensen achter HAT hebben altijd hun stinkende best gedaan om het iedereen naar de zin te maken. Dat heeft ongetwijfeld een hoop energie gekost, en wellicht ook nog wel eens een slapeloze nacht. Maar weinigen onder ons kennen de onzichtbare factoren achter de georganiseerde reizen, om nog maar te zwijgen van de van de gevolgen voor de prive levens die ermee gemoeid zijn.
Dat HAT nu zo abrubt stopt heeft ongetwijfeld zijn oorsprong in problemen die moeilijk te overkomen zijn. Het moeten nemen van zo'n drastische beslissing is voor betrokkenen voelt vast en zeker als een enorm verlies. Daarom denk ik dat we niet egocentrisch moeten klagen over de relatief kleine gevolgen voor de individuele reizigers in de toekomst, maar moeten beseffen dat het jarenlang een perfecte service is geweest.
Ik wens alle betrokkenen binnen de HAT veel succes in de toekomst en wil hen bedanken voor wat ze de spotterscommunity jarenlang hebben geboden.
Groet,
Iwan
De mensen achter HAT hebben altijd hun stinkende best gedaan om het iedereen naar de zin te maken. Dat heeft ongetwijfeld een hoop energie gekost, en wellicht ook nog wel eens een slapeloze nacht. Maar weinigen onder ons kennen de onzichtbare factoren achter de georganiseerde reizen, om nog maar te zwijgen van de van de gevolgen voor de prive levens die ermee gemoeid zijn.
Dat HAT nu zo abrubt stopt heeft ongetwijfeld zijn oorsprong in problemen die moeilijk te overkomen zijn. Het moeten nemen van zo'n drastische beslissing is voor betrokkenen voelt vast en zeker als een enorm verlies. Daarom denk ik dat we niet egocentrisch moeten klagen over de relatief kleine gevolgen voor de individuele reizigers in de toekomst, maar moeten beseffen dat het jarenlang een perfecte service is geweest.
Ik wens alle betrokkenen binnen de HAT veel succes in de toekomst en wil hen bedanken voor wat ze de spotterscommunity jarenlang hebben geboden.
Groet,
Iwan