de regels op de site eu claim zijn bij vertragingen plus 24 uur. bij korter zijn er wel betalingen als bv eet en drinkvergoedingen en eventueel een hotelkamerphkza wrote:Ik ken de regels niet uit m'n hoofd, maar ook bij vertragingen <24 uur moet er een bedrag betaald worden. Of een vervangend toestel wel of niet doorgaat, daar heeft de klant niets mee te maken. De maatschappij verplicht zich de klant te vervoeren, hoe dan ook. Maargoed, het is een ingewikkeld verhaal, en ik heb geen aandelen EUclaim, dus als het écht 'illegaal' is wat er gebeurt, dan neem ik aan dat er wel iets juridisch zal gaan spelen. We zien het allemaal wel.B767-300ER wrote:geldt dat dan ook als de vertraging minder als 24 uur is, en Arke fly een ander toestel huurt wat vervolgens niet doorgaat? Zo ja, dan is het me helemaal duidelijk!
Groetjes
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Het bewuste filmpje:
http://player.omroep.nl/?aflID=8348574& ... end=0:8:22" onclick="window.open(this.href);return false;
http://player.omroep.nl/?aflID=8348574& ... end=0:8:22" onclick="window.open(this.href);return false;
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Leuk filmpje, goede reclame76-er wrote:Het bewuste filmpje:
http://player.omroep.nl/?aflID=8348574& ... end=0:8:22" onclick="window.open(this.href);return false;
LOL
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2746
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Ze mogen inderdaad die bakken voor economische redenen zoals dat zo mooi genoemd wordt uitleasen. maar als ze die passagiers dan gaan vertellen dat de kist met technische mankementen aan de grond staat vind ik zwak, gewoon het probleem uit de weg gaan.
Overigens snap ik ook niet waarom je met de Futura-kwestie naar voren komt..?! Dat was in de zomerpiek, volgens mij hebben ze nu wel genoeg aan de PH-TFA...
Overigens snap ik ook niet waarom je met de Futura-kwestie naar voren komt..?! Dat was in de zomerpiek, volgens mij hebben ze nu wel genoeg aan de PH-TFA...
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
100% mee eensBoudewijn van Oirschot wrote:Ze mogen inderdaad die bakken voor economische redenen zoals dat zo mooi genoemd wordt uitleasen. maar als ze die passagiers dan gaan vertellen dat de kist met technische mankementen aan de grond staat vind ik zwak, gewoon het probleem uit de weg gaan.
Goed lezenBoudewijn van Oirschot wrote:
Overigens snap ik ook niet waarom je met de Futura-kwestie naar voren komt..?! Dat was in de zomerpiek, volgens mij hebben ze nu wel genoeg aan de PH-TFA...
Ik had het over grote/extreme/langdurige vertragingen. De laatste daarvan waren rond de futura-kwestie en kon ArkeFly wat weinig aan doen, vandaar dat ik schreef "futura kwestie buiten bescouwing gelaten)...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Uit topic EHAM 30-11-08
En omdat de PH-AHX voor Travelservice Danmark vliegt en pas om 11 uur binnen is, moeten de Nederlandse Arke-pax 01-12-08 wederom 5 uur wachten op hun vlucht naar CUR/AUA omdat er kisten "verhuurd" zijn
Correct...B767 wrote: Vandaag OR Charter naar HKT om gestrande pax op te halen?
RTE: AMS-HKT-CGN-AMS
1130 1408A OR 0095PHKT *E75 PHAHY
En omdat de PH-AHX voor Travelservice Danmark vliegt en pas om 11 uur binnen is, moeten de Nederlandse Arke-pax 01-12-08 wederom 5 uur wachten op hun vlucht naar CUR/AUA omdat er kisten "verhuurd" zijn
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als er op tijd word vertrokken vanuit Curacao naar Billund ( kans op delay door slecht weer al daar in BLL ) dan kan de AHX weer op tijd vertrekken naar AMS en dus naar AUA en CUR... maar ik geef toe het word krap! De AHY komt morgen terug en ze hebben de AHQ natuurlijk nog dus het moet wel goedkomen no worries voor pax tot nu toe dan!B767-300ER wrote:Uit topic EHAM 30-11-08
Correct...B767 wrote: Vandaag OR Charter naar HKT om gestrande pax op te halen?
RTE: AMS-HKT-CGN-AMS
1130 1408A OR 0095PHKT *E75 PHAHY
En omdat de PH-AHX voor Travelservice Danmark vliegt en pas om 11 uur binnen is, moeten de Nederlandse Arke-pax 01-12-08 wederom 5 uur wachten op hun vlucht naar CUR/AUA omdat er kisten "verhuurd" zijn
Regards
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
B767 wrote:Weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als er op tijd word vertrokken vanuit Curacao naar Billund ( kans op delay door slecht weer al daar in BLL ) dan kan de AHX weer op tijd vertrekken naar AMS en dus naar AUA en CUR... maar ik geef toe het word krap! De AHY komt morgen terug en ze hebben de AHQ natuurlijk nog dus het moet wel goedkomen no worries voor pax tot nu toe dan!B767-300ER wrote:Uit topic EHAM 30-11-08
Correct...B767 wrote: Vandaag OR Charter naar HKT om gestrande pax op te halen?
RTE: AMS-HKT-CGN-AMS
1130 1408A OR 0095PHKT *E75 PHAHY
En omdat de PH-AHX voor Travelservice Danmark vliegt en pas om 11 uur binnen is, moeten de Nederlandse Arke-pax 01-12-08 wederom 5 uur wachten op hun vlucht naar CUR/AUA omdat er kisten "verhuurd" zijn
Voor de volledigheid:
De AHY is verhuurd en vliegt op dit moment AMS-MKT-CGN-AMS en is 01/12 om 1700 weer terug op Schiphol
De AHX is verhuurd en vliegt op dit moment BLL-PMV-CUR-BLL-AMS en komt 01/12 om 1100 weer terug op Schiphol
De AHQ vliegt gewoon voor OR en vliegt nu AMS-POP-PUJ-AMS en is morgen rond de klok van 11.30 weer terug.
De originele vertrektijd van de OR naar AUA en CUR was op 01/12 08.20 uur. ArkeFly heeft een schematijd wijziging doorgevoerd (net als afgelopen woensdag met de AUA/CUR vlucht) omdat ze dus door de verhuur op de originele vertrektijd van 08.20 uur geen kist voor handen hebben. Schematijd is aangepast naar 13.20 uur. Is bij mijn weten een vertraging van 5 uur....
Dus door verhuur moeten Nederlandse passagiers wederom wachten...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
TFB komt ze versterken binnenkort dus dan is het al helemaal geen excuus meer... ik vind het indd ook wel slap als je schema vluchten lijden onder leasen... nou brengt leasen natuurlijk veel meer op in vergelijking met maja...Boudewijn van Oirschot wrote:Ze mogen inderdaad die bakken voor economische redenen zoals dat zo mooi genoemd wordt uitleasen. maar als ze die passagiers dan gaan vertellen dat de kist met technische mankementen aan de grond staat vind ik zwak, gewoon het probleem uit de weg gaan.
Overigens snap ik ook niet waarom je met de Futura-kwestie naar voren komt..?! Dat was in de zomerpiek, volgens mij hebben ze nu wel genoeg aan de PH-TFA...
Regards
Schema wijziging is wat anders dan vertraging... schema wijziging zal structureel blijven...B767-300ER wrote:B767 wrote:Weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als er op tijd word vertrokken vanuit Curacao naar Billund ( kans op delay door slecht weer al daar in BLL ) dan kan de AHX weer op tijd vertrekken naar AMS en dus naar AUA en CUR... maar ik geef toe het word krap! De AHY komt morgen terug en ze hebben de AHQ natuurlijk nog dus het moet wel goedkomen no worries voor pax tot nu toe dan!B767-300ER wrote:Uit topic EHAM 30-11-08
Correct...
En omdat de PH-AHX voor Travelservice Danmark vliegt en pas om 11 uur binnen is, moeten de Nederlandse Arke-pax 01-12-08 wederom 5 uur wachten op hun vlucht naar CUR/AUA omdat er kisten "verhuurd" zijn
Voor de volledigheid:
De AHY is verhuurd en vliegt op dit moment AMS-MKT-CGN-AMS en is 01/12 om 1700 weer terug op Schiphol
De AHX is verhuurd en vliegt op dit moment BLL-PMV-CUR-BLL-AMS en komt 01/12 om 1100 weer terug op Schiphol
De AHQ vliegt gewoon voor OR en vliegt nu AMS-POP-PUJ-AMS en is morgen rond de klok van 11.30 weer terug.
De originele vertrektijd van de OR naar AUA en CUR was op 01/12 08.20 uur. ArkeFly heeft een schematijd wijziging doorgevoerd (net als afgelopen woensdag met de AUA/CUR vlucht) omdat ze dus door de verhuur op de originele vertrektijd van 08.20 uur geen kist voor handen hebben. Schematijd is aangepast naar 13.20 uur. Is bij mijn weten een vertraging van 5 uur....
Dus door verhuur moeten Nederlandse passagiers wederom wachten...
Regards
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Dus jij keurt dat gedrag van ArkeFly goed, zoals te zien is in het filmpje wat 76-er hierboven heeft post? Ook daar was er in jouw woorden dus GEEN vertraging, maar een wijziging in de schematijd van 08.20 uur naar 20.30 uur (12 uur) en daarbij nog eens een vertraging van 3 uur extra omdat alles wat langer duurde dan gepland dus bij elkaar 15 uur?B767 wrote:Schema wijziging is wat anders dan vertraging... schema wijziging zal structureel blijven...B767-300ER wrote:B767 wrote: Weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als er op tijd word vertrokken vanuit Curacao naar Billund ( kans op delay door slecht weer al daar in BLL ) dan kan de AHX weer op tijd vertrekken naar AMS en dus naar AUA en CUR... maar ik geef toe het word krap! De AHY komt morgen terug en ze hebben de AHQ natuurlijk nog dus het moet wel goedkomen no worries voor pax tot nu toe dan!
Voor de volledigheid:
De AHY is verhuurd en vliegt op dit moment AMS-MKT-CGN-AMS en is 01/12 om 1700 weer terug op Schiphol
De AHX is verhuurd en vliegt op dit moment BLL-PMV-CUR-BLL-AMS en komt 01/12 om 1100 weer terug op Schiphol
De AHQ vliegt gewoon voor OR en vliegt nu AMS-POP-PUJ-AMS en is morgen rond de klok van 11.30 weer terug.
De originele vertrektijd van de OR naar AUA en CUR was op 01/12 08.20 uur. ArkeFly heeft een schematijd wijziging doorgevoerd (net als afgelopen woensdag met de AUA/CUR vlucht) omdat ze dus door de verhuur op de originele vertrektijd van 08.20 uur geen kist voor handen hebben. Schematijd is aangepast naar 13.20 uur. Is bij mijn weten een vertraging van 5 uur....
Dus door verhuur moeten Nederlandse passagiers wederom wachten...
Sorry hoor,maar als ik 2 dagen van te voren wordt gebeld omdat mijn schema-vertrektijd met 5 uur(morgen) of 15 uur (afgelopen woensdag) is verzet omdat Arke Zonodig kisten moest verhuren, dan wordt ik niet vrolijk.
Wat is structureel in jouw ogen. Een eenmalige wijziging in schematijd van een vertrektijd vind ik niet structureel
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Ik keur het absoluut niet goed dat een charter voor een lijndienst gaat, maar als dit zoals nu tamelijk netjes word opgelost is het te doen. Dit is nameijk ook binnen de normen die men hiervoor steld en dit mag dus gedaan worden 5 dagen voor vertrek, dit is dus besloten en dat mag officieel. Dat het niet netjes is dat klopt mee eens... Maar begrijp het wel vanuit hun oogpunt.
Ben wel heel benieuwd hoelaat zij volgende week op maandag naar CUR/AUA vertrekken als dat bekend is kunnen wij echt oordelen!
Ben wel heel benieuwd hoelaat zij volgende week op maandag naar CUR/AUA vertrekken als dat bekend is kunnen wij echt oordelen!
Regards
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Ga voor de gein eens naar http://www.arkefly.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en boek een vlucht naar CUR op 01/12.. dan zie je (voordat je bevestigt) een vertrektijd staan van 08.20 uur....B767 wrote:Ik keur het absoluut niet goed dat een charter voor een lijndienst gaat, maar als dit zoals nu tamelijk netjes word opgelost is het te doen. Dit is nameijk ook binnen de normen die men hiervoor steld en dit mag dus gedaan worden 5 dagen voor vertrek, dit is dus besloten en dat mag officieel. Dat het niet netjes is dat klopt mee eens... Maar begrijp het wel vanuit hun oogpunt.
Ben wel heel benieuwd hoelaat zij volgende week op maandag naar CUR/AUA vertrekken als dat bekend is kunnen wij echt oordelen!
Hetzelfde geldt voor volgende week 08/12...
Oordeel zelf
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Dat is indd niet heel slim als je het dan goed wil doen moet de info op de site ook kloppen absoluut!B767-300ER wrote:Ga voor de gein eens naar http://www.arkefly.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en boek een vlucht naar CUR op 01/12.. dan zie je (voordat je bevestigt) een vertrektijd staan van 08.20 uur....B767 wrote:Ik keur het absoluut niet goed dat een charter voor een lijndienst gaat, maar als dit zoals nu tamelijk netjes word opgelost is het te doen. Dit is nameijk ook binnen de normen die men hiervoor steld en dit mag dus gedaan worden 5 dagen voor vertrek, dit is dus besloten en dat mag officieel. Dat het niet netjes is dat klopt mee eens... Maar begrijp het wel vanuit hun oogpunt.
Ben wel heel benieuwd hoelaat zij volgende week op maandag naar CUR/AUA vertrekken als dat bekend is kunnen wij echt oordelen!
Hetzelfde geldt voor volgende week 08/12...
Oordeel zelf
Maar officieel gezien mag het dus wel, maar doe het dan ook goed je hebt gelijk!
Regards
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Jij hebt het over 5 dagen van te voren. Ik dacht dat het 2 weken was.B767 wrote:Dat is indd niet heel slim als je het dan goed wil doen moet de info op de site ook kloppen absoluut!B767-300ER wrote:Ga voor de gein eens naar http://www.arkefly.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en boek een vlucht naar CUR op 01/12.. dan zie je (voordat je bevestigt) een vertrektijd staan van 08.20 uur....B767 wrote:Ik keur het absoluut niet goed dat een charter voor een lijndienst gaat, maar als dit zoals nu tamelijk netjes word opgelost is het te doen. Dit is nameijk ook binnen de normen die men hiervoor steld en dit mag dus gedaan worden 5 dagen voor vertrek, dit is dus besloten en dat mag officieel. Dat het niet netjes is dat klopt mee eens... Maar begrijp het wel vanuit hun oogpunt.
Ben wel heel benieuwd hoelaat zij volgende week op maandag naar CUR/AUA vertrekken als dat bekend is kunnen wij echt oordelen!
Hetzelfde geldt voor volgende week 08/12...
Oordeel zelf
Maar officieel gezien mag het dus wel, maar doe het dan ook goed je hebt gelijk!
en hoeveel uur mag je dan in die 5 dagen wijzigen?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.