Het magazine Airnieuws stopt...

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21942
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Het magazine Airnieuws stopt...

Post by Stratofreighter »

Van DSML geplukt. Na 466 maandelijkse nummers zal helaas het doek gaan vallen per 1 januari 2009 :cry:

Als er wordt gediscussieerd: houd het dan a.u.b. netjes... :!:
Afgelopen week heeft het bestuur van de Stichting Airnieuws Nederland het trieste besluit moeten nemen om het uitgeven van het blad Airnieuws per 1 januari 2009 te staken.
Dat deze mededeling rauw op een ieders dak valt, begrijpen we voor de volle honderd procent.
Het besluit is echter onomkeerbaar!

Ten aanzien van het abonneebestand is er de afgelopen jaren alleen maar een teruggang te noteren geweest.
Het is echter onmogelijk gebleken om de exploitatie voor 2009 rond te
krijgen.
Daarnaast hebben ook nog enkele andere redenen zoals gezondheid, tijdgebrek etc. een rol gespeeld.


We brengen nog wel het november- en decembernummer van 2008 uit, maar daarna is het, voor wat de papieren uitgave betreft, afgelopen. Wel ligt het in de bedoeling om via de website de rubrieken die het meest gewaardeerd en gelezen worden, zoals Nederlands Registernieuws, Nederlands Luchtvaartnieuws, Nederlandse Ongevallen, Fokker Nieuws en de Rotterdam Movements te gaan publiceren.
Gezien de voorbereidingstijd streven wij ernaar om de website in de loop van het eerste kwartaal van 2009 actief te hebben.

Daarnaast willen we de jaarlijkse uitgave EuroJP blijven uitbrengen. Hiermee kunnen dan bijvoorbeeld de kosten van de website gefinancierd worden.

Langs deze weg willen wij in ieder geval alle abonnees, sponsors (Rotterdam Airport en Maragco, All Media Productions en Print Productions), medewerkers en de vele trouwe nieuws- en fotoleveranciers
heel, heel hartelijk bedanken voor de bijdragen die zij in de afgelopen
decennia geleverd hebben.
De papieren uitgave van Airnieuws mag dan wel stoppen, maar een ieder van ons geeft de hobby niet op.
We zullen elkaar beslist in de toekomst nog vele malen op zowel de website als evenzoveel vliegvelden tegenkomen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Stichting Airnieuws Nederland
http://www.airnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail: INFO-op-Airnieuws.nl
User avatar
Sjaak
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 538
Joined: 23 Jan 2008, 19:32
Subscriber Scramble: Sjaak

Re: Het magazine Airnieuws stopt...

Post by Sjaak »

[quote="Stratofreighter"]Van DSML geplukt. Na 466 maandelijkse nummers zal helaas het doek gaan vallen per 1 januari 2009 :cry:

Inderdaad triest nieuws, wonderlijk alleen dat er niets over staat vermeld op de website van Airnieuws......
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21942
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Post by Stratofreighter »

Sjaak
Inderdaad triest nieuws, wonderlijk alleen dat er niets over staat vermeld op de website van Airnieuws......
Naar verluidt krijgen de abonnees thuis een brief. Voor wat betreft de website: die is vaak wat achter; Airnieuws was echt een "papieren publicatie"...
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

Zonde, maar zat er voor mijn gevoel al heel lang aan te komen natuurlijk. Ben zelf abonnee sinds 1985, en heb elk jaar in december weer over mijn hart gestreken en ze toch maar weer een jaar gegund, puur uit sympathie en goodwill.
Mocht het doek dus nu echt vallen wil ik ze in elk geval bedanken voor alle jaren dat ze een -in mijn beleving- erg sympathiek blad hebben gemaakt dat alle facetten van het spotten -van hard-core militair tot balonnen en ULV's- alle ruimte bood. Dat kan niet van alle spotters gezegd worden.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3519
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

Stratofreighter wrote:Voor wat betreft de website: die is vaak wat achter; Airnieuws was echt een "papieren publicatie"...
Je kunt dus nog steeds abonnee worden op hun site (voor twee nummers dan waarschijnlijk). Als ik tot stoppen had besloten had ik dat echt als eerstvolgende actie stopgezet.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21942
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Post by Stratofreighter »

aviodromefriend wrote:
Stratofreighter wrote:Voor wat betreft de website: die is vaak wat achter; Airnieuws was echt een "papieren publicatie"...
Je kunt dus nog steeds abonnee worden op hun site (voor twee nummers dan waarschijnlijk). Als ik tot stoppen had besloten had ik dat echt als eerstvolgende actie stopgezet.
De website wordt nu niet bepaald wekelijks bijgehouden, laat staan dagelijks...
Maar een aanvraag voor een abonnement zullen ze uiteraard niet meer in behandeling nemen Rob... :roll:
User avatar
Copter
Moderator
Moderator
Posts: 2251
Joined: 09 Nov 2002, 17:10
Subscriber Scramble: yes !
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Copter »

Jammer dat men gaat stoppen !

Ik vond het mooie van Airnieuws inderdaad dat alle onderdelen van de luchtvaart van straaljager tot luchtballon en tot ultra light behandeld werden.

Als iemand die in al deze soorten vliegtuigen geinteresseerd is, zal ik dit zeker missen. Zover ik weet is er geen enkel luchtvaartblad in Nederland dat "alle soorten" luchtvaart behandeld ... :cry:
User avatar
Aviaphotos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2039
Joined: 30 Jul 2004, 20:53
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: No
Contact:

Post by Aviaphotos »

aviodromefriend wrote:
Stratofreighter wrote:Voor wat betreft de website: die is vaak wat achter; Airnieuws was echt een "papieren publicatie"...
Je kunt dus nog steeds abonnee worden op hun site (voor twee nummers dan waarschijnlijk). Als ik tot stoppen had besloten had ik dat echt als eerstvolgende actie stopgezet.
Hoi,

Dit is inmiddels aangepast op de website.

Groetjes,

Pim
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21942
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Post by Stratofreighter »

Enfin, het is nu afwachten wat de nieuwe website gaat brengen. Ze zoeken hiervoor overigens nog sponsors :idea:
User avatar
PH-MDD
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 279
Joined: 05 Aug 2007, 23:58
Location: EHAM

Post by PH-MDD »

Allemaal dan maar aan de EuroJP.....Dan wordt de website mischien wel een groot succes.......
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

die Euro JP is dat geloof ik elk jaar al wel...ideaal boekje, zit altijd in de tas!

Maar toch is het gek, zal de leeftijd wel zijn; alleen een website is niet hetzelfde ... Geldt ook voor Scramble, dat blauwe ding in de bus vinden is toch een heel ander gevoel dan hier weer inloggen terwijl een site actueler is, in kleur, meer en mooiere foto's, interactiever.....

(en je neemt een computer ook minder makkelijk mee naar....je weet wel waar.. :roll: )
I have never drunk milk, and I never will . . . .
JetStar2
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1031
Joined: 01 May 2004, 23:08
Subscriber Scramble: JetStar2
Location: Luxemburg
Contact:

Post by JetStar2 »

Polecat wrote:(en je neemt een computer ook minder makkelijk mee naar....je weet wel waar.. :roll: )
laptop en wifi :D
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11221
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Persoonlijk vind ik het ook erg jammer, een verlies voor de spotterswereld, met name in NL en B natuurlijk. Ik heb nooit een abo op Airnieuws gehad omdat het blad wat verder buiten mijn interesses gaat dan Scramble, maar ik heb de mate van specifieke kennis en de volharding van de kleine groep die de kar trok altijd bewonderd. Bij deze nogmaals een compliment daarvoor, mannen.
Scramble heeft enige tijd geleden zoals bekend besloten de koers wat te veranderen, met name via de overstap naar het Engels, teneinde langer te kunnen overleven dan wanneer we dat niet gedaan hadden. Die mogelijkheid heeft natuurlijk niet iedere organisatie. Ik ben blij dat wij het wel gedaan hebben (ondanks de risico's en de nadelen) en ik vind het heel zonde dat Airnieuws nu overkomen is wat wij op termijn ook vreesden.

Erik
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5525
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Het stoppen van airnieuws zal een gemis zijn voor 'ons' spotters, want zij bediende een groot deel van wat door Scramble niet wordt bedient en dan met name de kleinere luchtvaart.

Dat was voor mij een reden om wel een abo op Airnieuws te nemen en niet op Scramble. Met alle respect, dat militaire geneuzel kan mij gestolen worden. (Wil niet zeggen dat ik ze niet op foto zet...)

Als ik geen redactielid was geweest, dan had ik het blad Scramble dus niet gehad.

Persoonlijk zal ik het blad Airnieuws dus best wel missen, want de info mbt de kleine luchtvaart is voor zover ik weet nergens anders voorhanden.

Vind het bovendien jammer dat een zekere integratie met Scramble niet is overwogen. Samen ben je tenslotte sterker... (en alleen is ook maar alleen)

Ik vraag me sterk af of de nieuwe opzet (info via website) een haalbare kaart wordt en zal dat zeker met enige belangstelling gaan volgen, omdat die optie waarschijnlijk een volgende stap wordt binnen onze hobby.

Wellicht kunnen we de 'kleine luchtvaart' op die wijze nog volgen.

Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11221
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Ondanks dat dit 't Praethuys is, topic gesplitst naar deze. Het ontstane parallelle verhaal maakt het dat waard, denk ik.

Erik
What four words, Jimmy!?!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”